Muistatteko kun kerroin että 11v haluaa kasvissyöjäksi

  • Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
mamma
Tulos on että neiti syö nyt paremmin kuin ennen. Lupasin ostaa papuja ja soijarouhetta ym. lihan korviketta, kun lupaa syödä muuten monipuolisesti. Syö nyt reilusti, perunaa ja riisiä, kasviksia ja salaatteja sekä lisäsi maitotuotteiden käyttöä. Olen yllättynyt että pavut ja linssit maistuu. Saa jatkaa kokeiluaan, saa nähdä jatkuuko into vai lopahtaako joskus.
 
mamma
Fiksusti tai ei, mutta misti kyllä vähän miettiin miten toimia. Ilmeisesti tytön aiempi ruokahaluttomuus, juontui osittain siitä että ei halunnut lihaa. Ei vaan tajunnut siitä puhua. Kaikenkaikkiaan kasvisruokavalio ei oo yhtään paha, vitamiinia ja kalaöljyt saa purkista.
 
Hienohomma =)
Kannattaa tosiaan tutustua hyvin asiaan, että saa kaikki tarvitsemat ruoasta. Linssit ja pavut, soija, tofu ovat todella hyviä hivenaine ynnämuiden lähteitä =)
 
vähän ot mutta musta on hassua että aina kun kyse on kasvisruokavaliosta eikä edes vegaanisesta sellaisesta, moni ilmaisee huolensa siitä, saako lapsi riittävästi kaikkea tarvitsemaansa. Ihan kuin sekasyöjän ruokavalio olisi automaattisesti terveellinen ja monipuolinen
 
vege
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Huolehdi B ja D vitamiini lisistä. Niitä tarvii kasvava lapsi kun on kasvissyöjä, muutenhan se on todella terveellistä ruokaa. Monipuolisesti vain kaikkea...
B-vitamiinilisä ei ole tarpeen jos lapsi käyttää maitotuotteita ja tai syö kananmunia. D-vitamiiniahan suositellaan kaikille.
 
vege
Alkuperäinen kirjoittaja selitä:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Minä olen sanonut tytölle ettei aivot kasva jos ei syö lihaa. Ja se varmasti pitääkin paikkansa kun katsoo noita viherhippejä.
siis mikä on "viherhippi" :D?
Timpan vastakohta. Timppa on isoaivoinen mies joka heiluu metsällä aseen kanssa ( Timpan käsitys älyllisestä toiminnasta )
 
--
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
vähän ot mutta musta on hassua että aina kun kyse on kasvisruokavaliosta eikä edes vegaanisesta sellaisesta, moni ilmaisee huolensa siitä, saako lapsi riittävästi kaikkea tarvitsemaansa. Ihan kuin sekasyöjän ruokavalio olisi automaattisesti terveellinen ja monipuolinen
Juuri mietin samaa ja että jaksanko avautua tästä :D
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja vege:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Huolehdi B ja D vitamiini lisistä. Niitä tarvii kasvava lapsi kun on kasvissyöjä, muutenhan se on todella terveellistä ruokaa. Monipuolisesti vain kaikkea...
B-vitamiinilisä ei ole tarpeen jos lapsi käyttää maitotuotteita ja tai syö kananmunia. D-vitamiiniahan suositellaan kaikille.
Ei kai D-vitamiini lisiä tarvita jos käyttää tarpeeksi maitotaloustuotteita.

 
äiti
Ja mun tyttö lopetti lihan syömisen kuukautta vajaa 5 vuotiaana. Hyvin on kasvanut, hb oli viimeksi 143, b vitamiinit yms tarkistettu verikokeilla noin 4 vuoden välein, samoin joku koe josta näkee jotenkin proteiinien saannin ja kaikki olleet hyviä. Pitää vaan tosiaan syödä niitä papuja, linssejä jne. Ja meillä käyttää myös maitotuotteita. Ja D vitamiinia suositellaan nykyisin kaikille.
 

Yhteistyössä