Muita ennakoivista supistuksista kärsiviä?

Mulla tänään vkoja 13+3 ja mua on alkanu supisteleen. :( Kolmas raskaus, edellisesta aikaa 2 kk et kai sekin jo vaikuttaa. Heti jos tekee jotain esim. tänään imuroin ihan vähän niin alko supisteleen kun lopetin ja nytkin sit täs illalla. Meen maanantaina neuvolaan ja aion puhua asiasta. Pelottaa vaan että mitenkähän tän raskauden kanssa nyt käy...

Työelämässä en ole enkä varmaan pääsiskään ku lääkärit saattas mut muutenkin laittaa saikulle heti jos työt alottasin (muutenkin suuri ennenaikasen synnyttämiseriski koko ajan päällä ).

Miten muilla joilla jo menossa toinen, kolmas jne. raskaus menossa, supisteleeko teillä? Ja mitä on lääkärissä/neuvolassa sanottu jne.?

Ei nyt vielä kauheasti että parina pvänä vkossa on ehkä supisteluja mutta silti. :( Ei oo kipeitä vaan tuntuu inhottavan tunteena tossa kohdun kohalla ja välillä ristiselässä. :( Että tämäkin vielä niiden satojen muiden pelkojen päälle. :(
 
Mulla on täl viikol pariin otteeseen supistellu töissä. Tänää pelästyin oikeen kunnol... kauheesti ku nosteln ja vähtäsin, kyykin ja kumartelin, kannoin tai ojentelin ni alko supisteleen!!! Siihen loppu työnteko tänään... istuin lopun aikaa "taukohuonees", eli kaupas takahuonees!!! En oo asiast puhunu missää, ku on vast täl viikol ilmentyny, mut jos useemmi alkaa ilmentymään ni sit täytyy... tai jos jodun tän iskiaksen takii menee lääkäriin, ni täytyy ottaa puheeks!?!? :/
 
Mulla alko ekassa raskaudessa harjoitussupistukset siinä viikon 14 paikkeilla. Niitä tuli aina fyysisessä rasituksessa ja ne meni ohi kun sai huilata hetken. Inhottavia, mutta mun tapauksessa eivät saaneet mitään pahaa aikaiseksi, eli kohdunsuu pysyi tiukasti kiinni synnytyksen alkuun saakka. Paha vain, että työ oli/on aika fyysistä, eli töitä ei oikein voinut tehdä niin täysillä kuin normaalisti, välillä olin sairauslomalla.

Nyt odotan toista lastamme ja viikko 13 menossa. Pienellä jännityksellä odotan, että missä vaiheessa saan taas nuo supistukset riesakseni. Tosin tämä raskaus on ollut muutenkin huomattavasti ensimmäistä helpompi, joten jospa niitä supistuksia ei näin aikaisin tulisikaan =)

Jaksamista nöttiäiselle ja toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:
 
vasy
Itsellä on ollut tämän toisen kanssa noita harjoitus supistuksia koko ajan ja ainakin toistaiseksi on pysynyt sisällä. viikkoja on nyt 35 ja edelleen jännittää että mennäänkö vielä ensi viikko jne. itsellä on tosin vähän enemmän väliä kun esikoinen on nyt 1v 4kk. Ikäviä ovat kun puristavat reilusti ja välillä ottaa selkään tai meinaa pissa karata, mutta on ainakin tänne asti päästy niin eiköhän teilläkin. mitenkään rauhallisin mielin ei olla kyllä menty kun koko ajan on vähän sellainen "nytkö se sitten syntyy" olo. puhu nyt kuitenkin neuvolassa jos osaisivat jotain sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vasy:
Itsellä on ollut tämän toisen kanssa noita harjoitus supistuksia koko ajan ja ainakin toistaiseksi on pysynyt sisällä. viikkoja on nyt 35 ja edelleen jännittää että mennäänkö vielä ensi viikko jne. itsellä on tosin vähän enemmän väliä kun esikoinen on nyt 1v 4kk. Ikäviä ovat kun puristavat reilusti ja välillä ottaa selkään tai meinaa pissa karata, mutta on ainakin tänne asti päästy niin eiköhän teilläkin. mitenkään rauhallisin mielin ei olla kyllä menty kun koko ajan on vähän sellainen "nytkö se sitten syntyy" olo. puhu nyt kuitenkin neuvolassa jos osaisivat jotain sanoa.
Juu, täytyy huomenna jutella kun meen. Perjantain jälkeen ei oo taas ollu mitään mutta pelottaa et millonka taas...

Mutta imuriin en enää koske! Saa mies hoitaa sen homman. Ja se jo kieltääkin multa hommia ja sanoo että mee sä vaan sohvalle jne. :D :heart:
 
Mulla oli supistuksia koko ekan raskauden ajan aina kun tein jotain fyysistä. Jo vähänkin rivakammasta kävelystä supisteli, vaikka oon urheillut aina (ei siis johtunut siitä, että olisin alkanut tehdä raskausaikana jotain mitä normaalisti en olis tehnyt). Supistukset alko joskus ennen rv 20 ja jatku loppuun asti. Neuvolan ja lääkärin mukaan ei ollut vaarallisia jos vain loppuivat heti kun olin levossa. Älä siis panikoi, mutta varmista vielä omasta neuvolasta heidän mielipiteensä.
 
:wave: Täällä supistelee! Harvakseltaan ja kivuttomasti, mutta supistelee kuitenkin. Joskus supistelee fyysisen rasituksen jälkeen, vaikka sen jälkeen kun olen juossut bussiin, mutta ei aina. Useimmiten supistelee kun istun paikoillani pitkään, etenkin huonossa asennossa. Siihen auttaa kävely ja alavatsan hierominen.

Neuvolassa varoittivat että viikon 20 tienoilla voi supistuksia alkaa tulla. Niitä on tullut reilun viikon, nyt rv 19+6.
 
Suzyanne
Mulla oli eka viikon kestävä supistelujakso rv 13, mitään supisteluja aiheuttavaa tulehdusta tms. ei löytynyt. Sen jälkeen supparit pysyivät poissa, kunnes palasivat joululomani jälkeen töihin palatessani, rv 23.

Siitä saakka olen joutunut olemaan sairaslomalla, koska työni on fyysistä, ja minulla alkaa supistella heti pienenkin rasituksen jälkeen. Kotona en voi edes imuroida tai vaihtaa lakanoita ilman suppareita, enkä voi kävellä kuin noin 200 m hitaasti, niin supistelu alkaa. Jos kävelen enemmän, supparit muuttuvat kivuliaiksi. Mutta menevät ohi kuitenkin, eivätkä ole lyhentäneet tai pehmentäneet kohdunkaulaa tai -suuta.

Eli ei auta kuin ottaa iisisti. B) Onneksi enää 5 vk laskettuun aikaan..
 
Moi, mulla alkoi kipeät supistelut joskus 20rv tienoilla. Kerroin niistä neuvolassa (joskus 23rv aikoihin) ja pääsin kunnon tarkastuksiin. Tulehdusta ei ollut, mutta kohdunkaula oli pehmentynyt. Nyt käyn säännöllisesti tarkistuksissa. Seuraavan kerran ylihuomenna. Oman mielenrahan kannalta on hyvä jos tarkistetaan, onko supistelut aiheuttanut muutoksia kohdun kaulalla tai suulla. Mua ainakin henkilökohtiasesti helpottaa nyt kun asiaa seurataan. Ei tarvitse yksin murehtia asioista :)
 

Yhteistyössä