Muita, joiden mielestä auringonotto ja liika rusketus on junttia?

  • Viestiketjun aloittaja "leppis"
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
Ilmottauddun! Ja erityisen junttia siinä on se, että suurin osa näistä auringonpalvojista luulee, että aurinkorasvojen käyttö on laissa kiellettyä ja vähintäänkin noloa ja naurettavaa.
 
Leukistinen aksolotli
No olen mä itsekin rannalla maannut, mutta on tullut lomamatkoilla ihmeteltyä ihmisiä, jotka ovat kauttaaltaan palaneita ja ottavat aurinkoa yhä vain. Ja että mennään ilman yläosia, tissit punaisina ja ihottumaisina. Ja samat punanahat on päivittäin polttamassa itseään monta tuntia. Mietityttää, että eikö ollenkaan kiinnosta, mitä aurinko tekee iholle... Yleensä itse menen mieluiten varjoon, ainakin maissa, jossa aurinko polttaa.

Rusketus näyttää parhaalta ihmisillä, jotka ovat luonnostaan tummia, eivätkä pala, vaan ruskettuvat helposti. Suomalaiset harvemmin kuuluu siihen porukkaan. Blondattu tukka ja oikein tummaksi paahdettu iho on jotenkin halvan näköinen yhdistelmä.
 
No ei junttia, mutta jotenkin niin kovin turhaa (anteeksi vaan kaikille aurongonpalvojille, ei pahalla..) Nuorempana yritin joka kesä maata auringossa saadakseni edes hieman rusekan hipiän, mutta joku vuosi sitten tein periaatepäätöksen, että meikäläinen eituhlaayhtään kesäpäiväänsä auringossa lojuen. Tämä siksi, koska se on a) minsta äärimmäisen tylsää, b) epäterveellistä, c) palan helposti, d) inhoan aurinkorasvalla läträämistä ja sen pois pesemistä, ja e) en katso, että rusekanpunakka iho, jonka sitten vihdoin ja viimein saavutan, on edes kovin kaunis. :D
 
"Hanna"
Valkoinen nahka näyttää ryppyiseltä ja vanhalta tummanruskeana. Nelikymppisen ruskettumista harrastaneen iho on samassa kunnossa kuin itseään auringolta varjelleen kahdeksankymppisen. Mää näin saunassa.

Oletteko nähneet, miltä ihosyöpä näyttää? Entä miltä näyttää ihmisen nenä, kun siitä on höylätty melanoomaa kuusi kertaa? On melanoomatyyppi, joka lähettää heti etäpesäkkeitä sisäelimiin. Se on kuin Raid, tappaa talossa ja puutarhassa ja nopeasti.
 
No mitäs sitten kun käyt koko kesän lasten kanssa uimassa ja seisoskelet altaan reunalla päivät pitkät. Siinä ruskettuu vahingossa eikä sitä voi välttää.Vaalea tukkakin löytyy,joten olin varmaan sitten "halpanäky"kesällä. Voi huokaus...
 
"vieras"
No ei se junttia ole. Mut liiallisuuksiin mennessä melko turhaa, ajatellen mitä vaurioita se aurinko iholle loppujen lopuksi tekee. Mieluummin rusketus vaikka sieltä tuubista kuin auringosta tai solariumista.
 
m
No mie en vaan ymmärrä auringonpalvonnan ideaa. Se että päivettyy/ruskettuu itekseen viettämällä aikaa ulkona on ihan juttu erikseen kuin grillata itsensä likaisen ruskeaksi väkisin. Niihin kirkuvan punaisiin tapauksiin en edes halua kommentoida.
Itse en rusketu, muutun punakaksi ja saan pisamia kaikkialle. Ja auringossa tulee huono olo.
 
"vieras"
No mitäs sitten kun käyt koko kesän lasten kanssa uimassa ja seisoskelet altaan reunalla päivät pitkät. Siinä ruskettuu vahingossa eikä sitä voi välttää.Vaalea tukkakin löytyy,joten olin varmaan sitten "halpanäky"kesällä. Voi huokaus...
Peesi, mä olin (ja olen edelleen) kuulemma "ruotsalaisen blondin" näköinen. Tuli reissattua etelän auringon alla koko kesä, ja kun olen luonnostaa helposti ruskettuva blondi, niin... :D Lopputulos lienee sitten se "halpablondi". B) No, ei kyllä haittaa mua.
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="vieras";21974318]Peesi, mä olin (ja olen edelleen) kuulemma "ruotsalaisen blondin" näköinen. Tuli reissattua etelän auringon alla koko kesä, ja kun olen luonnostaa helposti ruskettuva blondi, niin... :D Lopputulos lienee sitten se "halpablondi". B) No, ei kyllä haittaa mua.[/QUOTE]

Kyllä sen erottaa, onko ruotsalaisen blondin näköinen, vai semmosen halpablondin. Ei se ole sama.
 
"juu"
En pidä rusketusta erityisen kauniina. Itse en edes onneksi rusketu, palan vaan jos auringossa makoilen. Huvittaa tälläkin palstalla keväällä aloitukset jossa kysellään kehtaako valkoisia sääriä esitellä? :D
 

Yhteistyössä