Muita, joilla onneton ruokavalio odottaessa?

13. raskausviikko alkamassa ja syötäväksi tuntuu edelleen kelpaavan vain kaikki rasvainen ja epäterveellinen. Mutta sitäkin ainoastaan hitusen kerrallaan. Maito öllöttää ja kasvikset lautasellani tuntuvat julmalta pilalta :xmas:

Muita yhtä onnettomia "syöjättäriä"? Oletteko vain alistuneet ruoka"himoihinne" ja odotelleet, että olo/ ruokavalio paranee hiljalleen? Vai pakottaudutteko syömään paremmin silläkin uhalla, että kaik tullee ulos rytinällä?

Hirvittää, että mistähän se pikkuruinen löytää vitamiininsa ynnä muut tarpeelliset, kun äitee mättää suuhunsa mitä sattujaan...
 
Kyllä se vauva omansa ottaa
itse saatat jäädä kyllä ilman. Mulla oli alkuraskaudessa ihan samanlaista, ainoa leipä oli ihan valkoista vehnäpaahtista mikä maistui ja juuri kuvailemasi kaltainen ruoka. En jaksanut sen pahoinvoinnin keskellä asiasta stressata vaan annoin mennä vaan. Jostain noilta viikoilta alkoi mulla suunnilleen olo helpottumaan ja sitä myöten myös ruokavalio palautui takaisin normaaleihin terveellisiin uomiinsa :)
 
vieras
mulle ei maistu taas mikään kun pakosta, rv 11 menossa.. ihan oudot asiat oksettaa, ja sit jotain salmiakkia tekee mieli mitä en koskaan "normaalistikkaan" syö.. melkein joka päivä oksennan, kellonajalla ei merkitystä, + koko ajan muuten oksettava olo, jos en oksenna niin käyn vessassa kyökkimässä.. eikä mikään tunnu auttavan eikä olo edes helpota.. tätä ollut jo 6vko. ja ihan kauheeta on ollut... aah olis varmaan ihana ahmia jotain, edes epäterveellistä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle ei maistu taas mikään kun pakosta, rv 11 menossa.. ihan oudot asiat oksettaa, ja sit jotain salmiakkia tekee mieli mitä en koskaan "normaalistikkaan" syö.. melkein joka päivä oksennan, kellonajalla ei merkitystä, + koko ajan muuten oksettava olo, jos en oksenna niin käyn vessassa kyökkimässä.. eikä mikään tunnu auttavan eikä olo edes helpota.. tätä ollut jo 6vko. ja ihan kauheeta on ollut... aah olis varmaan ihana ahmia jotain, edes epäterveellistä!!
Miulla on sama juttu. Mistähän lie toi salmiakkihimokin johtuu...
6 viikolla miunkin ellotus alkoi ja vielä jatkuu. Sentään oksentaa ei tarvitse päivittäin, mutta ellottaa aamusta iltaan. Ahmimaan miekään en pysty mittään, mutta pakotan itteni syömään - tosin vain epäterveellistä höttöä.

Vaan kyllä tätä jaksaa, kunhan vaan lapsella on kaikki hyvin :heart:
 

Yhteistyössä