Mottosi?

Mulla on niinkin kliseinen kuin

-"Jokainen päivä on uusi mahdollisuus". Mulle on aamut tärkeitä, jos on eilen tullut tyrittyä niin seuraavana päivänä voi yrittää petrata.

Sit semmoisia -kröhöm, röyhistelen rintaani/rintojani- itse laatimiani :D...

-"ihmisen hyvät puolet on usein hänen huonoimpia puoliaan".
Eli jos joku on säästäväinen niin se voi liipapa läheltä pihiyttä, jos on rento niin sit voi olla liian rento esim. raha-asioissa, jos on tarkka niin sit voi olla niuho jne.

-"Ihmisen on hyvä tulla toimeen niiden ihmisten kanssa jotka on hänelle annettu."
Tästä sit on paljon poikkeuksia eli kenenkään ei tarvitse sietää ihmistä joka kiusaa, on väkivaltainen, pettää jne. mutta tarkoitan siis suht tavallisia ihmisiä töissä, opiskeluissa, naapurustossa.
Mä joskus nuorempana pakenin hankalia ihmissuhteita, sitten yritin sietää heitä ja nyt jopa ymmärrän monia heistä ja tykkäänkin. En halua paeta hankalia ihmisiä enää.
 
Viimeksi muokattu:
No viimeaikoina esillä eniten ovat olleet:

"Mihinkäs tässä kiire valmiissa maailmassa."
"Parempi myöhään kun ei ollenkaan."
"Ei se oo niin justiinsa."

Tuntuu että maailma pyörii välillä vähän liian lujaa, melkein alkaa pyörryttää.:D
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
How hard can it be? Ja sitten perään sellainen vaikerteleva nauru.

Ja: sentti kerrallaan (ja tämä on se tärkein!)

Ja hyvin usein toitotan itselleni, että toisen suruja ei päälle päin näe, että pitäisihän minun se ihan itse hyvin tietää. Ja että suhteuta ne surut ja huolet, kun joskus ei meinaisi millään jaksaa kuulla valitusta vaikka joka päivä soittavasta äidistä, kun oma äiti ei soita kuin kerran vuodessa ja silloinkin kännissä ja äitienpäivänä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Niin ja tämä, jonka lapsetkin hienosti tuovat oikeassa yhteydessä esiin (mm. isillä on karkkipussi kädessä:D)

"Hyvä antaa vähästä, paha ei anna paljostakaan."
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Phoebsi
Mun äitini on sanonut aina "sitä sanaa ei sano jonka kelkassa ei käy tms." ja tällä hän tarkoittaa että omat kriittiset kommentit tulee jossain vaiheessa elämää vastaan itselle.

Tietty jos tuota oikein tarkkaan toteuttaa niin sitten ei uskalla mistään epäkohdasta sanoa. Mutta valitettavan usein tuo sanonta on mun elämässä toteutunut, nuorempana kun olin varma kaikesta niin olen huomannut että asiat ei olekaan niin helppoja ja yksiselitteisiä...
 

Yhteistyössä