montko keskenmenoa?

  • Viestiketjun aloittaja nyyh
  • Ensimmäinen viesti
nyyh
:'( taas loppui raskaus viikkoja 9+2 vastasi viikkoa 8.Ihan sama kuvio kun neljäkuukautta sitten :'( :'( silloinki todettiin ultras ettei sykettä näy enään.. onko muita kellä peräkkäisiä keskenmenoja?? Miten ihmees olette selvinneet??
 
heippa!

onko sulta otettu kilpirauhas arvot ? kilpirauhasen vajaa tai ylitoiminta voi olla syynä toistuviin keskenmenoihin.

käy tsekkaas kilpirauhasen vajaatoiminnan tai liikatoiminnan oireet...ja jos oireita löytyy pyydä lääkärin tarkistamaan arvosi!

omalla kohdallani kävi näin että vaaatoiminnan vuoksi sain keskenmenon...tai näin lääkäri ainakin epäili


:wave:
 
Viime vuodelta km huhtikuussa ja tuulimuna raskaus todettiin syyskuussa. Nyt onnellisesti raskaana vk 14 ja edelleen hiukka varpaillaan olen...ei uskalla täysillä iloita :ashamed:
Jaksamista ja voimia toivotan :hug:
 
nyyh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 15:26 maaret kirjoitti:
heippa!

onko sulta otettu kilpirauhas arvot ? kilpirauhasen vajaa tai ylitoiminta voi olla syynä toistuviin keskenmenoihin.

käy tsekkaas kilpirauhasen vajaatoiminnan tai liikatoiminnan oireet...ja jos oireita löytyy pyydä lääkärin tarkistamaan arvosi!

omalla kohdallani kävi näin että vaaatoiminnan vuoksi sain keskenmenon...tai näin lääkäri ainakin epäili


Heips! Juu itsekkin epäillyt että kilpirauhasen vajaa toimintaa. Lähete labras valmiina jo. Täytyy mennä antamaan se näyte kunhan tää hässäkkä on ohi.. valitsin lääkkeelisen tyhjennyksen, tänään sain sen suun kautta otettavan pillerin ja lauvantaina laittavat cytotecit.. Toivotaan et tyhjenee nyt kunnolla. Viimeksi ei niin käynyt ja sain todella pahan kohtutulehduksen.. saitko muuten jonkun lääkityksen sun vajaatoimintaan? Mitä oireita oli?
 
kolme takana,ensimmäinen 10v sitten,nyt 2003 ja 2006..ei niistä koskaan selviä,suru muuttuu vain toisenlaiseksi ajan myötä.todella kovasti voimia sulle tiedän todella mitä on menettää lapsensa yhä uudelleen :hug:
 
nyyh :

syön thyrox lääkettä joka pitää arvot kohdallaan....

oireina mulla oli selittämätön painon nousu , kaula turvoksissa, hiukset lähti tuppoina päästä, hörmoonihäiriöitä..menkka kierto oli mitä sattuu 56--103 ja vuoto oli aivan hurjaa. menkka häiriön takia kuopuksen aikaan saamiseen meni 3vuotta.

nyt menkat on palautunut normaaliksi ja vuodon määrä...ehkä raskauskin alkaa nyt helpommin =) hiukset voi taas hyvin...kaikki oireet on pois B)
 
kelly


Mulla on 8 keskenmenoa,mutta on myös lapsia.Minulla on nämä raskaudet JOKO TAI....eli kaikki menee hyvin tai sitten päättyy keskenmenoon.Kaikista kovimmalle on ottaneet keskiraskauden keskenmenot.Silloin on jo kuvitellut ,että kaikki menee O.K,kunnes toiveet taas romahtaa.
Kuitenkin kaikki keskenmenot ovat olleet minulle pieniä kuolemia......jotenkin niistä on kuitenkin aina selvinnyt!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2006 klo 17:01 kelly kirjoitti:
Mulla on 8 keskenmenoa,mutta on myös lapsia.Minulla on nämä raskaudet JOKO TAI....eli kaikki menee hyvin tai sitten päättyy keskenmenoon.Kaikista kovimmalle on ottaneet keskiraskauden keskenmenot.Silloin on jo kuvitellut ,että kaikki menee O.K,kunnes toiveet taas romahtaa.
Kuitenkin kaikki keskenmenot ovat olleet minulle pieniä kuolemia......jotenkin niistä on kuitenkin aina selvinnyt!
:'( :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :heart: :heart: :heart: Olet kyllä joutunut kokemaan liikaa :hug:
 
Kyllä meitä löytyy! Tää on valitettavasti aika yleistä tää keskenmeno. Mulla lapset 2002 ja 2004,2peräkkäistä keskenmenoa siinä välissä... Oli TODELLA rankkaa. Saat kaiken sympatiani.Toivon sulle voimia ja koita jaksaa!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2006 klo 17:46 nyyh kirjoitti:
:'( taas loppui raskaus viikkoja 9+2 vastasi viikkoa 8.Ihan sama kuvio kun neljäkuukautta sitten :'( :'( silloinki todettiin ultras ettei sykettä näy enään.. onko muita kellä peräkkäisiä keskenmenoja?? Miten ihmees olette selvinneet??
minulla oli kolme keskenmenoa ennen esikoistamme.yksi niistä oli tuulimuna,siis peräkkäisiä ja olimme jo uskossa ettei meille lasta tulekaan, mutta sitten syntyi 1997 poika, 1998 poika, 2000 tyttö ja 2006 tammikuussa tyttö.eikä ongelmia enää ollut.tsemppiä uudelle yritykselle!!! :hug:
 
Itselläni yksi kesknemeno :'( Nyt on kovasti surettanut kun laskettuaika olisi ollut kohta. Pakosti pyörii vauvat mielessä, vaikka kuinka yrittäisi työntää taka-alalle.

Tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Oletteko saaneet lähetteen esim. työterveydestä? Lukaisin nuo oireet ja tunnistin pelottavan monta, palelu, painon nousu (10kg/vuosi), hiusten lähtö ja kuiva iho (en ole ennen joutunut rasvaamaan ihoa suihkunkaan jälkeen koskaan), ajatuksen hitaus (juuri tänään mietin, että enkö saa suustani yhtää fiksua lausetta ilman sekoilua).

Pitää varmaan soittaa työterveyteen, josko lähettäisi verikokeisiin.
 
vierailija8
Mulla kaksi onnistunutta raskautta vuosina -01 ja -03 Lasten välissä oli keskenmeno rv 11+ Silloin jouduin kaavintaan ulkomailla. Nyt sit jo lähes vuosi ilman ehkäisyä ja tuloksena kaksi alkuraskauden keskenmenoa. Viimeisin kaksi viikkoa sitten. Tämä viimeinen keskenmeno otti koville, koska ennen tätä en ole testannut niin selvää plussaa, en edes silloin, kun raskaus on päättynyt synnytykseen. Ehdin jo niin kovasti haaveilla kolmosesta ja suunnitella elämää. No, nyt alkaa helpottaa. Jospa vielä joskus vauva meille suodaa.
 

Yhteistyössä