Monet suvaitsevaiset ja uudistusmieliset menevät rajapinnoilla

Niin, nyt sulla on vapaus valita jätätkö vai et.
No, tää keskustelu menee Raamattuun koska menneinä vuosisatoina on ohjeet otettu sieltä, milloin oikein ja milloin väärin tulkiten.

Tästä poikisi pitkä keskustelu koskien Raamatun naisen oikeuksia ja ei-oikeuksia jajaja...siellä on yllättäviäkin juttuja milloin nainen on ollut esillä. Mutta
jotkut jutut on nykyfeminismin kanssa ristiriidassa.
Ja Raamatussa ei ollut demokratia (jossa on hyvät ja huonot puolensa) vaan teokratia.
 
Mihin tätä "sairasta valvontaa" tarvitaan jos kaikki "paha" on sallittua? Vai pyritäänkö valvonnalla kitkemään "hyvä" pois?
Kysy niiltä jotka valvontaa haluavat. Obamalle varmaan jokainen mökin mummokin on terroristi.

Mutta syy:valvonta=vallankäyttöä. Maailma halutaan nopeasti käsiteltäviin osiin ja käteviin paketteihin jota johdetaan harvojen toimesta.

Ei ole mellakoita jossain päin maailmaa jotka tuo epäjärjestystä.
Ei mene poliisien aika ja rahat rikollisten tai kadonneiden jahtaamiseen kun kaikki ovat elektronisessa valvonnassa. Tehokasta.
 
Viimeksi muokattu:
Teri Virta
Kaksinaismoraali ja sen lisääntyminen tuntuu olevan vahva trendi. Jotkut vetävät herneen nenäänsä kun julkisesti on kehdattu imettää. Mitä irstailua! Samoja henkilöitä ei kuitenkaan häiritse lehtien kansissa olevat alastomat naiset tai kun taaperoiden parhaaseen TV:n katseluaikaan nainen imee Magnum-jäätelöä kuin imitoiden suihinottoa.

Osa puolustelee että imettää pitää saada julkisesti ja jos jotakuta tissin näkyminen häiritsee, niin katselkoot muualle. Samoja ihmisiä kuitenkin ahdistaa alastomuus mainoksissa ja miten kaikki asiat seksualisoidaan alastomuudella.

Ihmisiä raivostuttaa mm. lääkäreiden holding-yhtiöt ja niin sanottu "laillinen verosuunnittelu". Samaan aikaan samat tyypit roudaa Tallinnan laivoilta verovapaata viinaa ja tilaa sukkansakin verottomana Kiinan Alin verkkokaupasta.

Kaksinaismoralismi. Se on tätä päivää ja tulevaisuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Kaksinaismoraali ja sen lisääntyminen tuntuu olevan vahva trendi. Jotkut vetävät herneen nenäänsä kun julkisesti on kehdattu imettää. Mitä irstailua! Samoja henkilöitä ei kuitenkaan häiritse lehtien kansissa olevat alastomat naiset tai kun taaperoiden parhaaseen TV:n katseluaikaan nainen imee Magnum-jäätelöä kuin imitoiden suihinottoa.

Osa puolustelee että imettää pitää saada julkisesti ja jos jotakuta tissin näkyminen häiritsee, niin katselkoot muualle. Samoja ihmisiä kuitenkin ahdistaa alastomuus mainoksissa ja miten kaikki asiat seksualisoidaan alastomuudella.

Ihmisiä raivostuttaa mm. lääkäreiden holding-yhtiöt ja niin sanottu "laillinen verosuunnittelu". Samaan aikaan samat tyypit roudaa Tallinnan laivoilta verovapaata viinaa ja tilaa sukkansakin verottomana Kiinan Alin verkkokaupasta.

Kaksinaismoralismi. Se on tätä päivää ja tulevaisuutta.
En tiedä muista, mutta mua ärsyttää vielä julki-imetystä enemmän se paljastava, seksikäs pukeutuminen. Kesähelteellä voi pukeutua vilpoisasti ilman että rinnat tai pakarat tursuaa.

