Muita, jotka odottaa kolmatta lasta? :)

Juttuseuraa kaipailee kahden alle 3v pojan äiti, joka on raskausviikolla 5+6 eli ihan alussa :) Olisi mukavaa keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa. Lähipiirissä ei kolmelapsisia perheitä ole ja samaan aikaan kolmatta odottavia ei myöskään lähipiiristä löydy. Löytyisikö tätä kautta ketään?

Salliina 5+6 (tai oikeammin omasta mielestä 5+1) :)
 
Hei Salliina!

Pitkästä aikaa eksyin taas näille sivuille ja huomasin aloituksesi :) täällä odotellaan kolmatta, mutta jo rv 32+1. Kaks aiempaa lasta löytyy iältään 3v9kk ja 2v4kk. Eli pieniä ovat täälläkin kolmosen synnyttyä :D itse olen myös lähipiiristä ainoa joka odottaa kolmatta ja aika vähissä muutenkin nuo lapsiperheet, joten juttuseura kelpaa kyllä!
 
Kiva, että vastasit! :)

Miten sulla on raskaus sujunut? Mulla ei kovin suuria oireita ole ollut (pahoinvointia reilu viikko sitten), mutta sen jälkeen ollut seesteistä. Ultraakaan ei ole vielä ollut, joten ei voi ihan varmaksi sanoa, että massussa on kaikki hyvin, mutta se selviää viikon kuluttua.

Minkälaisia ajatuksia sulla on lähestyvästä synnytyksestä? Oletteko joutuneet perheenä tekemään isoja satsauksia ennen kolmannen syntymää (esim. auton vaihto) vai onko teillä kaikki tarvikkeet jne. valmiina? Meillä ei tietenkään ole vielä edes harkittu, kun viikkoja on mulla vasta 8+4 (muistaakseni). Töissä käydessä on tämä alkuraskaus mennyt jotenkin ihan hujauksessa...

Salliina :)
 
Ihan hyvin on tähän asti mennyt. Hieman erilainen odotus kuin kahdesta aiemmasta (poikia) ja tällä kertaa saatiin tyttölupaus :) Alussa oli todella kova väsymys ja oisinkin voinut nukkua aamusta iltaan, mutta ei hirveesti mahdollista kahden muun ollessa vielä kotihoidossa :D sellasta pientä etomisoloa oli myös ensimmäiset kuukaudet, mutta oksentaa ei ole tarvinnut kuin jokin muutama kerta koko odotusaikana. Närästys oli myös jotain ihan hirveetä ekat kuukaudet, mutta sekin vaiva hävinnyt/laantunut. Erilaisen tästä odotuksesta tekee myös sen, että pojat ovat olleet raivotarjonnassa koko ajan, kun tämä taas on poikittain ja viime neuvolakäynnillä terkka epäili jopa perätilaa. Hieman jännittää alkaako kääntymään ennen syntymää vai meinaako itsepäisesti pysyä asennossaan :D

Meillä ei mitään isompia hankintoja ole tarvinnut tehdä. 7-paikkanen auto hankittiin pari kesää sitten kun halvalla saatiin, niin mahtuu kaikki nuo muksut autoon vaikka tavaratila jääkin aika pieneksi. Ollaan kyllä mietitty hieman isomman auton vaihtoa, varsinkin tuon tavaratilan suhteen. Tuplakärryt löytyy ennestään, pinnasänky on mökillä, turvakaukalo ja sitteri ostettiin ja tietenkin vaatteita on saanut ostella uusiksi, kun eri sukupuolta on tulossa :D ja tietenkin kaikki pikkusälä esim. tutit, tuttipullot, harsot ja jne..

On varmaan jännittävää päästä ensimmäiseen ultraan? Toivotaan että siellä on kaikki kunnossa :) itselläkin ehkä jännitti eniten tämän kolmosen suhteen mitä sieltä ultrasta löytyy!

Murunen rv 33+3
 

Yhteistyössä