Muistatteko ulkoa, millä raskausviikolla olette

  • Viestiketjun aloittaja Smilia
  • Ensimmäinen viesti
Smilia
Täällä kun on aina näitä turhien kysymysten kokoontumisajoja, niin pistänpä korteni kekoon. Muistaako monikin raskausviikkonsa koko ajan, ulkoa? Mulla ei pysy päässä raskausviikkoni - jos joku kysyy, saan kyllä todenteolla miettiä, että hetkinen...enkä varmaan pystyisi antamaan mitään tarkkaa vastausta. No, eipä sillä kellekään suurta merkitystä olekaan. Mistään plussista mulla ei luonnollisesti ole hajuakaan, mutta en ymmärräkään niiden käyttöä.
 
"vieras"
En mä muistanut silloin kun olin raskaana. Tiesin aina tarkat viikot kun menin neuvolaan, lääkäriin tai ultraan ja jos joku kysyi, laskin edellisen käynnin ajankohdan perusteella sen hetkiset viikot. Ja joskus laskin ihan huvikseni tarkkoja viikkoja, mutta en mä joka päivä seurannut niiden kulumista.
 
"mie"
Ekan kohdalla muistin aina päivän tarkuudella. Tokasta muistin aina ainakin oikean viikon. Kolmannen kohdalla joutui jo miettimään, että oot-oot-oot, monenellako viikolla sit nyt mennään :)
 
Smilia
Tuolleen minäkin koitan muistella - edellisen neuvolakäynnin mukaan. Eihän niillä viikoilla tavallaan muuten ole merkitystä, kuin neuvolassa/lääkärillä. Kyllä se lapsi siellä mahassa kehittyy, vaikken minä viikkoja muistaisikaan! Lasketun ajan sentään muistan, se se kai on itsen kannalta tärkeintä! ;)
 
Mielummin yritän unohtaa ja olla laskematta ja jos joku ns vähemmän tärkeä kysyy, sanon etten muista, vaikka sillähetkellä muistaisinkin. Tuntuu, että aika menee nopeampaa, kun ei päivän tarkkuudella laske ja pidä mielessä koko ajan.
 
juuu
mä muistin, ekan ultran jälkeen sitä vain meni aina viikon etiäppäin, ensin etappi oli 15viikkoa, sitten 25viikkoa ja sitten 35 ja viimeiset viikot kyllä muistaa helposti. en mitenkään kalenterista laskeskellut, mutta jotenkin se vaan kulki päässä aina se luku. samoin kun muistan aina päivät, päivämäärät, mikä viikko pariton vai parillinen, kuukaudet, horoskoopit yms. en tiedä miksi muistini on juuri näiossä asioissa hyvä.
 
Kyllä aika hyvin olin jyvällä viikoista, puolessa matkassa oli välilä vähän mietittävä ennen kun tokas millä viikolla on.
Kuopuksen kohdalla oli helppoa, kun olin samalla viikolla kun kalenterin viikot vuodessa oli.
 
"harmaa"
Ekassa muistin, toises ainaki viikot meni oikein,,hetkittäin oli niitä kausia ettei elämäs ollu muutaku raskaus ja sillon muistin kyl päivätki.
Kolmannessa pääasias muistin päivät/viikot, toisinaan taas saatoin väittää vaik mitä.
Yhdelläkin kertaa kamu kysyi viikoja vastasin et 25, hetken päästä huomasinkin et 35.
 
tartsika
Muistan että keskiviikkona tulee uus viikko täyteen, tosin viikkomäärää en aina muista niin joudun laskemaan sen. Nyt on tosin helppo kun on laskettuun niin vähän aikaa. Nyt rv38+3 :)
 
11+4 on kasassa. Esikosta sitä muisti ilmankin mutta nyt ei millään joten piti luntata tickeristä sekä äitiyskortista. Nt-ultrassa alkuviikosta käydessä laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin mutta pitäydyn alkuperäisessä. Eipä sillä loppujen lopuksi väliä, plus kaksi viikkoa tai miinus sitten kun aika on lähempänä. :)
 

Yhteistyössä