No, jos mua vertaa Raamatun naisiin niin pukeudun seksikkäästi kun näytän sääreni, yläosan dekolteeta ja käsivarteni. Kulttuurisia juttuja siis joista mäkin joudun kiinni, ja Raamatussa ei tarkkaa pukukoodia ole sanottu.
Mutta siitä olen varma että itse seksipallukat eli rinnat ja pakarat on kaikkina aikoina oltava peitossa.:D
 
Olen vain perinteisesti ajatteleva uskova. Fundamentalisti.
No sitä mä juuri naurankin, kun pidät julki-imetystä jonain "uudismielisten" ihmisten nykyhömpötyksenä, vaikka se ei sitä ole.
En tajua, miksi uskon "sateenvarjon" alle pitää laittaa asioita, jotka eivät sinne kuulu?

"Perinteisesti" ajatteleva uskova on pitkälti tulkintakysymys.
USA:ssa on paljon sunmielisiä ihmisiä, käsittääkseni Suomessa ei niinkään (ainakaan näkyvästi).

Mä kasvoin äärikonservatiivien keskellä kristillisessä lahkossa ja näin imetystä jatkuvasti jossain.
Sain ensimmäistä kertaa elämässäni tietää, että imetys ylipäätään jakaa mielipiteitä ja on olemassa jokin JULKI-IMETYS, kun tulin palstalle 2011.
Myös perhepeti oli ihan uusi termi ja olin vaan, että häh, kun jengi taisteli onko se okei vai ei.
Imetys on mun tuntemien uskovien keskuudessa lähinnä kauniiksi mielletty asia, sellainen "oooi ihanaa voooi".
Jo vuosisatojen takaisissa maalauksissa imetys kuvataan rinta paljaana ja kauniisti.

Tavallisista, arkisista ja jopa kauniistakin asioista tuli isoja, hämmentäviä ja mielipiteet jakavia siinä vaiheessa, kun kaikesta tuli SEKSIÄ (Kiitos, jenkit).
 
No sitä mä juuri naurankin, kun pidät julki-imetystä jonain "uudismielisten" ihmisten nykyhömpötyksenä, vaikka se ei sitä ole.
En tajua, miksi uskon "sateenvarjon" alle pitää laittaa asioita, jotka eivät sinne kuulu?

"Perinteisesti" ajatteleva uskova on pitkälti tulkintakysymys.
USA:ssa on paljon sunmielisiä ihmisiä, käsittääkseni Suomessa ei niinkään (ainakaan näkyvästi).

Mä kasvoin äärikonservatiivien keskellä kristillisessä lahkossa ja näin imetystä jatkuvasti jossain.
Sain ensimmäistä kertaa elämässäni tietää, että imetys ylipäätään jakaa mielipiteitä ja on olemassa jokin JULKI-IMETYS, kun tulin palstalle 2011.
Myös perhepeti oli ihan uusi termi ja olin vaan, että häh, kun jengi taisteli onko se okei vai ei.
Imetys on mun tuntemien uskovien keskuudessa lähinnä kauniiksi mielletty asia, sellainen "oooi ihanaa voooi".
Jo vuosisatojen takaisissa maalauksissa imetys kuvataan rinta paljaana ja kauniisti.

Tavallisista, arkisista ja jopa kauniistakin asioista tuli isoja, hämmentäviä ja mielipiteet jakavia siinä vaiheessa, kun kaikesta tuli SEKSIÄ (Kiitos, jenkit).
No jaa, jos vedetään tähän kristillisyys niin se sit on oltava alkuperäistä, koska myöhemmistä versioista ei voi olla varma ovatko ne pelastavia vai ei, eli sitoutuuko Jumala niihin vai ei.

Alkuperäiseen ei kuulunut naisten imetyskuvien maalaaminen vaan semmoisia on maalanneet ne joita ei ole kiinnostanut alkuperäinen kristinusko.

Mutta sitten jos verrataan esim.amisheihin niin missään Raamattua ei ole kielletty tekniikan hyödyntäminen, se on neutraalia.

