Moniko teistä palstalaisista ei ole itse koskaan ollut päiväkodissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Tää on luova kieli :D Ihmiset kuuppeloi, tormakoituu, örähtää, lässähtää, piehtaroi, hihittää, kyykkii... Osa on jo muodostunu ns oikeiksi sanoiksi, osaa elää vielä vasta puhekielessä :)
Onko ruotsinkieli yhtä joustava? :)
Ruotsi ja englantikin ovat siinä suhteessa jäykempiä. Ne kun eivät ole foneettisesti kirjoitettuja, tai miten tuo nyt ilmaistaan. Tosin sitten esim englannissa on aina jo kymmenkunta "oikeaa" sanaa olemassa haluamallesi ilmaisulle :p Kun suomessa taas sana tarkoittaa sitä yhtä juttua ja sitä sanaa on yleensä olemassa se yksi tai kaksi.
 
:wave:

Mulle olisi tehnyt tosi hyvää mennä tarhaan. Olen liian ujo ja arka, en osaa olla kovin sosiaalinen. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ruotsi ja englantikin ovat siinä suhteessa jäykempiä. Ne kun eivät ole foneettisesti kirjoitettuja, tai miten tuo nyt ilmaistaan. Tosin sitten esim englannissa on aina jo kymmenkunta "oikeaa" sanaa olemassa haluamallesi ilmaisulle :p Kun suomessa taas sana tarkoittaa sitä yhtä juttua ja sitä sanaa on yleensä olemassa se yksi tai kaksi.
tai sitten vaikka sana tuli, se voi olla verbi tai substantiivi. Miten kukaan oppii suomea ikinä? :D
 
enen
En ollut päiväkodissa, ennen kuin eska sitten oli pk:n yhteydessä. Olin joskus pph:lla, mutta sitten olin kuulemma alle 5-vuotiaana päättänyt etten mene hoitoon ja olin halunnut olla kotona JA OLIVAT ANTANEET :eek: En tod. muista tällaista, mutta olen siis reilun vuoden ollut yksin kotona päivät :eek: Ei tulis pieneen mieleeni omien lasten kohdalla...
 
J
En ollut koskaan päiväkodissa, mutta "Leikkikoulu" -nimellä taisi kulkea sellainen kolmen tunnin kerho, johon ihan itse halusin mennä. Kuljimme siitä aina ohi ja minua harmitti, kun muut lapset leikki pihalla ja minä vain kävelin äidin kanssa ohi. Siellä oli sitten eskarikin.
 
silloin vuonna kuokka ja kirves kun minä olin pieni, ei ollut päiväkoteja, ainoastaan leikkikouluja ja sitten yksityisiä hoitotätejä, ja peräti yhden päivän olin leikkikoulussa, en tykännyt paikasta ja kieltäydyin menemästä uudelleen
 

Yhteistyössä