ms-tauti(ko) ?

Taustatietoa: minulla on skolioosi ja jännitysniska.

Ms-tautiin viittaavia oireita on ollu sormien vapina, josta lääkäri sanoi että ei tarvi olla huolissaan. (silloin ei ollut muita oireita) Lihasten nykiminen ja pistely. (lihakseni ovat tosin jumissa) Lähiaikoina on ollut valon välähdyksiä silmässä. Jännitysniska oireina on ollut jännityspäänsärky ja sormien puutuminen. Onko syytä huoleen? Tarkoian että onko lääkäriin suuri kiire, kun ei ole elämää suuresti häiritseviä oireita, ei kankeutta/heikkoutta(juokseminen ja hyppiminen helppoa), eikä väsymystä. Osaako joku asiasta tietävä sanoa että viittaako nämä suoraan ms:ään vai onko nämä toisistaan erillisiä oireita? Toivon että joku lukijoista vastaisi !
 
Haluaisin kuulla kokemuksia äideiltä, joilla todettu MS tai epäilty... itse nimittäin epäilen että vois olla ... (tai sit tää on tätä miun luulosairautta, heh.. ). Eli suvussa löytyy MS-tautia, tosin ei omilla sisaruksilla tai vanhemmilla.

Tässä listaa oireista (ja niitä on paljon) :

Olen ollut erittäin väsynyt noin parin vuoden ajan. Välillä voimakkaammin. Väsymys on ollut niin voimakasta,että lähipiiri on sen huomannut ja passittanut testeihin. Ei anemiaa, ei kilpirauhasen vajaatoimintaa, ei sukupuolitautia, ei masennusta.... noissa kaikissa mahdollisissa testeissä on käyty. Syön erittäin monipuolisesti ja suosin kasviksia ja hedelmiä, myös liikun paljon tosin liikunta/lenkkeily tekee entistä väsyneemmäksi...

Lisäksi tuntuu että kävelen päin ihmisiä/esineitä... saattaa kuulostaa hassulle. Mutta tunnen itseni varsin kömpelöksi. Jatkuva humalatila :(

Minun on vaikeaa keskittyä. Rahojen laskeminen, kuunteleminen ... tarkkaavaisuutta vaativat tehtävät kuten auton ajaminen.

Jalat ja kädet puutuu helposti.

En muista läheskään niin hyvin kuin ennen. Vaikeinta on numerot, nimet, paikat, reitit. Oman puhelinnumeron muistan kuitenkin mutta onhan tuo jo ollut 10 vuotta käytössä.

- Siinä ne oireet taisivatkin olla. Pelottaa vaan. Voi olla että olen ihan terve ja liioittelen, mutta olen muutaman vuoden ajan tuntenut etten ole kunnossa. Henkisesti olen aina voinut erittäin hyvin... :(
 

Yhteistyössä