muita joiden vauvat ei oo suostunu nukkuun kun sylissä tai äidin viekussa?

meillä on tällänen ongelma. kuinka kauan tää kestää? pakko nyt pitää vauvaa vieressä jotta saan nukuttua edes vähän. äiti sanoi että ei saa vauvaa opettaa viereen..mutta minkäs teen kun en jaksa valvoo.
oon koittanu silitellä kun on omassa sängyssä ja tuttia antaa,mutta rauhottuu vasta kun nostaa syliin. mulla on viä kehto sillä,eikä keinuttaminenkaan auta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
anna nukkua vieressä vaan. kyllä se ohitte menee. minkäikänen vaavi on kyseessä?
5 päivää =)
mietin vaan etten vahingossa telo sitä.
no voi onnea kovasti! :heart: :hug: :flower: :flower: :flower:

ja eiku viereen vaan nukkumaan. sie et kyllä telo pientä, vaisto sen estää.
 
minulla esikko oli juuri kainalovauva, synnärilläkin "huusi" hysteerisenä niin kauan että tajusin ottaa pienen kainaloon..

aika hassua, tuo ettei vauvaa saa opettaa viereen, sillä missäs muualla se vauva on ne ensimmäiset noin 40 viikkoa viettänyt kuin äitinsä "vieressä"..minulle kun sanottiin ettei vauvaa saa pahoille tavoille eli vieressä tai sylissä nukkumaan niin sanoin,että koska tahdon nukkua hyvin, nukkukoon vauva vieressä ja niimpä saimmekin nukkua koko perhe hyvin ja univelkaa ei tullut kenellekkään =)
 
Meidänkin kakkonen nukkui alkuun pari kk vieressä. En olis sitä siinä välittäny pitää, mut kun omassa sängyssä ei nukkunut. Päikyt onnistui hyvin vaunuissa. Sinnikkäästi vaan välillä yritin ja lopulta onnisti. Nyt 7kk ja ENIMMÄKSEEN omillaan nukkuu. Syö vieläkin 2-3 kertaa yössä ja joskus nukahdan itekin siihen puuhaan.
 
Eihän tuo oo ongelma =) Jos molemmat nukutte hyvin vieretysten,niin nukkukaa vaan.
Ihan turhaa höpötystä tuo "ei saa totuttaa"..Pieni saa niin paljon lohtua ja turvaa äidin vieressä(ja isän)nukkuessaan,että siinä on enemmän kyse perusturvasta,kuin totuttamisesta.Ja sinun vauva on niiiiin pikkuinen vielä,että.. :heart: Ole huoleti,et telo vauvaasi,vaistot estävät sinua kääntymästä hnen päälleen.
 
vieras
Eka vauva nukkui vain vieressä. Jos aamulla nousin ylös, niin vauva heräsi miltei heti. Päivisinkin nukkuminen oli yhtä tuskaa. Nukkui vain pikku pätkiä, ellei vaunut olleet liikkeessä. Vatsavaivoja oli puolen vuoden ikään saakka. 3v 4kk iässä pakotimme lapsen oman sänkyyn, joka oli samassa huoneessa. Nukkumisongelmia oli vielä kouluiässäkin. Muilla perheen lapsilla ei ole ollut samaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
meillä on tällänen ongelma. kuinka kauan tää kestää? pakko nyt pitää vauvaa vieressä jotta saan nukuttua edes vähän. äiti sanoi että ei saa vauvaa opettaa viereen..mutta minkäs teen kun en jaksa valvoo.
oon koittanu silitellä kun on omassa sängyssä ja tuttia antaa,mutta rauhottuu vasta kun nostaa syliin. mulla on viä kehto sillä,eikä keinuttaminenkaan auta.

Anna vauvasi olla pieni ja opetella tätä elämää, sitähän hän juuri tekee huimalla 5pv iällään. Hän on ollut sun lähelläsi 9kk ja nyt pitäs yhtäkkiä osata nukkua yksin. Turha pelko että ei opi myöhemmin. Kovin ihmettelen miksi näistä asioista puhutaan pahona tapoina? Miten vauva voi olla pahoilla tavoilla jos hän käyttäytyy juuri tyypillisellä tavalla ja haluaa olla emoa lähellä mahdollisimman paljon? Omani nukkui 5kk vieressä ja nyt 8kk omassa sängyssään. Kivuttomasti siirtyi kun sai omaa tahtiaan kypsyä.
 
Meillä tuo 11-kuinen ei nuku ollenkaan omassa sängyssä..minun vieressä paras,ja toistaiseksi saakin nukkua siinä.Ei mua vaivaa.

