Montako tuntia teidän koirat öisin pidättää? Siis kuinka monta tuntia on iltapissan ja aamupissan välissä?

  • Viestiketjun aloittaja koirakysymys
  • Ensimmäinen viesti
Meillä käydään iltalenkillä joskus kasin aikoihin mutta koira pääsee vielä ennen meidän nukkumaanmenoa takapihalle pisuille niin mitähän siitä tulis.. ehkä joku 7-8 h, joskus toki kauemminkin.. mut useimmiten noin. Jaksais pidättää kauemminkin mut yleensä tehdään aamulenkki jo heti kun nousen sängystä..
 
Meidän kääpiömäyräkoira saattaa hyvinkin nukkua vaikka 14 tuntia putkeen ilman pissahätää. Yleensä kuitenkin käy ulkona illalla puoli yhdentoista aikaan ja seuraavan kerran aamukahdeksalta. Viikonloppuisin mennään sitten kun koira kömpii sängystä. 10 vuotta on herrasmiehellä ikää.
 
koirakysymys
mietin vaan kun nuo omani on tottuneet että arkisin pidättävät 8-10h, mutta viikonloppuisin ollut jopa 14h maksimi eikä silloinkaan ollut kiire.

olen tänään käyttänyt ne ulkona viideltä kumpikin teki tarpeensa. nyt olen aivan kuittiraatopoikki ja mietin kestäiskö ne aamuun seittemään.. se olis se 12h. mut tuntuu vaan hölmöltä et ilta-tarpeet olis tehty jo viideltä :D no, sit noustaan yöllä ylös jos tarvii, nuo onneks sit herättää.

(ja sen verran vielä, että mulla ei ole mahdollisuutta vaan päästää niistä ovesta pihalle vaan pitää lähtee tonne vähintään 100m päähän..)
 
Noin 10 tuntia. mutta pyritään siihen, että käy illalla mahdollisimman myöhään ja aamulla mahdollisimman pian herättyämme
 
"Sadie"
mietin vaan kun nuo omani on tottuneet että arkisin pidättävät 8-10h, mutta viikonloppuisin ollut jopa 14h maksimi eikä silloinkaan ollut kiire.

olen tänään käyttänyt ne ulkona viideltä kumpikin teki tarpeensa. nyt olen aivan kuittiraatopoikki ja mietin kestäiskö ne aamuun seittemään.. se olis se 12h. mut tuntuu vaan hölmöltä et ilta-tarpeet olis tehty jo viideltä :D no, sit noustaan yöllä ylös jos tarvii, nuo onneks sit herättää.

(ja sen verran vielä, että mulla ei ole mahdollisuutta vaan päästää niistä ovesta pihalle vaan pitää lähtee tonne vähintään 100m päähän..)
Mun laskujen mukaan siitä tulis 14 tuntia :D
 
"mietiskelijä"
n. 12 tuntia. Seitsemän aikaan illalla ja aamulla taas seitsemän aikaa. Viikonloppuisin illalla suunnilleen samaan aikaan ja aamulla saattaa mennä joskus kymmeneen. Hyvin jaksaa. Koirasusi meillä.
 
"hmm"
En ole laskenut. Lenkitetään myöhään illalla. Sitten pääsevät vielä pari-kolme kertaa takapihalle pissalle, kunnes rauhoittuvat nukkumaan. Joskus voi jompikumpi koirista haluta yölläkin pissalle ja onneksi voi päästää omalle takapihalle. Tarpeen tullen kyllä tuo vanhempi koira pidättelee montakin tuntia, mutta toinen ei viitsi pidätellä eli jos ovi ei aukea, tekee ne pissat sitten vaikka sohvan nurkkaan ;/
 
vgg
Meidän suomenlapinkoira käy viimeisellä iltapissalla klo 21.30 tienoilla (viimeistään klo 22.30), aamupissalla sitten käy klo (aikaisintaan 5.30) 7.45 tienoilla. Noin 10 h siis normaali yöväli, toisinaan venynyt 12 h:kin.
 
mustit ja mirrit
Meidän koira varmaan pystyis sen 12 h max pidättää mutta enpä oo viitsiny kokeilla, kai se pahalta tuntuu koirastakin odotella ja pidätellä. 9 h yleensä. Joku kirjoitti 14 h, anteeksi kun sanon mutta mielestäni se tuntuu pahalta.. Kyllä koira varmaan Pystyy jos pakko on niin kauankin, mutta ei varmaan ole hyvä olla... ??
 
Joku kirjoitti 14 h, anteeksi kun sanon mutta mielestäni se tuntuu pahalta.. Kyllä koira varmaan Pystyy jos pakko on niin kauankin, mutta ei varmaan ole hyvä olla... ??
No meidän koira tykkää nukkua etenkin viikonloppuisin myöhään enkä lähde herättelemään ikämiestä, jos ei itsellä ei ole mihinkään kiire. Toki koira pääsee aiemminkin ulos ja osaa kyllä herättääkin jos on vaikkapa juonut yöllä poikkeuksellisen paljon. Tiedän muitakin mäyräkoiria, joilla on ns. seurapiirirakko.
 
"vieras"
14h on ihan liian pitkään.

Ja kyllä koiran on iltapissalle päästävä, eri asia jos nukkuu yön, mutta viideltä iltapissalle, juu ei.

Itse kerran puhtaasti unohdin käyttää koiran iltalenkillä, jotenkin väärin muistin että mies käytti, mutta koira tuli fiksuna yöllä kolmen maissa ilmoittamaan pissahädästään ja lenkillehän se oli lähdettävä.
 
"mietiskelijä"
meillä mies tekee 6 päiväistä viikkoa enkä kehtaa toista potkia sängystä ylös ainoana vapaapäivänään viimeistään seitsemältä joten sunnuntaisin meidän koira pääsee hieman myöhemmin ulos. Max sen 14 tuntia on ulkoilujen välissä. Eriasia jos erikseen pyytää niin sitten kyllä viedään mutta eipä tuo toista näytä vaivaavan jos saa miehen vieressä nukkua sinne yhdeksään asti. Ja tuo kyllä nukkuu meidän kanssa koko yön, käy jopa aikaisemmin nukkumaan.
 

Yhteistyössä