Muilla 10e. rahaa:(( Torstaina vasta tulee

  • Viestiketjun aloittaja "varis"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mistä luulet;25896216:
lisätöitä löytyvän kun tälläkin hetkellä tekee 9h päivää siivoojana, siitä pitäis sitten vielä jaksaa lähteä toiseen duuniin. Mikä robotti sinä luulet ihmisen olevan?
jos käy 9 h päivässä duunissa niin rahojen pitäisi riittää.
 
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja Mistä luulet;25896216:
lisätöitä löytyvän kun tälläkin hetkellä tekee 9h päivää siivoojana, siitä pitäis sitten vielä jaksaa lähteä toiseen duuniin. Mikä robotti sinä luulet ihmisen olevan?
Sitten sä oot tehny itelles liian paljon ja liian isoja laskuja. Yksinkertaista. Siivoojan palkalla nimittäin pärjää jos ei turhaan tuhlaile.
 
"höh"
Alkuperäinen kirjoittaja Mistä luulet;25896216:
lisätöitä löytyvän kun tälläkin hetkellä tekee 9h päivää siivoojana, siitä pitäis sitten vielä jaksaa lähteä toiseen duuniin. Mikä robotti sinä luulet ihmisen olevan?
Jos rahat on tosi lopussa niin robotiksihan sitä pitää silloin alkaa jos ei osaa leikata menoja ja hallita talouttaan.

Siinä viestissä oli ensin ne vyönkiristysvaihtoehdot ja sitä ennen oli jo neuvottu käyttämään järkeä ja sopimaan asioita keskustelemalla velkojien kanssa ja ehdottamalla heille sinulle armeliaampaa maksuohjelmaa.

Olen elänyt tosi vähällä joskus useamman vuoden mutta silti olen pystynyt jotenkin selvittämään jokaisen kuukauden jokaisen päivän.
 
"vieras"
Hauska katsoa kuinka kapea elämänkatsomus täällä ihmisillä on. Elämässä voi tulla tilanne jolloin rahat on pidempäänkin todella tiukalla eikä se aina tarkoita sitä etteikö ihminen osaa suunnitella/ennakoida asioitaan. Elämä ei aina mene niinkun suunnittelee. Onhan sen nyt paljon parempi että hoitaa laskunsa.
 
No hiphei
Nythän me selvitettiin se satoja tuhanisa suomalaisia vaivaava ongelma kun ovat köyhyysloukussa. Pitää vaan elää köyhästi niin raha riittää oikein mainiosti, onkohan tuo köyhyys sitten keksitty juttu, samoin vois verrata valtion menoihin että ei ole mitään syytä nostaa veroja kulujen kattamiseksi. Jätetään lahjoittamatta rahaa ulkomaille niin saadaan pidettyä julkiset menot hyvin kurissa, eikö niin? Ja samallahan tuo tuli selvitettyä sekin miksi ihmiset ovat ulosoton asiakkaita, pitää vaan elää köyhemmin niin ei sinne joudu. Nyt tuntuu että tässä on avattu ikuisesti hukassa ollut pandoran lipas ja selvitetty miljoonia vuosia kadoksissa olleet reseptit köyhyyden poistoon. :)
 
ähis
[QUOTE="mä";25896323]Kyllä minä ainakin sillä elin ja sain laskuni maksettua. Ihan ok palkka työstä, josta perehdytyksen jälkeen selviää melkein kuka tahansa. Ei vaadi juuri älyä eikä suurempia taitoja.[/QUOTE]

Kyllä muuten vaatii, jos aikoo olla hyvä ja AMMATTITAITOINEN siivooja. Valitettavsti alalla on vaan liian paljon just tollaisia "rätinheiluttajia" jotka luulevat osaavansa kys. ammatin.
 