Ja jos muita usalaisia kiihkokristittyjä käydään läpi, niin kun osa haluaa kuolemantuomion ja kuoleman homoille, niin hekään eivät lue alkuperäistä versiota jossa Jeesus kieltää tappamasta. (se on eri asia millainen on esivalta, koska taas esivaltaakin pitää kunnioittaa)

Se sit tekee asian mutkikkaaksi että milloin UT:ssa Paavali sanoo "minun mielestäni, meidän kulttuurissa" ja milloin "Jumala on sanonut=ikuinen ja kaikkia kulttuureja koskeva."

Niitä eroja ei välttämättä kaikki huomaa.
 
vierailija
No, tää keskustelu menee Raamattuun koska menneinä vuosisatoina on ohjeet otettu sieltä, milloin oikein ja milloin väärin tulkiten.

Tästä poikisi pitkä keskustelu koskien Raamatun naisen oikeuksia ja ei-oikeuksia jajaja...siellä on yllättäviäkin juttuja milloin nainen on ollut esillä. Mutta
jotkut jutut on nykyfeminismin kanssa ristiriidassa.
Ja Raamatussa ei ollut demokratia (jossa on hyvät ja huonot puolensa) vaan teokratia.
Yhtälailla ne on ristiriidassa oman elämäsi kanssa. Ja sinä olet se, joka sanoo pohjaavansa elämänsä Raamatun ohjeisiin, feministit eivät näin tee.
 
vierailija
Mä en ole viitsinyt koskaan puuttua sun uskovaisuuteen koska vetäisisit raivarin.
Mutta oliko tuo heitto kauhean kristillinen?

Kumpaako seuraat, maailmaa vai pysyvämpiä arvoja?
Tuo heitto on vielä kesy siihen verrattuna, miten sinä arvostelet täällä erään palstalaisen elämää ja äitiyttä. Vai tarkoititko sitä, että liian kesyä, olisi pitänyt sanoa rumemmin, että ollaan oikean uskon tiellä?
 
En tiedä muista, mutta mua ärsyttää vielä julki-imetystä enemmän se paljastava, seksikäs pukeutuminen. Kesähelteellä voi pukeutua vilpoisasti ilman että rinnat tai pakarat tursuaa.

No, jos mua vertaa Raamatun naisiin niin pukeudun seksikkäästi kun näytän sääreni, yläosan dekolteeta ja käsivarteni. Kulttuurisia juttuja siis joista mäkin joudun kiinni, ja Raamatussa ei tarkkaa pukukoodia ole sanottu.
Mutta siitä olen varma että itse seksipallukat eli rinnat ja pakarat on kaikkina aikoina oltava peitossa.:D
En minäkään siitä tosi paljastavasta pukeutumistyylistä erityisemmin tykkää, mutta en itse asiassa koe sitä erityisen seksikkääksi. Ehkä siksi, että yleensä ne vaatteet ovat jonkin sellaisen yllä, joka ei ole minusta kovin seksikäs. Ja seksikkyys ei tule vaatteiden kautta. Mutta seksikkyydessä tai edes tuossa paljastavassa pukeutumisessa ei ole mitään pahaa. Ei minua kyllä yhtään haittaa se, jos kaikkien vaatetus ei ole oman mieleni mukainen. Useimmiten en kiinnitä sellaisiin tyyppeihin mitään huomiota, jotka eivät miellytä.
 
9mmmm
En minäkään siitä tosi paljastavasta pukeutumistyylistä erityisemmin tykkää, mutta en itse asiassa koe sitä erityisen seksikkääksi. Ehkä siksi, että yleensä ne vaatteet ovat jonkin sellaisen yllä, joka ei ole minusta kovin seksikäs. Ja seksikkyys ei tule vaatteiden kautta. Mutta seksikkyydessä tai edes tuossa paljastavassa pukeutumisessa ei ole mitään pahaa. Ei minua kyllä yhtään haittaa se, jos kaikkien vaatetus ei ole oman mieleni mukainen. Useimmiten en kiinnitä sellaisiin tyyppeihin mitään huomiota, jotka eivät miellytä.
no tosta pukeutumisesta sen verta et joo mäkin tykkään enempi mekoist jnee lisäks kun en siitä pitäisi että 13v tyttäreni siis nyt3v kävelis pakarat paljaana kaduilla niin siinä sitten taas esimerkki vanhemmilta ratkaisee. mä en oikeesti tajuu ykskin äiti käveli skidin kaa joka tyyliin 13v perse näkyvillä ja viel sukkikset niin emmä tukis sellasta lapsen pukeutumis tyyliks. mut muuten samaa mieltä
 
