muistellaanpa vanhoja : kuka muistaa pahviset kirjastokortit ja sen...

  • Viestiketjun aloittaja firequeen harmaana
  • Ensimmäinen viesti
ukkokodista päivää
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
juu muistan ne nallekarkit oli ihania ja ne makso joskus vaan muutaman pennin

Mul on ollu pahvinen ajokorttiki :D
Vuonna 1966, kun olin 4-vuotias, oli myynnissä pennin nalleja. Niitä sai markan viikkorahalla sata kpl. Ne oli ihan pieniä.
 
ukkokodista päivää
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Himputti, mä olin jo ehtiny unohtaa nuo radio- ohjelmat ja kasettien kans ähräämiset, kun yritti nauhoitella jotain biisiä... SIG ja "Hyvää syntymäpäivää"...!!!etc.....

Ja sitten iki-ihanat Teinikalenterit :)!!
Tyttöystäväni vanhemmat olivat lukeneet 15 vuotiaan tyttärensä teinikalenteria ja sieltä selvisi, että olimme harrastaneet suuseksiä - siitäkö se riemu repesi!
 
vm -80
Muistaako kukaan Mustafa jäätelöpuikkoa? Lakritsipäällysteistä vaniljajätskiä ja kääre oli semmonen punamusta muistaakseni ja siinä silmät :)

Salaisimmat arteet säilöttiin pieneen rasiaan joka oli kuorutettu tyylikkäästi pienillä simpukoilla :D

Ja hiukset oli meidän luokan tytöillä mallia rudi tai elvis...

Voi apua kun alkaa oikein muistelemaan :)
 
"Mistä löytyy leijona, oma leijona, hyvän tuulen antaja oma leijona. Leijona suuhun ... "
ja "Aina kun mä maitoo juon muistan sut ja hetket nuo, mä kirjeitä en osaa kirjoittaa, laitan maitoa tulemaan". =) Muistatteko? Ei ehkä sanasta sanaan mut sinnepäin. Telkkamainoksia, silloin kun niitä vielä osattiin tehdä. Ai niin "Susu, se on ihan niinkuin pusu jonka parhaalta ystävältä saa."
 
Joskus vuonna -94
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistaako joku "slämärit"? Niitä oli 90-luvun alussa. Ystäväkirjatyyppinen, mutta itse kirjoitettiin vihkoon joka sivulle yksi kysymys, ihan mitä tahansa kehtasikin kysyä, ja sitten kaverit vasta. Aina oma numero ensin ja vastaus perään. :D
MUISTAN! Ja sitten tuo oma vihko yritettiin jotenkin ujuttaa sille omalle ihastukselle joidenkin välikäsien kautta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Himputti, mä olin jo ehtiny unohtaa nuo radio- ohjelmat ja kasettien kans ähräämiset, kun yritti nauhoitella jotain biisiä... SIG ja "Hyvää syntymäpäivää"...!!!etc.....

Ja sitten iki-ihanat Teinikalenterit :)!!
Teinikalentereista tuli mieleen Fazerin - hitsi kun en muista nimeä- pienet vihkoset, joissa oli laulunsanoja.
 
vanhus
Alkuperäinen kirjoittaja tannuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Alkuperäinen kirjoittaja vm 1966:
Muistaako kukaan hailiihailoota vai oonko vaan joukon vanhin?
Nimi on outo... Mutta onko siinä jotain semmoista, että pallo heitettiin ylös ja muut lähti juokseen ja pysähtyi kun se yksi sai pallosta kopin tai jotain. Siinä hoettiin jotain, mutta en muista että se olis ollut toi tai sit on voinut ollakin. Minä vm-74.
Mä muistan ton hailiihailoon=) !!!! Muistaako kukaan purkkajäätelöitä? Sellanen pellen naama-jäätelö, missä nenä oli punanen purkka =) Ja muistaakseni toinen oli sellainen käsi jossa etusormi oli pystyssä ja jätskin sisällä purkka.
Oliskohan "hali haloo, bollen går up till himlen klockan två till *nimi*"

 
Tanja
Ja farkkurotsina oli jotku MicMacit, kirjastosta piti punastellen lainata "Tytöt, pojat ja tykkääminen"...ja jestas sentään, SE otsatukkapermis!!!!! Farkkuihin piti väkertää ne kangassuikaleet sivusaumoihin...

Tai sit Matchboxin pikkuautot ja tarrat... Paul Young- fanitus..ei apua, hillitöntä.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Joskus vuonna -94:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistaako joku "slämärit"? Niitä oli 90-luvun alussa. Ystäväkirjatyyppinen, mutta itse kirjoitettiin vihkoon joka sivulle yksi kysymys, ihan mitä tahansa kehtasikin kysyä, ja sitten kaverit vasta. Aina oma numero ensin ja vastaus perään. :D
MUISTAN! Ja sitten tuo oma vihko yritettiin jotenkin ujuttaa sille omalle ihastukselle joidenkin välikäsien kautta :D
Meillä päin tuo kulki nimellä amerikkalainen päiväkirja =). Etusivulle kirjoitettiin nimi ja perään oma "merkki". Sitten myöhemmillä sivuilla käytettiin vain merkkiä ja vastaus perään. Ja siellä oli ihan pakollisena kysymys "Kenestä tykkäät?" :D

Ja telkkarista piti nauhoitella sarjojen tunnareita. Ei muuta kuin mankkarin mikrofoni kiinni telkkarin kaiuttimeen ja suut suppuun! Myöhemmin tuli sitten kokoelmakasetteja, joissa oli näitä tv-tunnareita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Jossain vaiheessa oli semmoinen hassu kampausmuoti, että leikattiin muuten suht lyhyt tukka ja taakse jätettiin yksi pitkä hiustupsu... :D Niin ja entäs otsatukkapermis! :LOL:
Eikä! Mä en enää ees muistanu!! Mun kaverilla oli sellanen :LOL: :LOL:

Sit yhessä vaiheessa oli tapana etuhiukset tupeerata sellaseksi ihme hyppyriksi tohon sivulle (vaikee selittää :D). Se sit kiinnitettiin puolella purkkia hiuskiinnettä :D
 
Miilin viestistä tuli mieleen, muistaako kukaan mainosta: Ajatar on Foorumissa, Foorumissa Mannerheimintiellä. Auki joka ilta kello kahdeksaan. Ajatar on Foorumissa.

