Mua suututtaa naiset jotka käyvät töissä

  • Viestiketjun aloittaja mielipide
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siinä tapauksessa kotiäidit voisi lopettaa sen työäitien arvostelun, niin ei tulisi niin paljon vastakkainasettelua. Jatkuvastihan kotiäidit antaa ymmärtää, miten HE tekevät oikein kun ovat kotona lasten ripillepääsyyn asti, ja miten lapset kärsii jos ne vie hoitoon.

Mulle on herttaisen yhdentekevää jos joku haluaa hoitaa lapsensa kotona vaikka kaksikymppisiksi asti, mutta ei tarvitse tulla mun lapsia surkuttelemaan, kun ovat "joutuneet" hoitoon alle 2-vuotiaina.
En ole kyllä työäitejä arvostellut sen sijaan he ovat useasti ihmetelleet ja haukkuneet valintaani siksi olisikin hyvä jos olisi vain esim.kotiäitejä niin vastakkainasettelua ei tulisi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Minusta olisi ihanaa, jos miehet tienaisivat nykyaikanakin niin paljon, että normimiehelläkin olisi varaa pitää hyvää taloudellista huolta perheestään, eikä vaimojen tarvitsisi käydä koskaan töissä. Minulle kelpaisi lastenhoito ja vaikkapa kurssittautuminen/vapaaehtoistyö siinä sivussa, mutta rahatilanteen vuoksi on pakko käydä työssä.

Tunnetko ap montakin kotiäitiä, joka pärjää ilman sosiaalihuoltoa, asumistukea jne., eli meidän työssäkituuttavien verorahoja?
mutta tämä toisi sen yhtälön että yhden palkan pitäisi vastata kahta palkkaa (jos teoriassa palkat olisi sama ja kaikki työ jaettu tasan) ja työnantaja saisi maksa kaksinkertaisesit yksinkertaisesti tehdystä työstä. Tuo yhtälö ei tuota hyvää tuolosta sille työnantajalle, jonka itsekin pitää syödä ja syöttää ne lapsensakin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
jatkoa edelliseen
se vielä että työssäkäymä maksaa veroja, kotiäiti on vain saajapuolella . jo jos joku sanoo että maksetaan kotihoidontuesta veroja niin miettiköön että jos annan jollekin satasen ja otan kympin pois niin kuitenkin maksoin yhdeksänkymmentä
No se, että äiti hoitaa lapset kotona eikä hoidatuta päiväkodissa, niin siinähän säästää yhteiskunnan rahoja. Päiväkoti maksaa 1000 e / kk per lapsi. Kotona hoidettava maksaa yhteiskunnalle vain 250 e / kk ja sekin vain esim. Vantaalla 2-vuotiaaks.
jos äiti tienaa vaikka 2500 euroa kuussa ja maksaa siitä veroja 750 euroa tai vielä enemmänkin ja sitten maksaa kahdesta lapsesta hoitomaksuja 400 euroa. Ei kaikki naiset ole pienimmällä mahdollisella palkalla töissä!!!!
 
bfd
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
jatkoa edelliseen
se vielä että työssäkäymä maksaa veroja, kotiäiti on vain saajapuolella . jo jos joku sanoo että maksetaan kotihoidontuesta veroja niin miettiköön että jos annan jollekin satasen ja otan kympin pois niin kuitenkin maksoin yhdeksänkymmentä
No se, että äiti hoitaa lapset kotona eikä hoidatuta päiväkodissa, niin siinähän säästää yhteiskunnan rahoja. Päiväkoti maksaa 1000 e / kk per lapsi. Kotona hoidettava maksaa yhteiskunnalle vain 250 e / kk ja sekin vain esim. Vantaalla 2-vuotiaaks.
Ajattelepa: Minulla kolme lasta ja olen siis kotihoidontuella, eikä täällä saa kuntalisää. Aika kova palkkainen saa olla äiti (maksaa siis veroja) että halvemmaksi tulee hoitaa lapset kunnallisessa hoidossa kuin kotona.
 
Toivottavasti sinulla on jokin säästötili jossa riittävästi rahaa olla loppuelämäsi kotona.
Mies saattaa löytää vaikka uuden naisen ja erota sinusta.
Elättääkö mies sinua hautaan asti tapahtui mitä tahansa? Onko siitä joku sopimus olemassa?
Onko sinulla kaikki eläkevakuutukset yms. turvaamassa elämääsi kun olet vanha?
Onko kaikki omaisuus molempien nimissä?
 
halipupu harmaana
Olisikin mielenkiintoista ajatella millainen Suomi olisi ilman naisten työpanosta, vai olisiko sitä enää ollenkaan?? Tai jos ajatuksilla haluaa leikkiä, niin miksi ei miehiä voisi laittaa koti-isiksi ja naiset töihin?

