Monikko-odottajia 2016?

Sain juuri tietää, että kaksoset tulossa ja kaipailen vertaistukea :) Mistään en kuitenkaan löydä ajankohtaista ryhmää, jossa olisi muita vasta odottavia äitejä? Minulla ennestään kaksi tytärtä, 6v ja 1v2kk. Voi toki olla, että tämä raskaus jatku kaksosraskautena, mutta kunnes toisin todistetaan, on siellä kaksi vauvanalkua. Sykkeet löytyivät molemmilta ainakin. Tänään kai rv 6+2, eli ihan alussa mennään ja varovaisin mielin. Laskettu aika olisi näillä näkymin 26.12.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka Foreverfever!

Täällä kai voi olla kaksosraskaus, varmuutta ei vielä ole, ultra vasta parin viikon päästä.
Tänään 5+6
Ja kotona poitsu reilu 10kk.

Burma
 
Viimeksi muokattu:
Moikka Mymm3li!

Sähän oletkin jo mukavilla viikoilla. Onko sulla hyvin sujunut alkuraskaus? Oliko kova pahoinvointi alussa?
Mulla tosi tosi oireetonta, mikä vähän ihmetyttää? Luulis jos hcg on reilusti korkeampi olis oireetkin vahvempia.
No parin viikon päästä tietää sitten enemmän mitä siellä on...
 
Burma, mun alkuraskaus sujui hyvin. Ei ollenkaan pahoinvointia, aika kovaa väsymystä oli muutaman viikon. Muuten ei juuri mitään. Kätilö ultrassa "pelotteli" että voi olla ns. kaksinkertaset oireet mitä yhden lapsen kanssa ois.

Forverfever, mun kaksosest taas on epäidenttiset.

Onko teillä suvussa kaksosia vai tuliko kaksoset ihan puskista? Itellä nää on ekat kaksoset sukuun, että siinä mielessä ylläri. :)
 
No koska nämä on todennäköisesti identtiset, ei siihen liity mitään perinnöllisyyttä käsittääkseni, eikä meillä kyllä kaksosia kellään olekaan. Serkkuni tosin sai identtiset kaksoset joitain vuosia sitten, mutta se on vain sattumaa, eli ihan puskista tuli :) Kaikista hassuinta on se, että odotin kaksosuutista, koska tunsin oviksen aikaan munasolun irtoavan molemmilta puolilta. Varmaan sitten omia kuvitelmia, kun kerran identtisiltä vaikuttavat, tai sitten kuten gyne naureskeli, että kaksi solua irtosi, mutta koska toinen ei hedelmöittynyt, niin keho päätti varmistaa kaksoset jakamalla sen hedelmöittyneen solun :D

Mulla on myös vointi kohtuullisen hyvä. Väsymys iskee välillä ja silloin olisi ihan pakko saada nukkua, mutta 1-vuotias ei paljoa anna armoa :)
Pahoinvointi on aaltomaista, ja esim keskellä yötä saattaa iskeä. Oksentanut en kuitenkaan ole nyt, enkä aiemmissa raskauksissa. Repäisykivut ovat välillä kauheita, mutta siinäpä ne oireet melkein ovatkin. Ainiin, ja kauhea määrä näppyjä naamassa, mitä ei normaalisti ole. Eikä ollut tytöistäkään. Veikkaan muutenkin, että nämä ovat poikia :)

Mistä päin Suomea(?) olet mymm3li? :)
 
Foreverfever oon siis käynyt lapsettomuushoidossa, alkionsiirrosta 14pvä hcg oli 4600 ja laittoivat vaan viestiä että luultavasti kaksosraskaus.
Ja on hyvin mahdollista kun kaksi siirrettiin.
Poitsusta hcg 1000 samana päivänä.

No 2vkon päästä viisaampi...:)
 
  • Tykkää
Reactions: foreverfever
Foreverfever oon siis käynyt lapsettomuushoidossa, alkionsiirrosta 14pvä hcg oli 4600 ja laittoivat vaan viestiä että luultavasti kaksosraskaus.
Ja on hyvin mahdollista kun kaksi siirrettiin.
Poitsusta hcg 1000 samana päivänä.

