Montako kertaa päivässä ulkoilet 3kk vauvan kanssa?

Meidän vauva on kylläkin jo 4kk mutta sama koski ulkoilurytmi koski vauvaamme myös hänen ollessaan 3kk jne.. Eli me ulkoillaan ainakin kerran päivässä, hyvällä ilmalla toisen kerran sitten illasta.
 
Kerran päivässä yritetään jonninmoinen lenkki käydä tekemässä. Näillä päikkäreillä tyttö nukkuu vaihtelevasti 1-4 tuntia, loppuosan jatkaa partsilla. Välillä käydään myös alkuillasta kävelyllä. Tällöin uni maistuu 0,5-2 tuntia. Usein saattaa iltalenkki kuitenkin mennä vaunuista ympärille tapittaessa ilman että nukahdetaan ollenkaan. Ja ensiviikolla tulee siis 3 kk täyteen.
 
Meiän tyttö kohta kaks ja puol kuukautta nukkuu ulkona kaks kertaa päivässä. kerrallaan noin 3-4 tuntia. Toisella kertaa yleensä mennään vaunuttelemaan ja toinen kerta parvekkeellla vaunuissa. Tyttö ei nuku sisällä pitkiä pätkiä. Uni on kuitenkin tärkeää, joten musta toi on hyvä ratkaisu.
 
Voi kun kuulostaa kivalle, että vauva nukkuu 3-4 kerrallaan! Meillä kaikki päiväunet 45 min. Joskus yli tunnin. Myös vaunulenkeillä vain vajaa tunti. Niinpä äitikin on ohjelmoitu vauvan taholta koko päivän. Me on käyty ulkona 11-12 ja sitten illalla toisen kerran kun isä tulee töistä eli noin 17.30-18.30. Nyt mietin pitäiskö mennä vasta iltapäivällä, josko nukkuisi pidemmän pätkän sitten? Siksi kyselen monenko aikaan ulkoilette?
 
Meillä ollut rytminä se, että ulos mennään nukkumaan 12-12.30 aikaan ja siitä nukkuu 3-4h.
Joskus sitten aamusta nukkuu vaunuissa 1-2h tai illasta 1-2h, riippuen tosiaan isomman lapsen ulkoiluista. Sisällä meilläkin nukutaan paljon huonommin.
 
Meidän vauva nukkuu ulkona noin klo 11-15 ja 17-20. Riippuu kyl aamusta paljon. Esimerkiksi nyt hän nukkuu tuolla sängyssä. Aloitti unet klo 8.30. Ja jos herää kohta puolin, niin sit varmaan vaunuihin laitan klo 12. MUt mulle sanottiin sairaalasssa, että vauva nukkuu niinpaljon kun unta tarvitsee, joten eiköhän se oo yksilöllistä.
 
Hei, silloin kun vauva oli 3kk niin lähinnä minun pitäisi vastata kysymykseen "kuinka monta kertaa ulkoilet VIIKOSSA" ;) Eli me emme aina käyneet edes joka päivä ulkona. Yleensä kuitenkin ulkoiltiin kerran päivässä vaunuttelemalla ja sitten usein toinen kerta asioilla/ystäviä treffaamassa/kylässä/kaupassa. Vauva nukkui vain pieniä torkkuja tuossa iässä (monesti päivässä ) ja imetyspaikkojen metsästys välillä rassasi liikkumista.
 
Me ei ulkoiltu välillä yli viikkoon! Toi pätkä ei vaan suostunu nukkuun vaunuissa kuin ½ tuntia kerrallaan. Nyt sentään kuukausi sitten (5-kuukautisena) oppi taas tykkään vaunuissa nukkumisesta, nytkin nukkuu kuistilla (6 asteessa), yli 2,5 tuntia ollut jo unten mailla.
Eipä toi mitään myrkytystä sisäilmasta saanut =)
 
siis ihan kamalasti ulkoilette te vauvan kanssa. Mä en käy ulkona kun 3 krt viikossa, vaunulenkillä. En mä jaksa olla koko ajan kävlemässä kun polen jo kuntopyörällä 17 km päivässä, koiran kanssa iltalenkki ja siihen vielä vauvan kanssa, huh!

Joskus unet on ulkona ihan kivan pitkiä, 3 h. Mutta yleensä kun kävely loppuu menee 15 min ja herää.

mä ilmeisesti käyn sitten liian harvoin, niinpä tietysti.
 
En minakaan joka paiva kay, ehka 4krt viikossa parin tunnin lenkilla. Muksu (4kk) kyllakin nukkuu joka paiva partsilla n. 2-4h puolen paivan aikoihin. Joskus viela illalla mennaan tunnin lenkille. Ilmoista ja omista hommistani riippuu kuinka paljon vaunuillaan. Viikonloppuna mieheni kanssa kavellaan pitkaan...
 

Yhteistyössä