Monennellako ivf:llä esikoinen?

Toisen IVF:n 1. PAS, joka oli samalla yhdestoista alkionsiirto, onnistui. Nyt raskaus on edennyt viikolle 28. Lääkäri sanoi että onneksi olen jaksanut sinnikkäästi yrittää, moni kuulemma lopettaa muutaman epäonnistumisen jälkeen.
 
Minulla tosiaan oli sen verran hyvä tilanne että hyvälaatuisia alkioita tuli paljon, ongelma taisi olla vain kiinnittymisessä. 1. IVF oli fyysisesti niin raskas että totesin että ei enää ikinä tätä mutta 2. meni jo paremmin. Mutta jos kovin montaa punktiota olisi jouduttu tekemään, olisin todennäköisesti jo aiemmi heittänyt hanskat tiskiin. Henkinen puoli joutui kyllä tosi koville mutta jotenkin niihin pettymyksiinkin turtui. Usko oli kadonnut jo kauan aikaa sitten mutta pieni toivonripe oli jäljellä ja sen avulla pystyin jatkaa aina eteenpäin.
 
terve mansikkatyttö :wave:
mulla alkaa 3.ivf ja siirtoja ollu yhteensä jo 5 muistaaxeni?!mulla ei näytä kiinnittyvän helposti!ja jokainen hoito kerta on ottanut henkisesti koville!rahat alkaa loppumaan pikku hiljaa,että en tiedä kerätäänkö sit rahaa vai lopetetaanko kokonaan!
toivottavasti sulla nappais =)
 
3. IVF:n viimenen PAS tärppäs... meillä oli epäonnea kaikissa vaiheissa, siirtoja tais 2 vuoden aikana olla vaan 5 tai 6 yhteensä. Mutta kannatti jaksaa, nyt tuolla 2 pikkuista tuhisee :heart::heart:
 
Terve nainen83 :wave: Ei se näytä nappaavan. Jos nää hoidot ei toimi, hommaan e-pillerit. Ekalla kerralla tärppäs parhaiten 3. kierrolla pillerien lopetuksen jälkeen. Ei tuohon kiinnittymiseen näytä oikein mikään tepsivän.

Soja, ihanaa, että saitte 2 muksua :) Sehän on enemmän kuin onnistuminen :)
 
Hei,

Meillä kolmannen IVF:n tuoresiirto (1 alkio) toi tullessaan identtiset kaksoset. Kahdessa ensimmäisessä IVF:ssä ei tullut kuin yksi siirtokelpoinen alkio kummassakin ja monitumaisia olivat ne siirtokelpoisetkin, joten negojen jälkeen varasimme lääkärille puhtaasti suunnitteluajan ajatuksena, että jos ei kolmanteen IVF:ään muuteta mitään eli tehdään täysin samoin kuin aiemmat kaksi, jätämme hoidot siihen. Mutta lääkäri päätti vaihtaa lääkkeet ja kolme siirtokelpoista, ei monitumaista (yes!), saatiin kolmannessa IVF:ssä. Näistä siis kaksi on pakkasessa edelleen ja yksi siirrettiin.

Joillainhan tuntuu menevän kaikki vaikean kautta, eikö? Jotenkin tuntuu, että meilläkin sitä epäonnea matkan varrella riitti, koska sain odotusaikana erittäin vaikean raskausmyrkytyksen ja lapset jouduttiin leikkaamaan yllättäen pois jo rv 25+5. Olisi luonnollisesti toivonut, että se raskausosuus ja lasten syntymä olisi ollut helpompaa, koska raskauden alkuun saaminen oli työn ja monien pettymysten takana, mutta näin ei vaan käynyt. Onneksi Suomessa pikkukeskosten tehohoito ja hoito yleensäkin on huippuluokkaa ja molemmat lapset olivat vihdoin kotona 7,5 kk:n sairaalassaolon jälkeen.
 

Yhteistyössä