No 2vkon päästä viisaampi...:)
no siinä tapauksessa varmaan onkin :) Eli erimunaiset sielläkin siis :)

Olisi kyllä kiva saada tänne ketjuun eloa, kun tuttavapiirissä ei ole ketään, kenellä olisi monikkolapsia ja olen aika yksin. Tämä odotusaikakin tuntuu niin erilaiselta kuin aiemmat.
 
Foreverfever, aika huimaa jos tosiaan kävi noin et kaksi munasolua irtosi, toinen ei hedelmöittynyt, mut se yksi hedelmöittynyt sit jakaantui. :) On tää kaksosten saaminen aika huimaa joka tapauksessa. Oon Itä-Suomessa, entäs sinä?
 
Kyllä mä luulen, että tulkitsin sittenvaan väärin ovulaationi :) Minä olen Länsi-Suomesta.

Mua kyllä oikeasti ahdistaa tämä asia välillä tosi paljon. Toisinaan ajattelen, että ihanaa ja että olenpa onnekas, mutta sitten luen taas "selviytymistarinoita" kaksosten kanssa, ja tuntuu, että saa heittää kyllä hyvästit oman elämän rippeille. Kolmen alle kaksivuotiaan hoito tuntuu aivan mahdottomalta. Ja sitten minun pitäisi vielä joka ikinen aamu ja iltapäivä pakata kaikki pienet autoon ja kuskata esikoinen eskariin. Lisäksi vielä neljät treenit viikossa. Ajatus suorastaan oksettaa :(

Pelkään myös, että apua ei oikeasti saa kuin joskus harvoin. Minunkin äitini on jo "vanha", eikä varmasti jaksa kauheasti pieniä hoitaa. Kuitenkin olen kokenut toisinaan jo tämänhetkisen "vauvan" kanssa, etten jaksa, jos ei saada miehen kanssa välillä yhtä iltaa kahdestaan.

Vielä pahemmin ajattelen "sekoavani", jos pitää yötäpäivää hoitaa neljää alle kouluikäistä, eikä koskaan saa miehen kanssa olla. Siksi aion jossain kohtaa pyytää ja rukoilla vanhempiani ja lapsetonta siskoani, että kerran kuukaudessa suurinpiirtein (sitten vauvojen ollessa vähän isompia) hoitaisivat lapsia yhden illan, jotta pysyttäisiin miehen kanssa järjissämme. Ollaan kuitenkin perusluonteeltamme sellaisia menijöitä ja kaivataan sosiaalista elämää, mutta se taitaa nyt jäädä kokonaan ja siitä on vähän surullinen mieli, vaikka lapset ihania ovatkin.

Kai kaikki siitä järjestyy, ja uskon, että kaksoset loppujen lopuksi antavat kuitenkin enemmän kuin ottavat, mutta silti koen ärsyyntyväni toisinaan, kun muut ovat niin innoissaan asiasta. Se on helppo olla, kun oma elämä ei ole muuttumassa radikaalisti.

Että ihan pelkkää ruusuilla tanssimista ei ole täällä kyllä. Mitä lie raskaushormonien aiheuttamiakin tunteita varmaan..
 
Moikka!
Eilen tuli pieni pelästys, kun vuosin verta mutta tänään lääkärikäynnit jälkeen rupes pelottaa ihan toisella lailla...
Kyllä siis kaksosia odotetaan, pikku sydämmet siellä pompotti! :love::love:

ForeverFever samojen asioiden kanssa jo kamppaillut täälläkin.
Ite oon jo 40+ ja vanhemmat jo eläkkeellä molemmat kuten myös miehenkin.
Kaksistaan tässä tullaan taisteleen mutta kyllä siitä selvitään.
Mullahan tosiaan tietoinen riski otettu alkion siirrossa, mutta seitsemän vuotta meillä lapsettomuushoitoja taustalla ja onnellisena otan kaikki vastaan mitä tulee!
Ja kyllä sitä saa varmaan noinkin tuntea, raskastahan on hoitaa jo sitä yhtäkuin lasta!
 
