Muilla yhtä passivisia lapsen isiä?

Vauva 8 kk ja kertaakaan ei ole isä kylvettänyt, ei ulkoillut lapsen kanssa, 2 kertaa pakon edessä vaihtanut vaipat ja silloinkin ärhennellyt että kun "#&%?$!* ja kusee" kun olin käymässä kerrankin elämässä ilman vauvaa vaateostoksilla vauvalle. Ei syötä tietenkään, ei mitään. Kyllä ottaa syliin kun käskee/kehottaa kun laps esim. itkee, mutta varsin pian luovuttaa antaen vauvan minulle. Etsii työtä jossa saisi matkustella paljon ulkomailla yms. Omituinen otus. Yksinhuoltajaksi tunne itseni. Töiden jälkeen kuluttelee aikaa peliliikkeissä saapuen joskus 20-21 kotiin.
 
Greippi
No jo on tapaus. Omani ei ole onneksi ollut ihan noin paha...Halusiko miehesi lapsen vai oliko lapsen hankinta enemmänkin "sinun juttusi"?

Meillä isä ei juurikaan koskaan hoitanut vauvaa kuin "pakon edessä" vaan vastuu lapsen hoitamisesta oli ainakin 90 %:sti minulla. Tilanne on onneksi muuttunut parempaan päin lapsen kasvaessa, mutta ei mies vapaaehtoisesti vieläkään poikaa minnekään ota mukaan ellen sitä erikseen vaadi. Koskaan ei ole vielä itsekseen ottanut mukaan esim. lenkeille tai vienyt leikkipuistoon, ainoastaan jos olen erityisesti itse pyytänyt.

Odotan, että tilanne muuttuu vielä, kunhan poika kasvaa. Hänellä on ikää kohta 2 vuotta.
 
Huh mikä tapaus. KAnnattaa kyl ottaa ajoissa puheeks tilanne. Saattaa olla isillä vapauden menetyksen pelko/haikeus. Vastuu olis kuitenkin otettava ja annettava myös äidille mahdollisuus lepoon ja rentoutumiseen.

Meil vähä toisenlainen tilanne. Ei kuitenkaan niin etten ite hoitais, vaan oltais molemmat hirmu innokkaita hoitaa tyttöö. Kylvetys on erikseen sovittu miehelle. Se ku tykkää siitä niin ja mua taas pelottaa ett hukutan pienokaisen :) . Kakkavaipasta mies sano, ett tykkää vaihtaa ku on jotenki kuulemma "oikeeta" hoitamista :LOL: . Ihana!
Mun vaan pitäis alkaa osaamaan luottaa mieheen, eikä aina tupata väliin ja antaa ohjeita, jos neiti ei rauhotu.

Haskaa vappua teille ja toivottavasti mieskullatki innostuu lapsesta. Se ku on niin pienen hetken vauva :)
 
Otahan mies puhutteluun.. toivota tervetulleeksi uudelle vuosikymmenelle jossa isätkin hoitaa vauvoja.

Meillä mies julisti laitoksella rinta rottingilla että hän hoitaa kylvetykset ja kakkavaipat, no kertaakaan en ole kylvettänyt (suihkussa käydään joskus), siis isin heiniä mutta eipä viitsitä odotella että isi tulee töistä vaihtamaan kakkavaippaa.. :)
Tyttö nyt 7 kk.

Kyllä meillä on mennyt siten että isi hoitaa aina esim. sunnuntaiaamut jolloin minä saan nukkua pidempään, vaikkakin meillä hyvin nukutaan.
Siis antaa aamuvellin/-puuron, pesee, pukee ja harjaa hampaat.
Ja viikolla antaa usein töiden jälkeen iltapuuron ja vaihtaa vaipat ja käyvät suihkussa.. eli paljon osallistuu niin kuin pitääkin.

Ja tottakai katson kun itsekin muistaa miten väsynyt oli joskus töiden jälkeen että jos näyttää olevan poikki, niin menköön nukkumaan töiden jälkeen. Eli joustoa puolin ja toisin.

