Montako pakettia pyykkipulveria teillä kuluu vuodessa? (suunnittelen vuoden pulverien ostoa)

"puddighinu"
[QUOTE="Mamma italiana";22102225]ei hajuakaan! kàytàn sekà nestemàisià ettà pulverimuodossa, lisàksi vàrillisille vatteiille oma, farkkuvaatteille oma, mustille oma ja kàsinpesuaine erikseen. ja aiheen vierestà (ihan vierestà siis) nuo ei riità vaan joka koneelliseen laitan kalkinpoistotabletin, joskus desinfiontiainetta ja usein semmosen pikkuliinan joka imee irtoutuneet vàrit pitàen pyykin puhdasvàrisenà ja estàen harmaantumisen[/QUOTE]

Teillä onkin sitten iso kaappi pesuaineille :D
Ne pikkuliinat on kyllä kätsyjä, käyttäispä anoppikin niitä, nimim. kaikki alkkarit ja rintsikat harmaita riippumatta siitä mikä oli alkuperäinen väri kesän alussa...
 
no joo
[QUOTE="vieras";22102222]Kuulemma koneelle parempi on pulveri. En muista teknisiä juttuja mitä selitti. Mutta itsekin tuota ihmettelin, että eikö se ole toisin päin. Kuulemma ei.[/QUOTE]

Sua on kusetettu raskaimman mukaan :D
 
"jaa"
Vaikea arvioida... meillä 3 henkeä (2 aik. + 1 lapsi) ja 3 eri pesuainetta, eli valkopyykkijauhetta, jolla pesen valkoiset lakanat ja muut ihan valkopyykit, kestää ehkä 10 kk tai vuoden), kirjopesujauhe, jota kuluu varmaan 1 paketti kuussa ja nestemäinen, joka kuluu ehkä 1 2 kk:ssa.

Eli meillä ehkä vuoden tarpeet olisivat 1 valkopyykkipulveri, 12 pientä pakettia kirjopesujauhetta ja 6 nestemäistä pulloa. Saattaa ollaettä noita pulvereita jää yli.

Suihkusaippuaa on kulunut meillä heinäkuun 15. päivä lähtien jo 1 isohko family fresh lasten suihkusaippua, 2 muuta pienempää suihkusaippuaa, ja 4. on jo 1/3 kulunut. Eli vuodessa 12 suihkusaippuaa? Mutta tuo 5 v pesee jo itse, eli sitä kuluu...

Käsienpesusaippuaa on samassa ajassa kulunut 1 250 ml täyttöpullo. Mutta meillä on myös palasaippua, jota käytetään joskus. Plus oltiin mökillä 2 viikkoa ja siellä oli eri saippua. Omat shampoot ja suihkusaippua otettiin kyllä mukaan.

Shampoota kuluu 1 pullo noin 1,5-2 kk:ssa (sama mulla ja tytöllä) ja miehen shampoo ostetaan varmaan 3-4 kk välein (lyhyet hiukset, me 2 pitkähiuksista).
 
"Mamma italiana"
[QUOTE="puddighinu";22102288]Teillä onkin sitten iso kaappi pesuaineille :D
Ne pikkuliinat on kyllä kätsyjä, käyttäispä anoppikin niitä, nimim. kaikki alkkarit ja rintsikat harmaita riippumatta siitä mikä oli alkuperäinen väri kesän alussa...[/QUOTE]

joo ei se kaappi niin iso ole, ja lisàksi en kàytà juuri ollenkaan huuhteluainetta (en ymmàrrà mihin sità tarvitaan) . mun anoppi oli muuten yhtà lahjakas pyykkàri kun sun, silittàà se kyllà osaa
 
"mama"
Te, joilla kova vesi, paljon laitatte pulveria täyteen koneelliseen?Mä laitan n.1 dl:n.Onkohan se kuitenkin liikaa?Niin tossa pesuainepaketissa ainakin lukee...Mulla on Omoa ja Bio Luvilia.
 
Meillä on käytössä Foreverin ympäristöystävällinen ja nestemäinen pesuaine. Koneelliseen pyykkiä tarvitaan vain n. 10ml eli pullolla pesee n. 180 koneellista. Mutta vähän vaikea arvioida vuoden käyttömäärää, koska tuo pesuaine käy kaikkeen kodin puhdistukseen.... astianpesusta autonpesuun -ja kaikkeen siltä väliltä.... olisikohan meillä pari pulloa vuoden aikana kulunut?
Niin.... eikä sitä saa kaupasta -vain jälleenmyyjiltä
 

Yhteistyössä