Muita joita ällöttää sokerimassa/marsipaanikakut?

  • Viestiketjun aloittaja marzipan
  • Ensimmäinen viesti
marzipan
Ja nimen omaan ulkonäön perusteella. Siinä vaiheessa kun kakku alkaa näyttämään enemmän muoviselta kuin joltakin, jota oikeasti voisi syödä, lähtee ruokahalut. Ja ajatus siitä, että joku on pitkään väkertanyt jotain koristeita (kauniit värit - mutta maistuuko nekään muulta kuin sokerilta, yöks) ja ne on ehkä pitkäänkin olleet lämpimässä, niin toinen yökötys. Hygienia?

Tuntuu että joka paikka pursuaa nykyään tällaisia muovikakkuja!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
ihmetteleväinen
Aivan. Valistuin tuossa äsken avatessani tuon Hulppeat hääkakut, voiko niitä syödä -ketjun. Joku siellä vastasi että ameriikan ihmemaassa ei olen niin väliksikään miltä se kakku maistuu kunhan se näyttää upealta.

Kyllä itselle on merkitystä sillä mitä suuhunsa laittaa saati tarjoaa toiselle. Epäkorrektimpaa tarjottavaa tuskin voi enää keksiä kuin monen käsissä vanunut vanha sokerimassa, jota sitten pitäisi muka syödäkin. Hyh hyh.
 
Rakenneltiin yksille kuopuksen synttäreille sellainen oikein satumainen prinsessalinna torneineen, portteineen ja glittereineen, vaahtokarkkimassalla vuorattiin. Vaivaa nähtiin ja useampi tunti meni paskarrellessa. Kukaan ei pitänyt kakusta.

Eihän niissä ole sisällä kunnolla täytteitäkään että ne muovit pysyy siinä päällä.

Yleensä meidän normikakuissa on kunnolla täytettä ja kostuketta, ettei ole pelkkä kuiva käntty. Normi kakut maistuu!

Kaikenmaan hörhelöä, maaleja ja glitterigeelejä on nykyään joka lähtöön. Näyttää hienolta mutta maku on äglömakea ja teollinen, Pthyi!

Hygienia varmaan parempi jos edes pitäisi jotakin gummihanskoja kun muovailee. Välillä tosiaan yököttää katsella kun jopa pitkäkyntiset pyörittelevät jossakin kakku ohjelmissa näitä hahmoja luomuksiinsa, syödäänkö ne tosiaan:x
 
Viimeksi muokattu:
Meteli seis harmaana
Mäkään en tykkää noista massoista,liian makeita ja peittää alleen kakun maun,mutta eipä niitä tarvitse syödäkkään.
Itse mie?ummin teen kermakakun tai ainakin puoliksi kermaa ja puoliksi massaa.
Saahan massoista ihan eri näköisiä kauniita koristeita kuin kermasta,mut kermakakku on minun makuuni.
 
kkkhhh
mua kanssa ällöttää se käsissä pyörittely, hyhhyh. ja kun tosiaan niitä ei mitenkään kuumenneta tms jotta pöpöt kuolisi. muutenkin kun kattoo tuota ihmisten yleistä käsihygieniaa niin jätän syömättä...
ja on muuten pahan makuisiakin ne kuorrutteet.
 
marzipan
Kaveri just kertoi, että olivat toisen kaverinsa kanssa tekemässä tuollaista kakkua erään kolmannen henkilön synttäreille. Kertoili miten olivat tehneet, kuka oli väkrännyt ja mitä. Ja tämä kaveri oli kakun tekohetkellä KUUMEESSA sekä poskiontelontulehduksessa. Yrrrjötys! Ja hetken päästä kertoi kuinka on taas kasvattamassa kynsiä, ottaa kuulemma geelaukset. Kynnenaluset näytti likaisilta. Huh!
 
"vieras"
Ja nimen omaan ulkonäön perusteella. Siinä vaiheessa kun kakku alkaa näyttämään enemmän muoviselta kuin joltakin, jota oikeasti voisi syödä, lähtee ruokahalut. Ja ajatus siitä, että joku on pitkään väkertanyt jotain koristeita (kauniit värit - mutta maistuuko nekään muulta kuin sokerilta, yöks) ja ne on ehkä pitkäänkin olleet lämpimässä, niin toinen yökötys. Hygienia?

Tuntuu että joka paikka pursuaa nykyään tällaisia muovikakkuja!
Nimenomaan näin. Kakkuohjelmissa nämä luomukset vielä lykätään johonkin paskaiseen pakuun kuskattavaksi eikä peitetä mitenkään. Kakkuohjelmat saavat oksennuksen nousemaan suuhun.
 