Muistuta miestäsi että se hoitaminen ja kasvatus on molempien vastuulla!
 
mamaria
:wave: täällä on. ihan samanlainen ollu kaikkien lasten vauva-aikana. oikeastaan vähän isommilleki lapsille kotioloissa. sukulaisille kyllä on kiva esitellä että kyllä hänki osaa lapsille laittaa ruokaa nokan alle ja vaihtaa leikki-ikäiseltä PISSASEN housuvaipan. esikon vauva-aikana sain sen pari kertaa vaihtamaan vaipan, mutta se oli sellasta "HYI STANA, OKSENNUS TULEE!" esikkoa se alussa kylvetti kun isälle se laitoksella opettiin. pari kuiseksi kesti sitä iloa. sitten tuli yksi kerta että vauva itki ku syötävä siellä kylvyssä ja mies oli ihan valkonen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 06:58 emmi kirjoitti:
Vauva 8 kk ja kertaakaan ei ole isä kylvettänyt, ei ulkoillut lapsen kanssa, 2 kertaa pakon edessä vaihtanut vaipat ja silloinkin ärhennellyt että kun "#&%?$!* ja kusee" kun olin käymässä kerrankin elämässä ilman vauvaa vaateostoksilla vauvalle. Ei syötä tietenkään, ei mitään. Kyllä ottaa syliin kun käskee/kehottaa kun laps esim. itkee, mutta varsin pian luovuttaa antaen vauvan minulle. Etsii työtä jossa saisi matkustella paljon ulkomailla yms. Omituinen otus. Yksinhuoltajaksi tunne itseni. Töiden jälkeen kuluttelee aikaa peliliikkeissä saapuen joskus 20-21 kotiin.
Ja vielä asustat tollasen lurjuksen kanssa saman katon alla! :LOL:
 
Meillä on mies hoitanut vauvaa sairaalasta lähtien ihan yhtä paljon kuin minäkin -tietenkään hän ei voi työaikanaan hoitaa, mutta huolehtii mielellään töiden jälkeen ja isyyslomalla ollessaan hoiti varmaan enemmänkin kuin minä. Kyllä mies osaa kaiken vauvan hoidosta ja kotitöistä yhtä hyvin kuin minäkin, vain imettäminen on luonnollisesti yksin omaan minun heiniäni, mutta toisaalta kylvetys onkin sitten ainoastaan isän ja vauvan juttu. :)
Minä tiesin jo lasta toivoessamme, että mies tulee hoitamaan häntä tasaveroisesti, olimmehan olleet jo vuosia yhdessä ja tunsin mieheni ja tiesin että esim. kotityötkin jakaantuivat meillä aina ihan luonnostaan tasapuolisesti.
En tiedä miten on teidän tapauksessanne, mutta usein naiset toivovat miehen muuttuvan lapsen, mutta harvoin niin käy. Kyllä pääsääntöisesti miehistä näkee jo ennen vauvaa millaisia isiä heistä tulee.

Toivottavasti kuitenkin saisit miehesi ymmärtämään, että nyt on kasvun paikka ja aika alkaa ottamaan vastuuta. Ei se ole mies eikä mikään, joka kakkavaippoja pelkää ja sälyttää kaikki työt vaimonsa harteille.
:hug:
 
Siellä taitaa olla
henkisesti ihan keskenkasvuiseksi jäänyt pojan kloppi aapeella :eek: Kyllä olisi jutustelun paikka. Itse suosittelisin että kavisit perheneuvojan luona itse ensin puhumassa tunteistasi, ja sitten menisitte vaikka yhdessä. (Luterilaisella seurakunnalla on noita perheasiankeskuksia. Ovat ihan ammattilaisia, joten uskaltaa mennä. Siellä ei "jeesustella"). Ja sitten on ne kunnan yllläpitämät perheneuvolat. Älä jää yksin asian kanssa, tarvitset hyviä neuvoja.
 