Samoihin aikoihin telkkarissa pyöri mainospätkä jossa lapsilta kysyttiin mitä heistä isona tulee. Mieleeni on jäänyt vaihtoehdot: Tietysti lakaisen lakaisukoneella ja lääkärinhoitaja tietenkin :D
 
hmmm
Tuntuuko musta vaan vai oltiinko ennen paljon kekseliäämpiä tekemisten ja leikkien suhteen kuin nykyään?

Kun seuraa siskon lapsia jotka ovat kymmenen ikävuoden molemmin puolin säälittää ihan heidän valmiiksi pureskeltu lapsuus. Siis kaikki on viimeisenpäälle valmista, on pelit ja vempaimet. Omalle mielikuvitukselle ei juuri jää tilaa. Heillä tuntuu silti olevan koko ajan "tylsää". Ei mitään kivaa tekemistä, eikä itse ideoida omia leikkejään.

Omassa lapsuudessa oli huippua kun tehtiin jääluistelurata läheiselle pelikentälle (itse ilman aikuisten apua, ei taidettu edes lupaa kysyä), leikittiin pihalla aamusta iltaan, vanhan varaston oven päällä leikittiin teatteria, tehtiin omia mankkanauhoituksia "radio-ohjelmia", askarreltiin ja rakennettiin majoja. Tekemistä oli vaikka kuinka ja oli kiva lapsuus :)
 
mimmi
Alkuperäinen kirjoittaja Nueva:
Entäpä tuoksupyyhekumit? Ne värikkäät jotka tuoksu ihan jollekin hajuvedelle? :D Ja lauantai- illan Napakymppi Karin ja Kaitsun kera on jäänyt pysyvästi mieleen; sauna, kupillinen vaniljajäätelöä mansikkahilloa ja Namakymppi. :xmas:
Heh, just ihan samanlainen oli meilläkin lauantai illan ohjelma.

 
muistatte varmasti
Commodor 64
Kolanmakuinen mehujää Mac?
Pikku limpparipullot, joissa oli eläinten kuvia etiketeissä, ainakin apina, se oli banaanin makuinen ja mun lemppari.
Jenkin pippurin makuinen purkka
Talvilenkkarit, yök, mutta onhan näitä vieläkin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton:
Miilin viestistä tuli mieleen, muistaako kukaan mainosta: Ajatar on Foorumissa, Foorumissa Mannerheimintiellä. Auki joka ilta kello kahdeksaan. Ajatar on Foorumissa.

Samoihin aikoihin telkkarissa pyöri mainospätkä jossa lapsilta kysyttiin mitä heistä isona tulee. Mieleeni on jäänyt vaihtoehdot: Tietysti lakaisen lakaisukoneella ja lääkärinhoitaja tietenkin :D
mä muistan molemmat. Jossain lehdessä / tv- ohjelmassa kerrotiin mitä näistä lapsista oikeasti tuli isona. Mutta sitä, mitä heistä sitten tuli en muista.
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nueva:
Entäpä tuoksupyyhekumit? Ne värikkäät jotka tuoksu ihan jollekin hajuvedelle? :D Ja lauantai- illan Napakymppi Karin ja Kaitsun kera on jäänyt pysyvästi mieleen; sauna, kupillinen vaniljajäätelöä mansikkahilloa ja Namakymppi. :xmas:
Heh, just ihan samanlainen oli meilläkin lauantai illan ohjelma.
Meillä kans sama juttu :) Mutta lisänä vielä jaffa, jota sai huikan saunan päälle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja muistatte varmasti:
Commodor 64
Kolanmakuinen mehujää Mac?Pikku limpparipullot, joissa oli eläinten kuvia etiketeissä, ainakin apina, se oli banaanin makuinen ja mun lemppari.
Jenkin pippurin makuinen purkka
Talvilenkkarit, yök, mutta onhan näitä vieläkin
Mutta se limsa vasta hyvää oli. Just joku päivä miehelle sanoin, et voi kun sitä vielä joskus sais.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja Nueva:
Entäpä tuoksupyyhekumit? Ne värikkäät jotka tuoksu ihan jollekin hajuvedelle? :D Ja lauantai- illan Napakymppi Karin ja Kaitsun kera on jäänyt pysyvästi mieleen; sauna, kupillinen vaniljajäätelöä mansikkahilloa ja Namakymppi. :xmas:
Heh, just ihan samanlainen oli meilläkin lauantai illan ohjelma.
Meillä kans sama juttu :) Mutta lisänä vielä jaffa, jota sai huikan saunan päälle!
:D Saatiin mekin joskus jaffaa; ihan omat pienet lasipullot. :p


 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Niitä monivärikuulakärkikyniä (ihana sana :D) saa muuten nykyään Tiimarista, mustana Hello Kitty -versiona :D Mummu osti tytölle sellasen :)
Ja montako tonnia maksaa? Mä haluun semmosen. Vieläkö ne värit tuoksuu?
Oisko ollu jotai 7 euroo? Ehkä.. :D Mut ei tuoksunu värit, sen tuoksun kyllä muistaa vielä, jotenki puutteelliselta tuntu kynä :D
 

Yhteistyössä