Moniko terve aikuinen on ottanut sikainfluenssarokotteen?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Itse en ole vielä ottaut, mutta harkinnassa on. Alunperin oli tarkoitus ottaa, mutta sitten iltiksessä oli jotain juttua, että sikataudin vaarallisuutta olis liioiteltu uutisissa silloin aiemmin...onko se sitten ihan turhaa ottaa se.
 
En ole ottanut. Täällä oli ja meni jo ne ikäisteni rokotukset.... Tiedä sitten, saako niitä vielä. Kun en ole viitsinyt asian tiimoilta mihinkään alkaa soitellakaan. Muksut on kaikki saaneet rokotteen.
 
vieras
Mulla oli aluksi mieli, että en ota lainkaan, jotenkin mieli vaan muuttui sen myötä, kun uutisoitiin toisen aallon olevan paljon pahempi kuin ensimmäinen. Ja jos lapseni rokotin heti, kun he saivat, niin miksi en sitten itseäni voisi rokottaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja wierass:
En ole ottanut, eikä ole lapsillekaan annettu. Eikä mieskään ottanut. Saako noita rokotuksia mihin saakka? Onko siinä jotain rajaa mihin mennessä pitäisi ottaa?
Ainakin tossa meidän lähi terveysasemalla oli aluksi niitä rokotuksia vähän tiheämpään, nyt on yks päivä viikossa, muutama tunti aikaa käydä ottamassa rokote.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli aluksi mieli, että en ota lainkaan, jotenkin mieli vaan muuttui sen myötä, kun uutisoitiin toisen aallon olevan paljon pahempi kuin ensimmäinen. Ja jos lapseni rokotin heti, kun he saivat, niin miksi en sitten itseäni voisi rokottaa.
Munkin lapset on rokotettu, mutta onkohan siitä rokotuksesta mitään hyötyä sitten enää kun/jos toinen aalto tulee.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuka:
Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
En aio ottaa, koska siinä on niin paljon havaittu sivuvaikutuksia.
Kuka on havainnut?
No, ensimmäiseksi voit käydä lukaisemassa vaikka täältä (kohta 4.8 haittavaikutukset):

http://www.ema.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/pandemrix/D-H1N1 single PDFs/SPC/emea-spc-h832pu17fi.pdf

Toiseksi minulla on muutamia tuttuja, jotka ovat käyneet ottamassa rokotteen jo ja kertoneet kokemuksistaan:

1) 4-vuotias poikani: unettomuutta (päiväunet jäivät pois ja toisena yönä valvoi keskellä yötä 2,5 tuntia)
2) päiväkodin hoitaja: oli poissa pari päivää kuumeen takia
3) mieheni työkaveri: käsi tuli niin kipeäksi, että joutui jäämään sairaslomalle
4) eräs koululuokka: rokotusta seuraavana päivänä n. 1/3 oppilaista oli poissa erilaisten haittavaikutusten takia.

Sairastan (jos sairastun) sikainfluenssan mieluummin kuin otan epämääräisen, nopeasti kyhätyn rokotteen, jonka haittavaikutuksia ei tilastoida luotettavasti (vain riittävän vakavat haittavaikutukset tilastoidaan, joten tilastot saadaan siten pysymään kyllä jatkossa "siisteinä" ja rokotetta mainostettua "turvallisena" ).
 
oidipus
En oo ottanu, eikä oo lapsellekkaan (1v10kk) otettu. Mieskään ei oo ottanu. Mä oon raskaana 16+ enkä todellakaan halua raskaana ottaa. Eihän mitään muitakaan rokotteita suositella raskaana oleville.
 

Yhteistyössä