Kaksoset
Meillä kaksoset 7kk ja mies joutunut alusta asti hoitamaan siinä missä minäkin. Töiden jälkeen jaksaa olla tyttöjen kanssa ja kylvetys on nyt kokonaan hänen hommansa,minä vaan kuivaan ja puen lapset sitä mukaa kun ovat valmiita. Kylvettämään sain hänet sillä että sanoin kerran kun hän kylvetti että tytöt niin tykkäävät kun isi jaksaa kylvyssä leikkiä ja hömpöttää. Ja siitä lähtien kylpypäivinä mies suosiolla päästää veden ja alkaa kylvettää.
Ja kehut on tärkeitä,vaikka mies tekisi minkä pikkuasian tahansa vauvan kanssa niin kehu aina kuinka vauva tykkää ja kuinka hyvin teki sen. Äiti on aina äiti mutta isä ei aina tiedä mikä on! Viikonloppunakin sain nukkua pidempään ja sitten palkkio siitä oli että siivosin yksin kun tytöt nukkuivat. Niin ja siivous meillä yleensä puoliksi,mies imuroi ja minä pesen,tai sitten hän on lasten kanssa kun siivoan. Mies oli ennen kova menemään mutta raskausaikana rauhoittui kovaa ja lopetti hyppäämisen. Kasvoi henkisesti todella paljon! Ja kyllä mies tyttöjäkin hoitaa,tyttöjä saa pusutella ja paijata kun taas poikien pitää olla kovia ja itsenäisiä muka heti.
 
Ihan noin paha tapaus ei mun mieheni ollut esikoisen aikana, mutta vaipan vaihtoi hänkin ekan kerran vasta 5 kk vanhalle ja muutenkin se hoitaminen oli aika vaivalloista... :(

Nyt kuopuksen aikana tahti on muuttunut, eli silloin kun iskä on kotona (yleensä on kyllä töissä eli yksinhuoltajana täällä usein minäkin) niin silloin kuitenkin hoitaa ihan nurkumatta, vaihtaa vaipat jne. Tietty oma-aloitteisuus puuttuu kyllä vieläkin, mutta paljon parempi jo.

Jotkus isit vaan näyttää tarvitsevan hel**tin paljon tuota sopeutumisaikaa... =) Tosin, täytyy kyllä sanoa, että ap:n tilanne kuulostaa paljon pahemmalta, siellä ei näytä puuttuvan niinkään uskallusta ja osaamista vaan kerta kaikkiaan tahtoa...? Ja jotkut isit ei muuten kasva iseiksi ikinä, sellaistakin on lähipiirissä nähty.

PS. kaikille niille, joiden yksioikoinen vastaus ap:lle oli että "muuta sieltä hittoon" jne. Voi elämä vielä teillekin opettaa, ettei asiat ole ihan noin mustavalkoisia ja että aina paras vaihtoehto ei sittenkään ole laittaa kantapäitä yhteen vaan joskus kannattaa yrittää pahemmissakin paikoissa... ainakin voi sitten todeta, että yritetty on, eikä tarvitse katua jälkeenpäin.
 
Meilläkin nyt kuopuksen kanssa meni noin puoli vuotta, ennen kuin mies ensimmäisen kerran vaihtoi vaipan. Senkin oli laittanut väärinpäin, mutta onneksi tajusin pysyä hiljaa... Siihen asti, mies oli kylvettänyt tytön lähes joka kerta. Mutta siinä kaikki "hoidot". Esikoisen kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Ja nyt hoidetaan ihan tasapuolisesti.
 
mutta
ne joilla ei mies osalistu lapsen hoitoon niin eikös se ole ollut jo havaittavissa miehestä aikasemminkin..eli eikai se nyt ihan yllätyksenä tule jos mies tollanen et jättää kaiken äidin harteille...
kyllä noi asiat pitää sopia jo ennen lasten tuloa ja raskaus aikana ettei sit ihmetellä kun ei se mies ees ota lasta syliin tai vaihda vaippaa..
 
