Muita joiden 1 v. syö vaan 5-6 kk tarkoitettuja pilttejä?

Meillä tyttö parin viikon päästä 1 v. ja suostuu syömään vain alk. 5-6 kk pilttejä ja niistäkin parhaiten vain kahta lihalajia... Hampaita on vain kaksi alhaalla. Sormiruokana kyllä syö vaikka mitä ja kurkusta alaskin päätyy ainakin vähän mutta mitään karkeampaa ruokaa ei lusikalla mene alas...

Onko kohtalotovereita, vinkkejä?!? Olen kyllä yrittänyt karkeamaa aina silloin tällöin syöttää mutta ei sillä nälkää saa lähtemään, menee alas ehkä pari lusikallista. Syöminen on meillä ollut vähän hankalaa useita kuukausia, kovin on valikoiva maku tytöllä.
 
Mulla tuli mieleen tätä lukiessa, että oletko kokeillut sekoittaa hienoon soseeseen pikkusen sitä karkeampaa? Eli että et suoraan yritä joko hienoa tai karkeaa vaan kokeilisit totuttaa vähän semmosella välimallin soseella. Ja sama pätee uusiin makuihin eli jos sekottaisit semmoseen makuun joka lapselle maistuu aluksi ihan pikkusen jotain uutta ja siitä sitten vähitellen lisäisit annosta.
 
Meillä 1 v söi just noita 5-6 kk tarkoitettuja liharuokia, vaikka oli suu täynnä hampaita! :D Muistan kun 1 v synttäreillä ei neidille kelvannut synttärikakku, eikä mikään muukaan tarjoilupöydästä, vaan neiti halusi syödä jotain 5 kk tarkoitettua Semperin lihasosetta... :D

Hyvin sain neidin totuteltua syömään 8 kk tarkoitettuja ruokia ja niitä söi pitkäänkin, kun tuntui, että vanhempien lasten ruuat olivat liian maustettuja neidin makuun. Nyt syö ihan normaali kotiruokaa (1 v 7 kk) meidän kanssa ja tarvittaessa menee ihan hänen ikäisilleen tarkoitetut purkkiruuat, vaikka silti neiti syö mieluummin mieluummin miedon makuista ruokaa. Jotkut näistä vanhempien lasten ruuista on todella vahvan makuisia (ainakin mun mielestä...). Eli ei hätää, kyllä se teidänkin lapsi syö varmasti tulevaisuudessa ikäisilleen tarkoitettuja ruokia!!! =)
 
Olen myös miettinyt onkohan kohtalotovereita, löytyy näköjään :) Meillä esikoinen alkoi syömään 10kk ikäisenä niitä kaupan 8kk ikäisen pilttejä, nyt kuopus on 10½kk ja jotain vajaan viikon olen tehnyt just niin, että sekoitan siihen tuttuun turvalliseen 5-6kk lihasoseeseen karkeampaa ruokaa, (ja vielä vähän haarukalla muussaan sitä, mut niin, että jää mykyjä kuitenkin) menee alas nyt ihan ok. Tavoitteena olis 1 vee neuvolaan mennessä syömään pelkkää "isojen" (8kk pilttejä) ruokaa, voin sit neuvolassa sanoa, että joo syö jo karkeampaa. Viimeksi kysyivät sitä 8kk neuvolassa. Leipää, pullaa, maissinaksuja ym. syö mutta jotenkin ainakin alku oli hankalaa tuon purkki ruoan kanssa.
 

Yhteistyössä