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25896378:
Kyllä muuten vaatii, jos aikoo olla hyvä ja AMMATTITAITOINEN siivooja. Valitettavsti alalla on vaan liian paljon just tollaisia "rätinheiluttajia" jotka luulevat osaavansa kys. ammatin.
Missä asioissa tuossa työssä käytät älyäsi tai mitkä asiat vaativat suurta taitoa?
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25896285]Hauska katsoa kuinka kapea elämänkatsomus täällä ihmisillä on. Elämässä voi tulla tilanne jolloin rahat on pidempäänkin todella tiukalla eikä se aina tarkoita sitä etteikö ihminen osaa suunnitella/ennakoida asioitaan. Elämä ei aina mene niinkun suunnittelee. Onhan sen nyt paljon parempi että hoitaa laskunsa.[/QUOTE]
Minä ymmärrän, että voi tulla taloudellisesti tiukkaa. Ja tiedän omakohtaisesti, että kestää jonkin aikaa ennenkuin perheen menot saa suhteutettua pienentyneisiin tuloihin. Mä en aikoinaan tipahtanut hirveän korkealta, mutta sen verran korkealta kuitenkin, että reilu puoli vuotta meni ennenkuin talous alkoi taas vakiintua. Vaikka esim sähköyhtiötä vaihtaisikin, niin edellisestä tulee silti loppulasku, joka on maksettava.

Mä suosittelen lämpimästi kaikille budjetin tekemistä. Varsinkin silloin, jos näyttää siltä, että taloudellinen tilanne heikkenee...esim äitiysloman, työttömyyden tms syyn takia. Eikä se budjetointi ja menoista kirjanpitäminen haitaksi ole niillekään, joilla talous on tasapainossa. Havainnollistaa, mihin rahat oikeastaan menevätkään. Ja mahdollisesti pistää myös miettimään, onko ne kaikki menot sittenkään tarpeellisia. Mä en varmaan olisi aikoinaan puolessa vuodessa saanut talouttani takaisin jaloilleen, ellei mutsi olisi silloin opastanut mua budjetoinnissa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25896453:
Minä ymmärrän, että voi tulla taloudellisesti tiukkaa. Ja tiedän omakohtaisesti, että kestää jonkin aikaa ennenkuin perheen menot saa suhteutettua pienentyneisiin tuloihin. Mä en aikoinaan tipahtanut hirveän korkealta, mutta sen verran korkealta kuitenkin, että reilu puoli vuotta meni ennenkuin talous alkoi taas vakiintua. Vaikka esim sähköyhtiötä vaihtaisikin, niin edellisestä tulee silti loppulasku, joka on maksettava.

Mä suosittelen lämpimästi kaikille budjetin tekemistä. Varsinkin silloin, jos näyttää siltä, että taloudellinen tilanne heikkenee...esim äitiysloman, työttömyyden tms syyn takia. Eikä se budjetointi ja menoista kirjanpitäminen haitaksi ole niillekään, joilla talous on tasapainossa. Havainnollistaa, mihin rahat oikeastaan menevätkään. Ja mahdollisesti pistää myös miettimään, onko ne kaikki menot sittenkään tarpeellisia. Mä en varmaan olisi aikoinaan puolessa vuodessa saanut talouttani takaisin jaloilleen, ellei mutsi olisi silloin opastanut mua budjetoinnissa.
Budjetti on ehdoton hallittaessa omaa taloutta. Sitä käytän itsekin, valitettavasti vaan vielä jonkun aikaa elämässä on elementtejä joita ei pysty hallitsemaan kun tulevat yllätyksenä, peruja entisestä elämästä. Täysin minusta riippumattomia asioita. Sitten joskus kun nämä loppuvat helpottuu oman elämän hallinta ja suunnittelu huomattavasti.
 
"vieras"
[QUOTE="mä";25896449]Missä asioissa tuossa työssä käytät älyäsi tai mitkä asiat vaativat suurta taitoa?[/QUOTE]

Pisti kyllä ärsyttää tämä kommentti.
Esim. aika tarkkanan saa olla kun lattiaa peruspesee ettei sinne visko mitä aineita tahansa. menee lattia pilalle, siitä vasta kaupungille tulee iso lovi kun sitä lähtee uusimaan. Toisiin pintoihin ei sovi ollenkaan vesi juuri sen takia että se lattia menee pilalle.

Ärsyttää ihan suunnattomasti tämä aliarvioiminen. Jos ei olisi niitä siivoojia/laitoshuoltajia niin siinäpähä hukkuisitte paskaanne siellä työpaikoillanne.

Kukaan ei arvosta, mutta jos päivänkin työt tekemättä niin heti se huomataan ja ulistaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
"Piika-äiti"
[QUOTE="vieras";25896485]Budjetti on ehdoton hallittaessa omaa taloutta. Sitä käytän itsekin, valitettavasti vaan vielä jonkun aikaa elämässä on elementtejä joita ei pysty hallitsemaan kun tulevat yllätyksenä, peruja entisestä elämästä. Täysin minusta riippumattomia asioita. Sitten joskus kun nämä loppuvat helpottuu oman elämän hallinta ja suunnittelu huomattavasti.[/QUOTE]

Sinällään elämän heittämät taloudelliset huolet eivät kai häviä tavalliselta köyhältä, mutta itse olen vaan oppinut elämään niiden kanssa etteivät ne heilauttele taloutta niin totaalisesti kuin variksella.