Vastauksena tohon yhteen ihmettelyyn, meillä ainakin puhuttiin paljon raskausaikana et miten yhdessä hoidetaan jne... Mut vauvan synnyttyä isä oli 2vko isyysvapaalla, jonka ajan osallistui hoitoon ahkerasti, sen jälkeen ei juuri mitään. Otti vain enemmän ja enemmän ylitöitä, ihan niinkun olis jotenkin pelännyt vauvaa.
Suhde oli "jokseenkin" kriisissä pitkään... Sit ehkä n. 5kk paikkeilla alkoi huomioimaan mua ja vauvaa enempi (just kun olin päättänyt hänet jättää). Nykyisin tekee pyydettäessä, välillä enemmän tai vähemmän vasten tahtoaan. Vaippoja ei vaihda kun ei kuulemma osaa. Ja meillä tosiaan mies kans suurimman osan ajasta töissä, eli yksinhuoltajafiilis...
Mä en myöskään ole oikein päässyt yli siitä "yksinjättämisestä", mikä tapahtui vauvan synnyttyä. Oon myös kokenut tän vauva-ajan aika raskaana.
Vaavi on nyt maailman kultaisin, iloinen pieni tyttö 11kk.
 
isa
Voi olla, että miehesi hoitaa taloutenne muita tärkeitä hommia, josta johtuen lasten kasvatus ei vain sovi hänen aikatauluun. Vai voisitko sinä vaihtaa talvirenkaat autoon sillä aikaa kun isä imettää lasta?

Kyllä se vaan valitettava realiteetti on, että naiset sopii paremmin lastenhoitoon ja miehet fyysisesti raskaampiin hommiin. Lisäksi miehet tienaa keskimäärin paremmin, jonka vuoksi heidän kannattaa käydä töissä ja äitien jäädä hoitamaan lapsia.

Itse olen muutaman kerran vaihtanut vaippoja - äidin ollessa sairaana. Muuten roolit on pidetty selkeinä. Isä remppaa ja äiti hoitaa lapset. Kun roolit on selvillä, niin ei tule kinaa kuka tekee ja mitä tekee. Ja työnjaosta huolimatta olen saanut seurata läheltä lapseni kasvua ja nauttia sen seuraamisesta.

 
aloittaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 23:53 Isä kirjoitti:
Voi olla, että miehesi hoitaa taloutenne muita tärkeitä hommia, josta johtuen lasten kasvatus ei vain sovi hänen aikatauluun. Vai voisitko sinä vaihtaa talvirenkaat autoon sillä aikaa kun isä imettää lasta?

Kyllä se vaan valitettava realiteetti on, että naiset sopii paremmin lastenhoitoon ja miehet fyysisesti raskaampiin hommiin. Lisäksi miehet tienaa keskimäärin paremmin, jonka vuoksi heidän kannattaa käydä töissä ja äitien jäädä hoitamaan lapsia.

Itse olen muutaman kerran vaihtanut vaippoja - äidin ollessa sairaana. Muuten roolit on pidetty selkeinä. Isä remppaa ja äiti hoitaa lapset. Kun roolit on selvillä, niin ei tule kinaa kuka tekee ja mitä tekee. Ja työnjaosta huolimatta olen saanut seurata läheltä lapseni kasvua ja nauttia sen seuraamisesta.
Kyllä minä osaan talvirenkaat vaihtaa ja niin viimeksi teinkin lapsen ollessa vieressä autokaukalossa ihmettelemässä operaatiota joten älä sinä mies yhtään selitä siinä. Painu hoitamaan lapsiasi jotka olet tehnyt!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 06:38 aloittaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 23:53 Isä kirjoitti:
Voi olla, että miehesi hoitaa taloutenne muita tärkeitä hommia, josta johtuen lasten kasvatus ei vain sovi hänen aikatauluun. Vai voisitko sinä vaihtaa talvirenkaat autoon sillä aikaa kun isä imettää lasta?

Kyllä se vaan valitettava realiteetti on, että naiset sopii paremmin lastenhoitoon ja miehet fyysisesti raskaampiin hommiin. Lisäksi miehet tienaa keskimäärin paremmin, jonka vuoksi heidän kannattaa käydä töissä ja äitien jäädä hoitamaan lapsia.

