Monenlaisia kysymyksiä lapsettomuushoidoista

jsl
Taas kyselen... en oikein osaa nyt päättää mitä tekisimme.
Eli siis aluksi oli käytössä clomit neljä kiertoa, joilla kolmessa kierrossa ovulaatio, neljännessä ei. Nyt kaksi inssiä tehty. Toisen tulos selvinnee reilun vkon kuluttua. Seuraavaksi kai sitten ICSI. Yksityisellä ollaan ja pohdin, että pyydettäisiinkö kuitenkin lähete julkiselle puolen (koska yksityisellä niin kallista) ja jonotellessa yritettäs noiden inssien kanssa...

Eli tässä nyt muutamia kysymyksiä
- Onko kukaan siirtynyt takaisin clomeihin ja silti onnistunut?
- Voiko menopuria ja pregnyliä käyttää ilman inssiä siten että kävisi seuranta ultrassa?
- Näkyykö pregnylin piston jälkeen ovulaatiotestissä + joka päivä, kuten raskaustestissä?
- Onko ICSI hoitojen välissä aina yksi kierto, enemmän vai tehdäänkö niitä joka kiertoon?
- Paljonko teillä yksityisellä puolella olijoilla on jäänyt ICSI:stä maksettavaksi Kela korvauksen jälkeen?
- Korvaako Kela lääkkeet, jos lääkekatto ylittynyt vaikka kolme ICSI yritystä olisi takana?

Todennäköisesti tulen tänne myös lisäilemään kysymyksiä ja saa toki muutkin kysyä tässä ketjussa.
 
Mä olen taas viimeaikoina innostunut vastailemaan tällaisiin. Osaan vastata kahteen kysymykseen.

Pitkän kaavan ICSI hoitojen jälkeen on tultava kahdet menkat, sitten voidaan jatkaa. Lyhyessä kaavassa en ole ihan varma. PAS voitiin tehdä jo yksien menkkojen jälkeen lyhyessä kaavassa.

ICSI:n hinnaksi Väestöliitossa tuli aika tarkkaan 2 000 €, sisältäen ensikäynnin.

KUVITTELEN, että Kela korvaa edelleen lääkkeet. Jos tulee vielä hoitoja, niin neljäs olisi jo vuorossa. Tämän pystyn kyllä varmistamaan jos ei jollakulla ole tietoa.
 
Ekaan kysymykseen: Meillä oli ensin kolme clomi (ultrattiin) +ajoitettu yhdyntä kiertoa, sit kaksi inssiä clomeilla. Näistä nega, joiden jälkeen kaksi ICSI:ä 02/08 ja 06/08 joista päästiin vaan tuoresiirtoihin. Niistä myös negat. Sit odotettiin julkiselle pääsyä kolmanteen ICSI:iin. Söin Metuja, pudotin 5-6kg painoa ja söin clomeja (+ultraus&Pregnyl) ja toisesta clomikierrosta alkoi sit raskaus joka päättyi lapsen syntymään 06/09 =) :heart:
Meillä lapsettomuuden syy oli mun PCO ja miehellä tosi heikot siittiöt. Silti onnistuttiin ilman inssiä clomien avulla!

Toiseen kysymykseen: Voi kai, mutta ajattelis et clomit+Pregnyl ajais saman asian.

Neljänteen kysymykseen: Mulla piti olla yks kierto välissä ICSI:en välissä. Lyhyellä kaavalla tehtiin molemmat. Siinä olis ollu PAS silloin 04/08 mut alkiot ei selvinneet sulatuksesta.

Viidenteen kysymykseen: Meillä jäi silloin 2,5v sitten n. 1800€ maksettavaa. Varmaan on hinnat vähä nousseet siitä.
 
Viimeksi muokattu:
jsl
Kamilla: no niin siis meillä kans, mulla pco ja miehellä huonosti liikkuvat siittiöt ja yksi lapsi clomeilla saatu reilu 2 vee sitten. Sen takia tämä niin mietityttääkin, kun yksi jo saatu pelkillä clomeilla. Mä taas oon lihottanut itseäni, mutta ei tunnu auttavan asiaa.
 

Yhteistyössä