Pieni, jo edes 20 euron vara-raha, johon EI SAA koskea kuin todellisen hädän tullen, kaapillinen hätävararuokaa, muutama pussillinen pulloja; mikä tahansa näistä auttaa päivän tai kahden yli kun on tiukka paikka.
 
aappis
[QUOTE="vieras";25896605]Pisti kyllä ärsyttää tämä kommentti.
Esim. aika tarkkanan saa olla kun lattiaa peruspesee ettei sinne visko mitä aineita tahansa. menee lattia pilalle, siitä vasta kaupungille tulee iso lovi kun sitä lähtee uusimaan. Toisiin pintoihin ei sovi ollenkaan vesi juuri sen takia että se lattia menee pilalle.

Ärsyttää ihan suunnattomasti tämä aliarvioiminen. Jos ei olisi niitä siivoojia/laitoshuoltajia niin siinäpähä hukkuisitte paskaanne siellä työpaikoillanne.

Kukaan ei arvosta, mutta jos päivänkin työt tekemättä niin heti se huomataan ja ulistaan.[/QUOTE]

Hyvin sanottu!
 
Keittiönoita
[QUOTE="Piika-äiti";25896622]Sinällään elämän heittämät taloudelliset huolet eivät kai häviä tavalliselta köyhältä, mutta itse olen vaan oppinut elämään niiden kanssa etteivät ne heilauttele taloutta niin totaalisesti kuin variksella.

Pieni, jo edes 20 euron vara-raha, johon EI SAA koskea kuin todellisen hädän tullen, kaapillinen hätävararuokaa, muutama pussillinen pulloja; mikä tahansa näistä auttaa päivän tai kahden yli kun on tiukka paikka.[/QUOTE]
Budjetoinnin yksi suuri etu onkin se, että se vähentää yllätyksiä. Kun etukäteen näkee, että elokuu tulee olemaan tavallistakin tiukempi, pystyy siihen varautumaan jo vähän aikaisemmin. Jos ei säästämällä tai hankkimalla kaappiin hätävararuokaa, niin ainakin selvittämään, missä on silloin mahdollista saada EU-ruokakassi tai varata riittävän ajoissa aika diakonissalta. Ei käy niin, että lauantai-iltana huomaa, että on vain 10 € rahaa. Siihen saumaan on hankala apua saada, jos rahaa tarvittaisiin jo maanantaina.
 
[QUOTE="vieras";25896605]Pisti kyllä ärsyttää tämä kommentti.
Esim. aika tarkkanan saa olla kun lattiaa peruspesee ettei sinne visko mitä aineita tahansa. menee lattia pilalle, siitä vasta kaupungille tulee iso lovi kun sitä lähtee uusimaan. Toisiin pintoihin ei sovi ollenkaan vesi juuri sen takia että se lattia menee pilalle.

Ärsyttää ihan suunnattomasti tämä aliarvioiminen. Jos ei olisi niitä siivoojia/laitoshuoltajia niin siinäpähä hukkuisitte paskaanne siellä työpaikoillanne.

Kukaan ei arvosta, mutta jos päivänkin työt tekemättä niin heti se huomataan ja ulistaan.[/QUOTE]

Se että kyssenalaistaa tarvitaanko jossain työssä älyä, ei tarkoita ettei arvostaisi jotakin työtä. Tarkka ja ahkera pitää varmasti siivoojaan olla, ja ammattikuntaa ehdottomasti arvostan. (kuten sanottu, hukuttaisi paskaan ilman). Joissain töissä nyt ei vaan hirveesti älyä tarvita ja itekkin oon sellasia tehny. (mm. kaupan ja pikaruokalan kassa, laskujen tarkastus.. )
 
"varis"
[QUOTE="Piika-äiti";25896482]paljon kympistä menee bensaan, mitä sulla on kotona ja kuinka monta ruokittavaa?[/QUOTE]

Varmaan 15e. =/...On jotain muonaa,leivon ite nyt sämpylää ja rieskoja.
 

Yhteistyössä