"vieras"
Kaveri just kertoi, että olivat toisen kaverinsa kanssa tekemässä tuollaista kakkua erään kolmannen henkilön synttäreille. Kertoili miten olivat tehneet, kuka oli väkrännyt ja mitä. Ja tämä kaveri oli kakun tekohetkellä KUUMEESSA sekä poskiontelontulehduksessa. Yrrrjötys! Ja hetken päästä kertoi kuinka on taas kasvattamassa kynsiä, ottaa kuulemma geelaukset. Kynnenaluset näytti likaisilta. Huh!
En voi syödä tänään enää mitään.
 
mä en tykkää, marsipaani täytyy olla ihan ohueksi kaulittu, että se jotenkuten menee, mut sokerimassaa en saa kurkusta alkas! Perus kermakakku on ihan ykkönen! ja sit ne royal icingit :x vai mitä se on missä on voita ja tomusokeria :x
 
perinteet kunniaan.
Juu samaa mieltä olen. Marsipaani ja sokerikuorrute, YÖK!
Perinteinen kermavaahto on vaan paras. Jos jollain muulla pitäisi kuorruttaa niin kinuski tai suklaakuorrute (suklaata, voita ja kermaa) on ne vaihtoehdot. Tai jätetään kermat pois ja kuorrutetaan marjoilla ja tomusokerilla.
 
"hanna"
Miksi te syötte sen päällismateriaalin? Itse tykkään leipoa kakkuja, välilkä laitan marsipaania tai sokerimassaa, välillä en. Riippuu kakun teemasta. Kuitenkin kun syön kakkua jossa on päällinen, jätän itse ainakin sen kuoren syömättä, ja näin olen muidenkin neuvonut tehdä. En mä ainakaan loukkaannu siitä, ja oikeastihan tuon kuoren alle kuuluu laittaa kermaa tms kerros, jotta se kaulittu massa asettuu paremmin eikä repeä kesken. Mä olen myös aina kostuttanut kakkuni, en oo huomannut ettäse vaikuttais sokerimassaan tai marsipaaniin mitenkään. Yleensä kaikki ihmiset kehuvat kakkujani myös hyvän makuisiksi, oli niissa sitten kuorrutteita tai ei. Sokerimassakoristeita (figuureita, kukkia yms) tuskin kukaan on yrittänyt syödäkään joten niistä ei kannattane edes mainita. :)
 
Peyote
Marsipaani maistuu mantelille, siitähän se on tehtykin. Ällöttää silloin jos koristeet on tehty epäsiististi, kuten ne kieltämättä usein on. Ei yhtä koristetta kuulu mälvätä edestakaisin ja muotoilla aina vain uudestaan, vaan mieluummin niin, että miettii mikä on nopein ja kätevin tapa valmistaa mikäkin koriste. Inhottaa jos marsipaaniruusu on valuva ja paksu.

Sokerimassasta en tiedä mutta tuskin tykkäisin kun se maistuu vaan sokerille.
 
Peyote
Mä teen yleensä kinuskipäällisen ja siihen marsipaanikoristeita, niin ne koristeet voi noukkia pois jos ei tykkää. Ja yritän tehdä siistin näköisiä, koska ei se oo syödessä kiva miettiä, että kauan niitä on pyöritelty tahmasissa käsissä.
 
"vieras"
En kyllä itsekkään pidä marsipaanin ja sokerimassa mausta, mutta en kyllä tykkää myöskään paksusta voinmakuisesta kermasta (liika vatkattu?). Vaikka en ole mitenkään erityisen bakteerikammoinen, niin toki hahmojen yms. mäheltäminen vie hieman ruokahaluja.
 
.äippä.
Itse taas tykkään kovasti marsipaanista. Onhan marsipaanikoristeilla ja leivoksilla pitkä historia. Sehän on todellakin manteleista ja sokerista tehtyä. Mutta jos alkaa mennä sateenkaariväri ja glitteri linjalle niin ei aina maistu.

Itse tykkään kaikenlaisista kakuista, joissa täytteet hyviä eikä koristelu todellakaan mennyt overiksi. Aikuisille yleensä teenkin kerma- suklaa tms kakkuja. Lapsein kakkuihin on kiva joskus laittaa vähän enemmän koristetta, jotka helpommin onnistuvat marsipaaneita, mutta myös karkkeja ja suklaakoristeita käytän. Joskus laitan siihen pintaan marsipaanialustan ja reunoihin kermaan. Harvemmin koko kakun päällys on marsipaania tms
 
Peyote
Tykkään marsipaanista ainakin kovasti ja meillä lapsetkin tykkää. Tein joskus veljelle lahjaksi marsipaanista perhosen toukan näköisiä joilla oli suklaapää. Se tykkäs kovasti. :D lapset pyytää joskus kakkuihin niitä toukkia, mutta en ole usein laittanut kun tiedän että joitain haittaa jo se pelkkä marsipaani ja toukat olis kyllä ihan piste iin päälle.
 
Etovaa jenkkityyliä
Mua ällöttää. Vielä enemmän ällöttää cupcakesit, miten kukaan pystyy syömään sellaista määrää voi-sokerimössöä joka siinä päällä on? Entäs sitten ne kaikki mahdolliset -popsit? Siis yök! Miten semmoisia kukaan kykenee syömään? Eikö niistä tule paha olo jo ensimmäisestä haukusta? Hyi, hyi, hyi.
 
ihmetteleväinen
Ja tuolle hänelle kuka kertoili että yleensä aina ihmiset kehuvat kakkujansa...

Paljastus täällä nimettömänä (paljastus jota en koskaan oikeassa elämässä paljasta): kehun aina kakkuja. Ja muitakin ruokia, vaikka en niin pitäisikään. Se kuuluu vähän niinkuin kasvatukseen. Ja varsinkin, jos on selvää että paljon on piperretty, niin sitten ainakin kehaisen... Valkoinen valhe, sorry...
 

Yhteistyössä