Monikkolasten synttäriongelmaa

  • Viestiketjun aloittaja Vähän harmaa
  • Ensimmäinen viesti
"Mamma3"
Vaatia ei voi keneltäkään mitään, mutta itse toivon että ainakin meidän kaksosille tuodaan omat lahjat. Tähän mennessä ovat viettäneet synttäreitä yhdessä, saa nähdä miten tänä vuonna - haluavat itse jo "erottua", toivovat omia kutsuja. Molempien nimissä ovat kutsun lähettäneet, tarjolla on ollut omat versiot kakuista jne. Eli vaikka "kerralla pääsee" järkkämisessä, niin tarjottavat on kuitenkin hoitunut tuplaversiona ja työnä.
Kaksosilla toisaankin ehkä suurempi tarve hieman erottua toisistaan, niin usein perheen ulkopuoliset niputtavat, luulevat että pitävät samoista asioista/ ei puhuta nimillä jne. Kotona emme puhu kaksosista vaan nimillä, kuten esikoisestakin puhutaan nimellä.
Tuttavaperheessämme on pojat syntyneet samana päivänä kahden vuoden erolla, ei tulisi mieleenkään ostaa yhteistä lahjaa. Toisessa perheessä pojilla 2v 2pv ikäeroa, omat lahjat heillekin annettu.
Mutta kukin taplatkoon tyylillään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kurjenkello
3 pojan äiti
[QUOTE="vieras";28325700]Yhteinen lahja ei kelpaa mutta yhteiset synttärit kuitenkin kelpaavat. Tuossa se ongelma juuri onkin. Pidetään juhlat yhdessä että selvitään yhdellä vaivalla. Tarjoilut ja ohjelma samanlaista kuin yhdenkin juhlissa. Vierailta kuitenkin vaaditaan kahta tai kolmea lahjaa.

Vieraan kannalta juhla on siis samanlainen kuin yksösenkin juhlat on mutta häneltä vaaditaan kaksin- tai jopa kolminkertaista panostusta (lahjojen ostaminen) juhliin.[/QUOTE]

Mutta tuskin kolmosten synttäreille kutsutaan kuitenkaan kolminkertaista määrää vieraita, eli eivät he esim saa kolminkertaista lahjamäärää. Pitäisikö heidän järjestää sinusta siis kolmet juhlat ja kutsua sinun lapsesi kolme kertaa? Siitäkö ei olisi sinulle vaivaa?
 
"tuplaäippä"
Meillä kaksoset juhlivat samaan aikaan mutta aina ollut molemmilla omat kakut ja muutenkin paremmat tarjoilut kun kaksi lasta juhliii samaan aikaan. Luulen että lapset tulevat mielummin samaan aikaan molempien synttäreille kuin että esim. la juhlii toinen klo 14-16 ja sitten lapsi haetaan tunniksi kotiin ja toinen juhlii 17-19. Se ei ole väärin että sisaruksilla on yhtesiä kavereita ja he kaikki haluvat kutsua saman lapsen juhlimaan. Yhdestä lahjasta tulisi vain riita, paitsi pelit.
 
"vieras"
No varmasti sinä pitäisit kolmet synttärit erikseen!

Mulla kaksospojat, ja ihan yhdet synttärit pidetään. Molemmille toivon omia lahjoja, tai sitten yhteiseksi esim joku peli tai kirja. Yhteinen legopaketti....hups, sotahan siitä tulis poikien kesken!

No, kun meille tulee kutsu yksöslapsen synttäreille, niin molemmat kyllä vievät oman lahjan, eli yksönen saa yhdeltä perheeltä kaksi lahjaa. Samalla tavalla toivon, että lapseni koetaan yksilöinä, helppohan se on monikot niputtaa yhteen, kun kerran samaa perhettä ovat, vaan ei kovin reilua. Lahjan ei todellakaan tarvitse olla kallis.
Meillä myös näin. Ja tarkoituksellisesti yritän viedä vähän kalliimman lahjan yhden lapsen synttäreille koska meillä on kahdet synttärit kerralla.
 
Kaksosten äiti 1
Minulla on itsellä kaksoset ja olen sillä kannalla, että molemmille omat lahjat. Oman kokemukseni mukaan kaksoset vievät sisarkateuden aivan eri sfääreihin ;) Yhteisestä lahjasta tulee vain turhaa riitaa. Toki meilläkin on yhteisiä leluja kotona (junarata, parkkihalli jne.), mutta niitä kalliimpia yhteisiä juttuja voivat sitten vanhemmat oman harkinnan mukaan ostaa.
 

Yhteistyössä