montako kiertoa clomifenia voi syödä putkeen, entä miten pitkä tauko tulee pitää välissä?

jsl
Meillä siis mulla pco. Esikoinen tärppäs kolmannesta clomikierrosta kun annos nostettiin yhdestä tabletista kahteen tablettiin. Nyt kakkonen haaveissa, mutta tilanne muuttunut siinä mielessä huonompaan suuntaan että miehellä lääkitys joka heikentää hedelmällisyyttä, mutta jonka pitäisi korjautua hiljalleen ajan x kuluessa lääkkeen lopetuksesta. Nyt alkaisi neljäs kierto clomifenia. Lääkäri meinasi nelisen kuukautta takaperin että tuskin kannattaa neljää kiertoa enempää syödä vaan IVF-hoidot aloittaa. Mietin kuitenkin kun tuossa lääkepaketin lappusessa on että voisi kuusi kuukauttakin syödä putkeen ja löydettiin artikkeli kyseistä lääkkeestä mitä mies syönyt että vielä ei lääkkeen vaikutus siittiöissä olisi edes lakannut. Mulle tuskin tarvii lisätä lääkitystä, koska ovulaatio tullut testin mukaan joka kierrolla kun syönyt clomifenia. Eli uskon että onnistuminen kiikastaa tosta miehestä... IVF hoidot on niin kamalan kalliita + ne pelottaa mua ihan hirveästi.

Pitkän sepustukseni jälkeen kysyisinkin siis, että kuinka monta kiertoa olette syöneet clomifenia putkeen ja miten pitkiä tauot ovat olleet esim. 6 kuukauden käytön jälkeen ym.
 
jsl
Sain tänään postissa uuden reseptin Clomifenin eli saan sitä nyt sitten syödä kuusi kiertoa putkeen. Soittelin klinikalle, jossa hoidossa olemme asiasta alkuviikosta. Lääkäriä en tavoittanut, mutta hoitaja tosiaan mainitsi, että lääke kertyy elimistöön eli jossain vaiheessa täytyy taukoa pitää.
 

Yhteistyössä