mnikä ikästä vauvaa voi istuttaa sylissä hetken aikaa?

  • Viestiketjun aloittaja lissu
  • Ensimmäinen viesti
Siis minkähän ikästä nyt tarkotat? Ei nyt mitään kahen päivän vanhaa istumaan oikeen edes pysty laittaa, mut sitte ku ite istumaan pyrkii. Vauvastahan se riippuu. Meijän 5kk istuu jo sängylläki itekseen/tuetta, enkä oo kehannu kumoonkaan kaataa, ku siinä niin onnellisena mollottaa...
 
lissu
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Siis minkähän ikästä nyt tarkotat? Ei nyt mitään kahen päivän vanhaa istumaan oikeen edes pysty laittaa, mut sitte ku ite istumaan pyrkii. Vauvastahan se riippuu. Meijän 5kk istuu jo sängylläki itekseen/tuetta, enkä oo kehannu kumoonkaan kaataa, ku siinä niin onnellisena mollottaa...
3kk ikäsestä kyse.
 
pöö2
jos mää kysyisin, haluisin vastauksenkin. Eli 6kk voi huoletta istuttaa, kyllä, vaikka syöttötuolissakin aluksi pieniä aikoja. Lapsi kyllä kitisee, kun ei jaksa. Siis lapsen tahtiin.
Alle puolivuotiasta ei kannata kuin hetken sylissä vain istuttaa, koskapa ei jaksa ja selkä lapsella väsyy. Pitkillä vauvoilla on se vaara, että jotain...en muista, mutta ei siis pitkään alle 6kk istuteta. Järkyllä olen katsonut, kun jo 3kk istutetaan täysin. Ei ennen kuin lapsi osoittaa kiinnostusta ja taitoa siihen istumiseen.
 
hä?
ai anteex, luulin jo, kun noita vitsiniekkojakin välillä on.
anteex vielä. meidän neiti punkes ylös kovasti jo 2 kk iässä, ja seisoskeli yms. 3 kk iässä, neuvolassa paasasivat kauheasti, ettei saa antaa sillain vielä istuskella ja seisoskella, mutta minkäs teet, kun toinen vaan punkee ylös:) eikä siitä ole sen jaloille tai selälle ollut mitään haittaa, niinkuin neuvolassa paasasivat:) ei ole länkkärijalkoja ja selkä on suora
 
lissu
Alkuperäinen kirjoittaja pöö2:
jos mää kysyisin, haluisin vastauksenkin. Eli 6kk voi huoletta istuttaa, kyllä, vaikka syöttötuolissakin aluksi pieniä aikoja. Lapsi kyllä kitisee, kun ei jaksa. Siis lapsen tahtiin.
Alle puolivuotiasta ei kannata kuin hetken sylissä vain istuttaa, koskapa ei jaksa ja selkä lapsella väsyy. Pitkillä vauvoilla on se vaara, että jotain...en muista, mutta ei siis pitkään alle 6kk istuteta. Järkyllä olen katsonut, kun jo 3kk istutetaan täysin. Ei ennen kuin lapsi osoittaa kiinnostusta ja taitoa siihen istumiseen.
Vauva punkee ite väkisin istumaan,eli voinko hetken istuttaa?
 
lissu
Alkuperäinen kirjoittaja hä?:
ai anteex, luulin jo, kun noita vitsiniekkojakin välillä on.
anteex vielä. meidän neiti punkes ylös kovasti jo 2 kk iässä, ja seisoskeli yms. 3 kk iässä, neuvolassa paasasivat kauheasti, ettei saa antaa sillain vielä istuskella ja seisoskella, mutta minkäs teet, kun toinen vaan punkee ylös:) eikä siitä ole sen jaloille tai selälle ollut mitään haittaa, niinkuin neuvolassa paasasivat:) ei ole länkkärijalkoja ja selkä on suora
Joo ei se mitään =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja pöö2:
jos mää kysyisin, haluisin vastauksenkin. Eli 6kk voi huoletta istuttaa, kyllä, vaikka syöttötuolissakin aluksi pieniä aikoja. Lapsi kyllä kitisee, kun ei jaksa. Siis lapsen tahtiin.
Alle puolivuotiasta ei kannata kuin hetken sylissä vain istuttaa, koskapa ei jaksa ja selkä lapsella väsyy. Pitkillä vauvoilla on se vaara, että jotain...en muista, mutta ei siis pitkään alle 6kk istuteta. Järkyllä olen katsonut, kun jo 3kk istutetaan täysin. Ei ennen kuin lapsi osoittaa kiinnostusta ja taitoa siihen istumiseen.
Vauva punkee ite väkisin istumaan,eli voinko hetken istuttaa?
No mun mielestä voi. Mulle on aina sanottu, että sylissä saa istuttaa, mikäli vauva oitse sitä haluaa.

