Moikka kaikille! Mitä kuuluu kukkuluuruu :)

r0s
Heii!

Hyvinhän se meni. Syötiin, katseltiin leffoja ja mä odotin norwegianin lento-alennusmyyntiä kuin kuuta nousevaa ja alkoihan se. Parin viikon päästä me siirrytään tutustumaan kanarian patikointipolkuihin.
 
  • Tykkää
Reactions: *¿*
Moikka! Satuttiinpa tulemaan palstalle samaan aikaan. Joulu meni ihan hyvin poikkeuksellisen pienellä porukalla eli vain oman perheen kesken. Suurin osa sapuskoista kaupasta valmiina, Junnu kävi joulupukkeilemassa serkkunsa lapsille. Vielä meni täydestä kuin väärä raha, vaikka kuvan poika onkin jo 5 v,

 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k. ja r0s
vierailija
vierailija
Oliko tuo vitsi? Ei paljon teollisempaa voi olla kuin tahallisesti aiheutetut nälänhädät yhdistettynä väestön siirtymisen estämiseen. Suunnitelmat ja Stalinin allekirjoittamat käskytkin ovat löytyneet toisin kuin natsien kohdalla.
Ei ole tuo vielä teollista. teollinen on ihan eri asia ja kyllä mä tavallaan ymmärrän, että halutaan kilpailla kenellä on enmmän uhreja, kilpailua tarvitaan, että osataan tehokkaammin tappaa toisiaan.
 
Joulun ensimmäiset kaksi päivää menivät hyvin: hyvää ruokaa ja hyvää seuraa, mutta se kolmas! ja sen jälkeen: tuli älytön ähky, eikä huvittanut syödä enää yhtään mitään :D Olen ollut siitä alkaen ja edelleen keittolinjalla.
 
  • Tykkää
Reactions: *¿*
vierailija
Ei ole tuo vielä teollista. teollinen on ihan eri asia ja kyllä mä tavallaan ymmärrän, että halutaan kilpailla kenellä on enmmän uhreja, kilpailua tarvitaan, että osataan tehokkaammin tappaa toisiaan.
"Vähimmäisarviona kommunisimin uhreista Stéphane Courtois esittää seuraavan suuruusluokan:

Natsien tappamiksi arvioidaan 6 miljoonaa.
 
vierailija
Ei ole tuo vielä teollista. teollinen on ihan eri asia ja kyllä mä tavallaan ymmärrän, että halutaan kilpailla kenellä on enmmän uhreja, kilpailua tarvitaan, että osataan tehokkaammin tappaa toisiaan.
No uhrien määrässä nyt ei ole mitään kilpailemista kun kommunistit voittavat sen niin selvin lukemin. Mutta että se ei olisi teollista tappamista kun Stalin antoi alueille kiintiöt miten paljon oli kansanvihollisia likvidoitava ja kuinka monta kulakkia oli karkoitettava ja tilansa sosialisoitava ja tilan tuotot takavarikoitava nälänhädän aikaansaamiseksi. Se oli tehokkaammin organisoitu operaatio kuin sitä edeltävä maatalous konsanaan.
 
vierailija
No uhrien määrässä nyt ei ole mitään kilpailemista kun kommunistit voittavat sen niin selvin lukemin. Mutta että se ei olisi teollista tappamista kun Stalin antoi alueille kiintiöt miten paljon oli kansanvihollisia likvidoitava ja kuinka monta kulakkia oli karkoitettava ja tilansa sosialisoitava ja tilan tuotot takavarikoitava nälänhädän aikaansaamiseksi. Se oli tehokkaammin organisoitu operaatio kuin sitä edeltävä maatalous konsanaan.
Stalinia ihannoivia tyyppejä meillä on istunut eduskunnassakin...
 
Pin
Moro moro! Perinteisellä mentiin, emännöin meillä kotona joulun sukulaisille ja kaikki meni ihan nappiin onneksi. Talo ei palanut, poliiseja ei tarvinnut kutsua ja pukki oli selvänä liikenteessä jne :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: *¿*
Miten teidän joulu meni? Minä vein lapseni tutustumaan maailman tunnetuimpaan teolliseen ihmisten tuhoamislaitokseen.
https://villananna.vaikuttajamedia.fi/2020/01/03/auschwitz/
Mitäs, jouluvalmistelut jäi viime tinkaan (lue:aaton vastainen yö) mutta sain aattona pidettyä yli 50 % väsykilareistani loitolla. :)

Sukulaisia kävi aattoiltana ja kehuivat ruokapöydän sörsseleitä. :rolleyes:

Joulu- ja tapaninpäivä meni koomassa ja suklaata syödessä.
 
  • Tykkää
Reactions: *¿*

Yhteistyössä