  • Tykkää
Reactions: foreverfever
Moi!
Oon tuolta joukukuun ketjusta seurannut Foreverfever sun raskautta :) Siis ihan sillä että kuulun ite noihin tammikuisiin. Viime viikolla vaan kävin arvio ultrassa kun ei ollut ihan varmaa raskauden kesto ja ylläri pyllärinä siellä köllötteli ainakin toistaiseksi kaksi...Alkujärkytyksen jälkeen alkaa pikkusen tasaantumaan ajatukset. Uusinta ultra on parin viikon päästä ja sillon ollaan taas viisaampia. Ois kiva vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. Mullahan on ennestään pojat 8v,7v ja 1v10kk.
Ihanaa löytää lisää "kohtalotovereita"! :) Koska sulla olis laskettu? Mulla on taas keskiviikkona uä, silloin olis 8+2 ja toivon, että omat vesipussit olisivat jo selkeästi nähtävissä.

Onko sulla ensiultran perusteella identtiset vai erimunaiset?
 
Heippa :)

Minä kävin tänään ultrassa ja selvisi että kaksoset tulossa rvk 11+6, vähän sitä epäilty kun suvussa on paljon kaksosia, meillä ennestään tytöt 16v ja 12 v joten ihanat iltatähdet vielä tulossa :) alkujärkytyksestä selvitty mieskin hyvillä mielin.. joten nyt vaan odotellaan :) Pahoinvointia ollut pitkipäivää.. ja niitä repäsyjä aika paljon mutta nuo kaks sen selittääkin <3 onneksi isommista tytöistä on paljon apua etten ihan kädettömäksi jää :) ei ollut identtiset, omissa pusseissan olivat.
 
Moikka!

Kävin varhaisultrassa 7+4 ja siellä löytyi ainakin yksi hyvinvoiva ihmisen alku:love:
Jäi vähän häiritsemään kun ultrakuvassa näkyy jokin epämääräinen toinen "osa"?
Olisin kysellyt löytyykö kokemusta voisiko tuolla olla toinen piilossa alla?

Nyt viikot 9+2 ja kohtu taaksepäin kallistunut, mutta tuntuu jo 4cm navan alla.
Heti testin tehtyäni tuli mieleen kaksoset (älkää kysykö mistä, ennestään kaksi poikaa eikä ole aiemmissa raskauksissa tullut tälläinen mieleenkään:eek:)

Parin viikon päästä ultra! Jänskättää! :X3:

Tässä pari kuvaa jossa näkyy outo toinen ympyrä takana?

2016-06-21 20.15.16.jpg

2016-06-21 20.15.35.jpg
 
Hei. Mulla kolmoset tulossa ja ei varmaan oo kuuloetäisyydellä vastaavassa tilanteessa olevia. tuntuu että maha kasvaa niin hirveätä kyytiä että miten se kestää loppuun asti. Tai siis ees viikolle 30 jotain. Kaksi viikkoa on nyt saatu sopeutua tähän asiaan. Ihana ja kauhistuttava asia.
 
Pouta täällä myös kolmosten odottaja, toinen kolmannes menossa. Laitapa yv:tä. Ja jos muita kolmosten odottajia on niin muutkin ilmoitelkaa.

Voimia kaikille monikko-odottajille, oli sitten vauvoja kuinka monta vaan.

Bengal
 
Täällä yksi uusi kaksosten odottaja. Esikoisiani ovat ja kovasti jännittää kaikki tuleva ja vertaistuki olisi paikallaan :)
Laskettu aika olisi ensi vuoden puolella maaliskuussa ja nyt menossa rv14.
Kätilö suositteli ultrakäynnillä aloittamaan miniaspiriinin käytön, josta en itse ollut kovinkaan innoissani. Miten muut monikko-odottajat, oletteko aloittaneet lääkkeenkäytön ilman lääkärin konsultaatiota?
 
Hei kaikille! Täällä onkin ollut hiljaista viimeaikoina, mutta päätin silti raportoida jos joku vielä vastaisi tai joukossa olisi uusia kaksosuutisen saaneita :) Meillä siis ensimmäinen raskaus, ylläri jo sinänsä ja jo ensimmäisessä ultrassa viikolla 6 saatiin tietää, että kaksi on tulossa ja identtisiltä vaikuttaa. Nyt menossa 11+6 ja tänään mennäänkin uudestaan ultraan. Jäi viimeksi kaikki kysymykset kysymättä, kun vain itkin järkytyksestä ja pelosta lähinnä. Tuli aivan puskista. Nyt sitten menen kysymyslistan kanssa ja vähän rauhallisemmin mielin. Asun tällä hetkellä Meksikossa, puoliso täältä kotoisin, joten paikalliseen tyylin tarkastukset aina gynekologilla. Toivomme kuitenkin pääsevämme synnyttämään Suomeen, katsotaan mitä lääkäri siihen tänään sanoo.