Itse olen muutaman kerran vaihtanut vaippoja - äidin ollessa sairaana. Muuten roolit on pidetty selkeinä. Isä remppaa ja äiti hoitaa lapset. Kun roolit on selvillä, niin ei tule kinaa kuka tekee ja mitä tekee. Ja työnjaosta huolimatta olen saanut seurata läheltä lapseni kasvua ja nauttia sen seuraamisesta.
Kyllä minä osaan talvirenkaat vaihtaa ja niin viimeksi teinkin lapsen ollessa vieressä autokaukalossa ihmettelemässä operaatiota joten älä sinä mies yhtään selitä siinä. Painu hoitamaan lapsiasi jotka olet tehnyt!
No renkaathan nyt on ihan iisit vaihtaa. Kokeileppa tehdä määräaikaishuolto siihen autoon...siinä on jo vähän haastetta. Siitä voitkin sitten luontevasti siirtyä operaatioon nimeltä jakopäänvaihto. Kun osaat tehdä nämä niin sitten olisikin vuorossa korin alkavan ruosteen hionta ja ruostesuojaus. Samalla voipi korjailla mahdolliset maalivauriot.
Jos korissa on pitemmälle edennyttä ruostetta ja jopa reikiä pellissä niin sitten ei muuta, kun rälläkkä käteen, mätä kohta poikkeen ja migillä hitsaten uutta peltiä tilalle.
Ja jousien&iskarien vaihto...siinä vasta miellyttävä homma...varsinkin, jos sattuu, että iskarien alapäänpultit ovat poikki...

Mä veikkaan, että jos jonkun mies noi hommat kaikki taitaa ja todella tekee ne itse niin ihan varmasti antais vaimon tehdä, jos vaimo vaan haluis/osais...mutta taitaapi olla sen verta skeidasia hommia, ettei vaimot paljonkaan halua noita tehdä...
 
Ap:lle sanoisin, et anna isälle vielä aikaa, vauva on vielä aika pieni, meilläkin isukki alkoi touhuta lapsen kanssa enemmän kun tämä alkoi kävellä, haastella ym.
Ikää lapsella nyt 1v ja 3kk, ja isä on pojan kanssa ulkona, leikkii sisällä, he laittavat "miehissä" uuniin tulet ja tälläsiä juttuja.
Minä vielä enimmäkseen perushoidon teen, mut ei mieskään pulaan jää jos en ole paikalla.¨
Vissiin miehillä tulee vähän myöhemmin tään isyyden konkretisoituminen ja ihan käytännön syistä.
Vaipoista vielä, meillä mies vannotti jo ennen lapsen hankintaa, ettei hän niitä pysty vaihtamaan, nytkin vain äärimmäisen pakon edessä sen tekee, tekee ilmeisesti niin pahaa hänellä. :$ :D
 
mirva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 07:10 Miri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 06:38 aloittaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 23:53 Isä kirjoitti:
Voi olla, että miehesi hoitaa taloutenne muita tärkeitä hommia, josta johtuen lasten kasvatus ei vain sovi hänen aikatauluun. Vai voisitko sinä vaihtaa talvirenkaat autoon sillä aikaa kun isä imettää lasta?

Kyllä se vaan valitettava realiteetti on, että naiset sopii paremmin lastenhoitoon ja miehet fyysisesti raskaampiin hommiin. Lisäksi miehet tienaa keskimäärin paremmin, jonka vuoksi heidän kannattaa käydä töissä ja äitien jäädä hoitamaan lapsia.

Itse olen muutaman kerran vaihtanut vaippoja - äidin ollessa sairaana. Muuten roolit on pidetty selkeinä. Isä remppaa ja äiti hoitaa lapset. Kun roolit on selvillä, niin ei tule kinaa kuka tekee ja mitä tekee. Ja työnjaosta huolimatta olen saanut seurata läheltä lapseni kasvua ja nauttia sen seuraamisesta.
Kyllä minä osaan talvirenkaat vaihtaa ja niin viimeksi teinkin lapsen ollessa vieressä autokaukalossa ihmettelemässä operaatiota joten älä sinä mies yhtään selitä siinä. Painu hoitamaan lapsiasi jotka olet tehnyt!
No renkaathan nyt on ihan iisit vaihtaa. Kokeileppa tehdä määräaikaishuolto siihen autoon...siinä on jo vähän haastetta. Siitä voitkin sitten luontevasti siirtyä operaatioon nimeltä jakopäänvaihto. Kun osaat tehdä nämä niin sitten olisikin vuorossa korin alkavan ruosteen hionta ja ruostesuojaus. Samalla voipi korjailla mahdolliset maalivauriot.
Jos korissa on pitemmälle edennyttä ruostetta ja jopa reikiä pellissä niin sitten ei muuta, kun rälläkkä käteen, mätä kohta poikkeen ja migillä hitsaten uutta peltiä tilalle.
Ja jousien&iskarien vaihto...siinä vasta miellyttävä homma...varsinkin, jos sattuu, että iskarien alapäänpultit ovat poikki...