Pienellä vauvallasi on turvallinen olo kun saa nukkua sun kainalossa.Ei ole varmaan mitään kiirettä siirtää vielä omaan sänkyyn :heart:
 
Tää mun toinen lapsukaiseni (ikää 4 viikkoa) on nukkunut laitokselta asti mun kainalossani ja kun kotona oon muutaman kerran yöaikaan koittanut siirtää sitä syötön jälkeen pinnikseen, havahtuu nopeasti ja rauhoittuu vasta kun pääsee takas kylkimyyräksi :heart:
Myös nukahtaminen onnistuu parhaiten sylissä... Sellaisia ne ovat, ihmisen poikaset =)
 
yksi vaan
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Meillä tuo 11-kuinen ei nuku ollenkaan omassa sängyssä..minun vieressä paras,ja toistaiseksi saakin nukkua siinä.Ei mua vaivaa.

Pienellä vauvallasi on turvallinen olo kun saa nukkua sun kainalossa.Ei ole varmaan mitään kiirettä siirtää vielä omaan sänkyyn :heart:
tuu sitten 5 vuoden päästä kysymään, että miksi lapsi ei suostu nukkumaan omassa sängyssä, kun perhepedissä on nukuttu iät ajat. Eipä opi lapsi "omilleen" olleenkaan eli perhepeti opettaa, että kaikkialla muualla paitsi äidin sylissä on pelottavaa.
 
Heh, no näinkin, mie taas poden huonoa omatuntoa siitä että en ota vauvaa viereen nukkumaan, paitsi korkeintaan päiväunilla, nekin kerrat harvassa kun en tahdo oikein mahtua noihin vaunuihin.. :)

Mutta öisinkin kun laitan vauvan omaan sänkyyn nukkumaan, silittelen hetken päätä ja jonkun ajan kuluttua vauva saa "tarpeekseen" ja huitaisee kädellä kutittavan tassun pois ja jatkaa unia. Se on sellainen se meidän vauva, teidän kaipaa lämpöä ja läheisyyttä enemmän, ja mikä sie oot sitä siltä kieltämään ;) Viekkuun vaan!

Hetki siinä muuten menee että tajuaa ettet särje vauvaa ja se kyllä hengittää vaikkei olekkaan korva naamassa kiinni viiden minuutin välein :heart:
 
Turkilmas
Meillä taas poitsu nukkuis ihan nätisti vaikka missä, mutta mä en malta kauaa antaa. Pakko ottaa tuo tuoksuva tuhisija syliin tai viekkuun :heart: .

Onneks on pojalla hyvät unenlahjat, mä kun olen oikeesti pojan hakenut muutamaan otteeseen vaunuistakin nukkumasta kun on tullut niin kova ikävä peikkopoikaani :heart: :heart:
 
älä vaan herätä nukkuvaa
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Meillä taas poitsu nukkuis ihan nätisti vaikka missä, mutta mä en malta kauaa antaa. Pakko ottaa tuo tuoksuva tuhisija syliin tai viekkuun :heart: .

Onneks on pojalla hyvät unenlahjat, mä kun olen oikeesti pojan hakenut muutamaan otteeseen vaunuistakin nukkumasta kun on tullut niin kova ikävä peikkopoikaani :heart: :heart:
tosi fiksua...

 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja älä vaan herätä nukkuvaa:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Meillä taas poitsu nukkuis ihan nätisti vaikka missä, mutta mä en malta kauaa antaa. Pakko ottaa tuo tuoksuva tuhisija syliin tai viekkuun :heart: .

Onneks on pojalla hyvät unenlahjat, mä kun olen oikeesti pojan hakenut muutamaan otteeseen vaunuistakin nukkumasta kun on tullut niin kova ikävä peikkopoikaani :heart: :heart:
tosi fiksua...
No mähän just kirjoitin että pojalla on hyvät unenlahjat. Ei siis herää siihen vaikka syliin otankin nukkumaan.
 
Mun tää viikon ikäinen söpöläinen nukkuu yöt mun vieressä ja mulla on öisin kello soimassa viiden tunnin välein että syötän sitä. Minä en itse jaksa nousta kauemmas kesken unien sanoo armaat harmaat mitä tahansa. :D :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksi vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Meillä tuo 11-kuinen ei nuku ollenkaan omassa sängyssä..minun vieressä paras,ja toistaiseksi saakin nukkua siinä.Ei mua vaivaa.

Pienellä vauvallasi on turvallinen olo kun saa nukkua sun kainalossa.Ei ole varmaan mitään kiirettä siirtää vielä omaan sänkyyn :heart:
tuu sitten 5 vuoden päästä kysymään, että miksi lapsi ei suostu nukkumaan omassa sängyssä, kun perhepedissä on nukuttu iät ajat. Eipä opi lapsi "omilleen" olleenkaan eli perhepeti opettaa, että kaikkialla muualla paitsi äidin sylissä on pelottavaa.
olen hieman toista mieltä...meillä esikko nukkui perhepedissä ja välillä tahtoo väliin vieläkin, mutta on erittäin itsenäinen tapaus :)

miksi vauvan pitäisi olla itsenäinen ja mahdollisimman vähän vanhempiaan vaivaava jo syntymästään lähtien?
 

Yhteistyössä