Monestiko 4 kk vauva syö yössä?

  • Viestiketjun aloittaja suskis
  • Ensimmäinen viesti
suskis
Meillä välillä söi vaan kerran ja nyt 4 kk iässä menee yöunille noin 20.00 ja esim. viime yönä söi 1.00, 4.00 ja 6.00. Jos vauva jatkaa yösyöntiä aina vaan, niin missä iässä olisi hyvä lopettaa touhu ja miten se tehdään...

Vai antaako sen yösyödä 1 vuoteen asti, jos imetän siihen asti?
 
"yksi"
meillä syödään 2-6 kertaa yössä. LApsi nukkuu vieressä, enkä aamulla muista moneltako ja monesti on yöllä syöty, eli tuo on vaan arvio. Olen jostai kuullu, että n. puolen vuoden ikäinen 8kiinteitä jo syövä) ei tarvis enää yösyöttöjää, mutta mää ooon jatkanu niitä nii kauan ku lapsi tissiä syö. Ekan kohalla 1v, tokan 7kk ja tän viimesimmän kanssa kahtotaa kui käy :)
 
"yksi"
Nii, ja vierotus on tapahtunu nii, että oon jättäny hiljallee ensin päiväimetykset ja sitten yöimetykset. tai oikeastaan tässä on menty lapsen mukaan.. Ei malttanu enää imeä ku yöllä..Yöimetykset kerrasta poikki.
 
"aloittaja"
[QUOTE="yksi";25623720]Nii, ja vierotus on tapahtunu nii, että oon jättäny hiljallee ensin päiväimetykset ja sitten yöimetykset. tai oikeastaan tässä on menty lapsen mukaan.. Ei malttanu enää imeä ku yöllä..Yöimetykset kerrasta poikki.[/QUOTE]

Eli kerrasta poikki tarkoittaa, että vaikka lapsi itkisi tissin perään niin ei anneta? Muutama yö näin?
 
"vieras"
Mä oon imettäny sen ihmeempiä miettimättä aika tasan 1-vuotiaaks vauvantahtisesti. Huudattamatta ja kouluttamatta. Molemmat vauvat lopetti yösyötöt itsestään about 13 kk ikäisenä. Nukkuivat vieressä (paljon tilaa sängyssä). Just 4 kk iässä oli tosi raskasta, kun vauvat söi parin viikon ajan tunnin välein. Mutta sekin sitten rauhoittui. Tutti on ollu hyvä apuri tuossa ylipäänsä. Joskus kokeilin, kelpaisko tutti, jos ei kelvannu, tissi vaan suuhun ja unta kuulaan. Vauvatki nukahti pian uudelleen, kun niiden ei tarvinnu herätäkkään täysillä. Havahduin jo varhaisiin nälän merkkeihin, eli vauvan liikehdintään maiskutukseen, pään kääntöön jne.
 
3 Tytön äiti
Meillä on 3,5kk "korvikevauva", sairaalasta asti ollut osittaisella imetyksellä ja sittemmin kokonaan pullolla. Nukahtaa yöunille n.21-22 ja herää toisinaan 3-4 välillä ja toisinaan nukkuu läpi yön 7 asti aamulla. Vanhempi lapsi vauvana nukkui myös jo ajoissa läpi yön, mutta nelikuisena yhtäkkiä söi useamman kerran yössä ja samoin reilu puolivuotiaana, en tiedä vaikuttiko hampaiden puhkeaminen tms.. Joka tapauksessa vuoden ikäiseksi ovat tarvittaessa yöllä saaneet maitoa, harvemmin niitä öitä on enää 3kk ikäisestä ollut muutoin kuin jaksottaisina samoihin aikoihin kun on isompi kasvupyrähdys tai hampaiden tulo.
 
Mää jotenkin aattelen että 6kk ei suinkaan oo siinä iässä että pitäs lopettaa yösyötöt. Omani lopetti 5kk siirtyessään omaan sänkyyn muttei heräilyä. Kaikilla vauvoilla ei lopu se herääminen siihen että ei saa enää ruokaa yöllä. 4kk voi hyvinkin vielä herätä montakin kertaa, meillä ehkä 3h välein sen teki. nukku vieressä joten tissisn sai suuhun ja jatkettii unia. Minusta ap ei oo yhtä oikeaa aikaa lopettaa yösyöttöjä,riippuu tilanteesta ja äidin jaksamisesta. Joku jaksaa hyvin pitkäänkin antaa maitoa ja toinen ei.
 

Yhteistyössä