Mä veikkaan, että jos jonkun mies noi hommat kaikki taitaa ja todella tekee ne itse niin ihan varmasti antais vaimon tehdä, jos vaimo vaan haluis/osais...mutta taitaapi olla sen verta skeidasia hommia, ettei vaimot paljonkaan halua noita tehdä...
No eivät ne kaikki miehetkään osaa autoa laittaa. Minusta lapsi (elävä ihminen) ja auto eivät käy vertailukohteena ylipäätänsä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 08:50 mirva kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 07:10 Miri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 06:38 aloittaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 23:53 Isä kirjoitti:
Voi olla, että miehesi hoitaa taloutenne muita tärkeitä hommia, josta johtuen lasten kasvatus ei vain sovi hänen aikatauluun. Vai voisitko sinä vaihtaa talvirenkaat autoon sillä aikaa kun isä imettää lasta?

Kyllä se vaan valitettava realiteetti on, että naiset sopii paremmin lastenhoitoon ja miehet fyysisesti raskaampiin hommiin. Lisäksi miehet tienaa keskimäärin paremmin, jonka vuoksi heidän kannattaa käydä töissä ja äitien jäädä hoitamaan lapsia.

Itse olen muutaman kerran vaihtanut vaippoja - äidin ollessa sairaana. Muuten roolit on pidetty selkeinä. Isä remppaa ja äiti hoitaa lapset. Kun roolit on selvillä, niin ei tule kinaa kuka tekee ja mitä tekee. Ja työnjaosta huolimatta olen saanut seurata läheltä lapseni kasvua ja nauttia sen seuraamisesta.
Kyllä minä osaan talvirenkaat vaihtaa ja niin viimeksi teinkin lapsen ollessa vieressä autokaukalossa ihmettelemässä operaatiota joten älä sinä mies yhtään selitä siinä. Painu hoitamaan lapsiasi jotka olet tehnyt!
No renkaathan nyt on ihan iisit vaihtaa. Kokeileppa tehdä määräaikaishuolto siihen autoon...siinä on jo vähän haastetta. Siitä voitkin sitten luontevasti siirtyä operaatioon nimeltä jakopäänvaihto. Kun osaat tehdä nämä niin sitten olisikin vuorossa korin alkavan ruosteen hionta ja ruostesuojaus. Samalla voipi korjailla mahdolliset maalivauriot.
Jos korissa on pitemmälle edennyttä ruostetta ja jopa reikiä pellissä niin sitten ei muuta, kun rälläkkä käteen, mätä kohta poikkeen ja migillä hitsaten uutta peltiä tilalle.
Ja jousien&iskarien vaihto...siinä vasta miellyttävä homma...varsinkin, jos sattuu, että iskarien alapäänpultit ovat poikki...

Mä veikkaan, että jos jonkun mies noi hommat kaikki taitaa ja todella tekee ne itse niin ihan varmasti antais vaimon tehdä, jos vaimo vaan haluis/osais...mutta taitaapi olla sen verta skeidasia hommia, ettei vaimot paljonkaan halua noita tehdä...
No eivät ne kaikki miehetkään osaa autoa laittaa. Minusta lapsi (elävä ihminen) ja auto eivät käy vertailukohteena ylipäätänsä.
Mä puhunkin nyt niistä miehistä, jotka oikeasti on tutustuneet noihin ns. "miehen hommiin". Minä olen tutustunut koulutukseni kautta nyt metallitöihin ja täytyy sanoa, että arvostus näitä metallityöläisiä kohtaan nousi noin 150%...ei ole kivaa hommaa. Raskasta, likaista, usein on kuuma, huono ilma hengittää etc...työergonomiasta ei usein ole tietoakaan...