Ymmärrän täysin tuon innostuksen ja kauhun sekaisen olotilan. Pelottaa miten oma elämä muuttuu, miten jaksetaan ja tässä vaiheessa tietysti vielä, että miten koko raskaus edes sujuu, kun riskejä on paljon. En usko nauttivani raskaudesta yhtä paljon kuin yhden kanssa olisin nauttinut. Nyt lähinnä huolestuttaa koko ajan. Mutta ehkä tämä olotila tästä muuttuu, vielä on sopeutumista ajatukseen.

Onkos monikko-odottajille jotain omaa facebook ryhmää?
 
Moi peninga! En ole enää itse odottaja, mutta vastaan nyt silti. :)

Tunnelmasi kuulostavat kovin tutuilta, mitä itsellä oli alkuun kaksosuutisen jälkeen. Myös me saatiin tieto kaksosista ekassa ultrassa. Ymmärrettävästi sua huolestuttaa, mutta koita olla murehtimatta liikoja. Meidän kaksoset on epäidenttiset, joten raskaus oli riskittömin kaikista kaksosraskauksista. Kaikki meni loppumetreille hyvin, edes ns normaaleja raskausajan juttuja kuten pahoinvointi, ei mulla ollut ollenkaan. Mitä nyt maha vähän aikasemmin ehkä alkoi käydä painavaksi. :p Itse uskovana kristittynä kiitän tästä Taivaanisää. Rv 35 mulla todettiin raskaushepatoosi, mutta se saatiin kuriin lääkkeillä ja suunniteltu sektio tehtiin 37 viikolla. Pikku kullannuppuset syntyivät terveinä, ainoa juttu oli pienipainoisuus.

Uskon itse, että vaikka haasteet tulevat kaksosten kanssa tuplana, myös ilonaiheet ovat kaksinkertaiset. Täällä on ainakin selvitty hyvin, vaikka apuakin ollaan lähipiiriltä tarvittu ja onneksi saatu. Lisäksi kerran viikossa käy kunnan kotipalvelutyöntekijä. En tiedä Meksikon systeemejä, mutta mahdollisuutta vastaavanlaiseen kannattaa selvittää riippuen toki siitäkin minkä verran puolisosi pystyy osallistumaan pienokaisten hoitoon, Oma vinkkini onkin hankkia raskausaikana mahdollisimman paljon tietoa myös vauva-ajasta. Kuulostaa ehkä itsestäänselvyydeltä, mutta täytyy myöntää että mahdollisten riskien vuoksi keskityimme itse enemmän raskausaikaan ja vaikka paljon perehdyttiin vauva-aikaankin, tuntuu että niin olisi ollut fiksua tehdä vielä enemmän. Varmasti selviät(te) alkujärkytyksestä toivuttuanne! Kaikkea hyvää odotukseen.

Facebookryhmästä en tiedä, kesällä en käyttänyt facea enkä nytkään ole siellä kovin aktiivinen.
 
Heippa!

Mulla on la vasta ensi kesäkuun alussa, mutta kahden jo käydyn ultran perusteella identtisiä kaksosia odotellaan. Huomenna meillä olisi np-ultra.
Täällä kaksoset oli yllätys vaikka olin asiasta nähnyt unta ja jotain aavistellut lähinnä siksi, että tähän saakka pahoinvointi on ollut aivan järkyttävää. Kuittasin sen kuitenkin enemmän sen piikkiin, että tämä on varmaankin eri sukupuolta kuin esikoinen. Varhaisultrassa 9+1 selvisikin sitten, että pahoinvointi johtuu siitä, että tämä onkin nämä :D

Millainen seuranta teillä on ollut raskausaikana?
 

Yhteistyössä