En ymmärrä miksi pitää tapella siitä kumpi on parempi kotiäiti vai työssäkäyvä äiti, joka on myös kotona iltaisin ja viikonloppuisin (itse en ainakaan ole koko aikaa töissä). Aika monet on kuitenkin olleet molempia ja saaneet kokea molempien äitiyksien hyvät ja huonot puolet vai kuinka? Ei elämä ole koko ajan yhtä ja samaa rataa, vaan välillä on hyvä vaihtaa raidetta kun lapset kasvaa ja tarvitsevat sosiaalista seuraa ikäkavereista ja itsenäistymistäkin sopivassa määrin vähän kerrallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bfd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
jatkoa edelliseen
se vielä että työssäkäymä maksaa veroja, kotiäiti on vain saajapuolella . jo jos joku sanoo että maksetaan kotihoidontuesta veroja niin miettiköön että jos annan jollekin satasen ja otan kympin pois niin kuitenkin maksoin yhdeksänkymmentä
No se, että äiti hoitaa lapset kotona eikä hoidatuta päiväkodissa, niin siinähän säästää yhteiskunnan rahoja. Päiväkoti maksaa 1000 e / kk per lapsi. Kotona hoidettava maksaa yhteiskunnalle vain 250 e / kk ja sekin vain esim. Vantaalla 2-vuotiaaks.
Ajattelepa: Minulla kolme lasta ja olen siis kotihoidontuella, eikä täällä saa kuntalisää. Aika kova palkkainen saa olla äiti (maksaa siis veroja) että halvemmaksi tulee hoitaa lapset kunnallisessa hoidossa kuin kotona.
quominulla ei nyt tässä ole verotaulukoita, mutta kolmesta lapsesta saat sisaralennukset jos et tienaa kamalasti. Itse aikanaan kahdesta maksoin ylimmän mukaan ja kannatti silti olla töissä.Jos kolmesta lapsesta maksaisit vaikka 600 euroa ja kotonaolemisesta saisit 250 euroa niin jo 850 euron nettotuloilla kannattaisi olla töissä. Nuo luvut on tosin hihasta kun en ole kotihoidon tuella kotona ollut. Mutta sekin että kun lapset syö hoidossa niin se yhden aterian ruokarahakin säästyy siinä. Asialla on monta puolta.... Ja sekin jos on kotona 10 v putkeen niin miten on töihinpääsy ja osaamisen ajantasaisuus jos on ala jossa tarvitaan tämän hetken tietoa. Joku ajattelee tulevaisuuttakin. mutta toki jos on tosi hyvätuloinen mies joka haluaa vaimon olevan kotonte]

 
vieras
ja samalla lailla yhteiskunta maksaa teidän työssäkäyvien lasten hoidon, kuin se maksaa kotiäideille (paljon pienemmän summan) tueksi kotona olosta. Ja onhan osa kotiäideistäkin töissä käynyt ennen lapsia ja maksanut niitä veroja.....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Sinänsä mielenkiintoinen juttu että ap:ta suututtaa ihmiset jotka mahdollistaa hänen kotonaolonsa. :whistle:
no eiköhän se veroista maksettava summa yksittäiselle kotiäidille ole niin pieni, ettei se ihan veronmaksajien ansiota ole että kotona eletään. Kyllä se oma mies on jonka ansiosta nainen saa hoitaa omat lapsensa kotona.
 
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja samalla lailla yhteiskunta maksaa teidän työssäkäyvien lasten hoidon, kuin se maksaa kotiäideille (paljon pienemmän summan) tueksi kotona olosta. Ja onhan osa kotiäideistäkin töissä käynyt ennen lapsia ja maksanut niitä veroja.....
Se yhteiskunta olemme me työssäkäyvät. Meidän verorahoillamme rahoitetaan niin lastemme hoitopaikat kuin kotiäitien tuetkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja samalla lailla yhteiskunta maksaa teidän työssäkäyvien lasten hoidon, kuin se maksaa kotiäideille (paljon pienemmän summan) tueksi kotona olosta. Ja onhan osa kotiäideistäkin töissä käynyt ennen lapsia ja maksanut niitä veroja.....
Se yhteiskunta olemme me työssäkäyvät. Meidän verorahoillamme rahoitetaan niin lastemme hoitopaikat kuin kotiäitien tuetkin.
Mä kyllä maksan veroja enemmän kun hoitopaikka maksaa. Lisäksi työllistän niitä hoitajia ja muita palvelun tuottajia jotka jälleen omalta osaltaan kasvattavat sitä veropottia.
 
kääk
Mielenkiintoista tämä on siksi, että joidenkin mielestä heillä on oikeus olla vain äitejä osallistumatta millään tavalla yhteisen kassan keräämiseen mistä teidänkin lapsilisät maksetaan ja kouluja ylläpidetään, joissa teidänkin lapsen peruskoulunsa käy.Järkyttävä asenne.Lapset ei nauti toimettoman äidin esimerkistä yhtään, tosi hieno naisen malli kasvavalle tytölle että äiti pesee kotona pyykkiä ja leipoo pullaa.Sehän on hienoa ja siitä pitäisi sitten vielä maksaa jotain yhteisestä kassasta...
 

Yhteistyössä