Ja juu, kyllä autoa ja lasta siinä suhteessa voi verrata keskenään, että molempien tapauksessa olisi hyvä tietää mitä tekee. Siitä emme liene kuitenkaan eri mieltä...
 
voisiko olla
voisikohan tuossa asia olla niinkuin meillä oli alussa.. eli mies ei suostunut vaihtamaan vaippaa eikä mitään muutakaan..piti kyllä sylissä jos käskin. mutta lopulta kävi niin että kerran kun vauva oli hoitopöydällä ja rupesin vaihtamaan vaippaa, niin pyysin miestä siihen vahtimaan vauvaa sillä aikaa kun käyn äkkiä pissalla.. ja kun tulin takasin, niin huomasin että mies oli ottamassa vaippaa pois ja leperteli siinä vauvalle. no poistuin vähin äänin toiseen huoneeseen, ja olin etsivinäni jotain. ja kun sitten hetken päästä menin vauvan luokse, niin siellähän se tyytyväisenä oli kuiva vaippa päällä =) eli siis kun mies sai omaan tahtiin tehdä tuon vaipan vaihdon ilman että minä tai joku muu oli katsomassa, se meni ihan hyvin =) en siitä mitään numeroa tehnyt, sanoin vaan, että ai sinä jo vaihdoitkin vaipan =) eli miehillä voi joskus olla yllättävän paljon paineita tuon kaltaisista asioista, ja tuntuu että kyttäät koko ajan miten hän sen tekee.. ja nykyään vaihtaa vaipat, kylvettää ym. siinä missä minäkin =)
 
Erittäin hyvä huomio edellisellä kirjoittajalla, kannattaisi ehkä kokeilla kuinka mies toimii lapsen kanssa kun "silmä välttää". Ihan ymmärrettävää, että aluksi voi pelottaa pienen vauvan käsittely "kun sehän särkyy" ja mitä sen kanssa nyt osaisi puhella ja hävettää leperrellä jos joku näkee ja vierellä ns. vahtii vaimo, jolta homma käy niin sujuvasti jne.

Toivottavasti miehesi reipastuu, jaksuja sinulle ap :hug:
 
Voi teitä miehiä...

Oma mieheni hoitaa nuo autohommat niin, että vie auton huoltoon, saa vara-auton tilalle, ja hakee aikanaan auton kunnossa takaisin. Ja energiaa riittää jopa perheelle. Mies saa parempaa palkkaa, joten hoitovapaalla olen ollut minä, ja hoidan kotihommia arkena ihan normaalisti. Viikonloput ja lomat kuuluvat kuitenkin minullekin, joten silloin jaamme näitä juttuja tasaisemmin, eikä mies ole koskaan sitä mitenkään kyseenalaistanut. Itse on lapsia halunnut, jopa innokkaammin pitänyt asiaa esillä kuin minä, ja pitää vaikkapa kylvetystä ihan luontevana isän hommana.

On tosiaan ihan normaalia, että kotona olija tekee normaalit kotityöt päivällä ja hoitaa lasta, ja imettäjä imettää ympäri vuorokauden, mutta ette te nyt voi tosissanne olla sitä mieltä, että äiti voi sitten unohtaa kaiken levon ja vapaa-ajan muina aikoina vain koska mies vie auton huoltoon ja saa parempaa palkkaa.
 
Jaa-a, aivan vieraita nämä kuvatut miehet mulle..

Meillä mies hoitaa traktorihommat, autohommat, käy töissä (paljon parjattu metallimies), hoitaa lapsia, vieläpä erityislasta, auttaa vaimon harrastuksessa (hevoset), auttaa kotitöissä... Muttei ymmärrä tietokoneesta, joutaapa välillä ihan vaan lekottelemaan sohvalla (molempien poikien lempipaikkoja vauvana on lötköttely isän rinnan päällä sydämen jumpsutukseen nukahtaminen :heart: )

Mitä enemmän seuraan tällaisia ketjuja, sitä onnellisempi olen.
 

Yhteistyössä