Mut jos varman vastauksen haluut, soita muutamalle eri lääkärille ja fyssarille. Ja älä välttis ekaa usko, koska niisäki on eroja.... :whistle: ;)
 
pöö2
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipparoo:
Meijän tyttö punkee koko ajan istuu ku on sylissä :kieh:
ootko istuttanut?minkä ikänen? Mun poika on 3kk ja oon istuttanu välillä.
Miksi sä et anna sun vauvan olla vauva??älä ny vielä istuttele, ehtiihän myöhemminkin. Ei hyvä, ei!!kysy vaik neuvolasta, eivät myönnä sieltäkään lupaa 3kk ikäiselle. Ei sen ikäinen osaa haluta istumaan, vaan haluaa pystyyn katselemaan.
 
hä?
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja hä?:
ai anteex, luulin jo, kun noita vitsiniekkojakin välillä on.
anteex vielä. meidän neiti punkes ylös kovasti jo 2 kk iässä, ja seisoskeli yms. 3 kk iässä, neuvolassa paasasivat kauheasti, ettei saa antaa sillain vielä istuskella ja seisoskella, mutta minkäs teet, kun toinen vaan punkee ylös:) eikä siitä ole sen jaloille tai selälle ollut mitään haittaa, niinkuin neuvolassa paasasivat:) ei ole länkkärijalkoja ja selkä on suora
Joo ei se mitään =)
kiitos:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöö2:
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipparoo:
Meijän tyttö punkee koko ajan istuu ku on sylissä :kieh:
ootko istuttanut?minkä ikänen? Mun poika on 3kk ja oon istuttanu välillä.
Miksi sä et anna sun vauvan olla vauva??älä ny vielä istuttele, ehtiihän myöhemminkin. Ei hyvä, ei!!kysy vaik neuvolasta, eivät myönnä sieltäkään lupaa 3kk ikäiselle. Ei sen ikäinen osaa haluta istumaan, vaan haluaa pystyyn katselemaan.
Miten se vauva sitte on vauva? Entä refluksivauvat, joita ei voi makuultaan pitää, nekö ei oo vauvoja ollenkaan?
 
istuva härkä
vauvojen tuolissa Bumbo voi istua jo 3kk:kin jos vaan jaksaa päätänsä kannatella eli riippuu vauvan kehityksestä. Toiset jo tosi tomeria pitämään päätä pystyssä tuossa iässä joten eikun bumboon vaan maailmaan katselemaan :)
 
pöö2
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja pöö2:
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipparoo:
Meijän tyttö punkee koko ajan istuu ku on sylissä :kieh:
ootko istuttanut?minkä ikänen? Mun poika on 3kk ja oon istuttanu välillä.
Miksi sä et anna sun vauvan olla vauva??älä ny vielä istuttele, ehtiihän myöhemminkin. Ei hyvä, ei!!kysy vaik neuvolasta, eivät myönnä sieltäkään lupaa 3kk ikäiselle. Ei sen ikäinen osaa haluta istumaan, vaan haluaa pystyyn katselemaan.
Miten se vauva sitte on vauva? Entä refluksivauvat, joita ei voi makuultaan pitää, nekö ei oo vauvoja ollenkaan?
hih ja hah! :). Kiitos muuten, tää päivä onkin ollut aika tylsä, ihana piristys, veri rupesi kiertään aivoissakin :), :). tarkoitin, että minusta vauva on vauva, kun pidetään kuin vauvaa, siis makuulla, olkapäällä pystyssä tai miten vain, muttei seisten eikä istuen. Enpä tainnut tarpeex omaa kantaani selittää. Tää on mun näkemys...
...eikä mua pieni tappelukaan ois haitannu... :)
 
shihtzu
Meidän 3-kuinen ei sylissä suostu enää olemaan makuullaan vaan joko puoli-istuvassa asennossa tai sitten täysin pystyssä asennossa. Niin ja ei tuo koko aikaa halua olla olkapäällä pystyssä, vaan haluaa katsella mieluiten samaan suuntaan kuin kantaja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöö2:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Miten se vauva sitte on vauva? Entä refluksivauvat, joita ei voi makuultaan pitää, nekö ei oo vauvoja ollenkaan?
hih ja hah! :). Kiitos muuten, tää päivä onkin ollut aika tylsä, ihana piristys, veri rupesi kiertään aivoissakin :), :). tarkoitin, että minusta vauva on vauva, kun pidetään kuin vauvaa, siis makuulla, olkapäällä pystyssä tai miten vain, muttei seisten eikä istuen. Enpä tainnut tarpeex omaa kantaani selittää. Tää on mun näkemys...
...eikä mua pieni tappelukaan ois haitannu... :)
Mihis mennään riitelemään? Mä just tossa laitoin alotuksen vauvan ruuminlämmöstä, tuutko sinne? Ettei pilata tätä ketjua. :whistle: :wave:
 
Lissu
Toi meiän poika on kyllä 3 vkoo yliaikanen ja silloin joskus lastenlääkäri kandeille selitti että on kehittyneempi kuin useimmat vastasyntyneet. Ja esim. on oppinut uusia asioita samoihin aikoihin kun kaverin n. nelikuinen on oppinut.. No en nyt tiedä, onko tolla mitään osaa tai arpaa yhtään mihinkään... :) onhan noi kuitenkin aika vauvakohtaisia kaikki jutut.
Ruumiinlämmöstä sen verran, että mulle sanottiin naikkarilla silloin että n. 36.5-37.5 on vauvan normaalilämpö, kun meiän vauva joutu olemaan siinä sellasessa lämpöjutussa, kun oli liian alhainen ruumiinlämpö..
 

Yhteistyössä