Muistellaas lapsuuden herkkuja. :P

-----
Olvin On/Off -limppari oli muuten tosi hyvää! Se oli sellasta kirkkaan väristä ja maistui omenalle ja mansikalle. Etiketissä oli kaksi vihreäsävyistä naisen naamaa, jossa toisessa kuvassa sillä oli silmät kiinni ja toisessa auki. Miksiköhän sen valmistus lopetettiin niin nopeasti?
 
herkkusuu 70-luvulta
Voi että ku alko ihan suu napsamaan, kun lapsuuden herkkuja muistelee.

Muistaakos kukaan pippuri-jenkkiä. Se oli sitten hyvä!

Mä tykkäsin ihan kamalasti sellasista kovista hedelmäkarkeista jotka oli kirkkaassaa kääreessä ja kääreessä oli erivärisiä palloja. Näitä myytiin irttareina ja irttarit laitettiin sellaseen paperitötteröön.

Iso salmiakki ja hedelmämerkkarit oli mun herkku myös, mutta minäkin meinasin tukehtua salmiakkiseen. Onneksi se karkki kurkussa kääntyi niin että sain hengitettyä, mutta kyllä sen sulamiseen meni aikaa.

Muistan Jambosuklaapatukka ja hedelmäaskit oliko ne Hessuja, pehmeitä pyöreitä, raidallisia/ruudullisiä päältä?

Ja limppareista, Banaanilimppari oli mun suosikki, siinä oli apina-etiketti
 
"vieras"
Jive jäätelöpuikot, Marianne tuutti, Stratos ja Lion suklaapatukka, Fazerin riisisuklaa, suklaapopcornit muistaakseni violetissa pussissa.

Nää kun tulis taas Suomeen myyntiin.
 
Mä tykkäsin ihan kamalasti sellasista kovista hedelmäkarkeista jotka oli kirkkaassaa kääreessä ja kääreessä oli erivärisiä palloja. Näitä myytiin irttareina ja irttarit laitettiin sellaseen paperitötteröön.

aka tuuttiin.
Lähikaupan setä rullasi irtarit aina tuuttiin..yleensä tuli ostettua merkkareita tai kirppuja.
 
vierailija
Olen jo ihan Metusalem ku synnyin jo 60- luvulla :) Muistaako kukaan muu sellaista peikkojäätelöä, mikä oli muovisessa pikarissa ja se pikarin kansi oli sen peikon pää? Ne alkuperäiset isot merkkarit tietysti, samalla kerralla piti suuhun laittaa salmiakki ja hedelmä. Jenkki- purkalla oli 70- luvulla aina sellainen kesäkisa, jossa piti kerätä tietty määrä purkkakääreitä ja niitä vastaan sai sitten t- paidan. Joka kesä oli erilainen t- paita ja koulussa niitä oli aina elokuussa melkein kaikilla. Fazerin toffee- , suklaatoffee- ja hedelmätikkarit.
 

Yhteistyössä