no tosta pukeutumisesta sen verta et joo mäkin tykkään enempi mekoist jnee lisäks kun en siitä pitäisi että 13v tyttäreni siis nyt3v kävelis pakarat paljaana kaduilla niin siinä sitten taas esimerkki vanhemmilta ratkaisee. mä en oikeesti tajuu ykskin äiti käveli skidin kaa joka tyyliin 13v perse näkyvillä ja viel sukkikset niin emmä tukis sellasta lapsen pukeutumis tyyliks. mut muuten samaa mieltä
Joo, vanhemmilla on toki vastuu siinä vaiheessa, jos tuntuu että varhaisteini tai vähän vanhempikin teini tekee jotain harkitsemattomia tai älyttömiä ylilyöntejä.
 
Niin, niin. Senkus pidätte tyhmänä. 1990-luvulla monet nykyajan jutut olisi olleet pöyristyttäviä.

Tälle ei oikeastaan voi kuin sanoa:aika tulee näyttämään.
Ei tuo logiikka oikein pure. Muutamia kymmeniä vuosia sitten esim. uutisissa kerrottiin itsemurhat, niiden tekijöiden nimi ja itsemurhan tekotapa. Nyt se ei tulisi kuuloonkaan.

Antiikin Kreikassa homoerotiikka oli ihan sallittua ja jopa suositeltua. Nyt homouteen aletaan taas suhtautua väljemmin, ihan syystä.

Ei siis voi vetää sellaista johtopäätöstä, että asiat menisivät yksioikoisesti tiettyyn suuntaan, vaan kyseessä on aaltoliike.
 
Pin
Aloitus on vaan niin naurettava, että pitkästä aikaa menin sanattomaksi. En oikein tiedä pitäisikö sanoa jotain ja kun niin monesta suunnasta menee pieleen, ettei tiedä oikein mistä aloittaisi väännön. Taitaa tosin olla aika hyödytöntä, mitä nyt olen vääntöjäsi tässä seuraillut... Sun on pakko olla jotenkin mieleltäsi sairas, ei kellään normaalilla, edes vain toista mieltä olevalla voi syntyä imetyksestä noin sairaita ajatuksia.
 
LaMamanMorbid harmaja
Kysy niiltä jotka valvontaa haluavat. Obamalle varmaan jokainen mökin mummokin on terroristi.

Mutta syy:valvonta=vallankäyttöä. Maailma halutaan nopeasti käsiteltäviin osiin ja käteviin paketteihin jota johdetaan harvojen toimesta.

Ei ole mellakoita jossain päin maailmaa jotka tuo epäjärjestystä.
Ei mene poliisien aika ja rahat rikollisten tai kadonneiden jahtaamiseen kun kaikki ovat elektronisessa valvonnassa. Tehokasta.
Nääh. Enpä taida. Oli vallan niinkin kiinnostava aloitus, että jääköön sikseen. :)
 
vierailija
Kyllä imetys olisi ihan jees vaikka yleiselä paikalla jos ihmismieli ei ois menny niin hemmetin likaseks et siitäkin pitä tehdä seksuaalista. Mikä siinä muuten niin puistattaa?

Monikin ihan luonnollinen asia on piilotettu vain koska ihminen ei itse sairaita himojaan hallitse.
 
vierailija
Ei tästä auta vääntää Echon kanssa, kun hänen lähtökohtansa kaikelle ajattelulle on jo sairas.
Kaikki tulkitaan jonkin sairaan Raamatun ja uskontulkinnan mukaan, se vaikuttaa ihan kaikkeen.
Echo on häpeäksi kaikille uskoville.
 

Yhteistyössä