Muita jotka opiskelleet ja lapsia tullut useampi siinä samalla?

  • Viestiketjun aloittaja iloisesti yllättynyt
  • Ensimmäinen viesti
iloisesti yllättynyt
Miten opiskelut meni ajallisesti? Tuliko lapsia ennen ja opintojen aikana kuten meillä? Yliopistossa opiskelen ja ihan mielenkiinnosta kyselen. :) Tuntuu ainakin itsestäni jopa helpommalta kuin työssäkäyvänä äitinä. :D Joku pelotteli että opinnot jää ja plaa plaa, mutta nythän ne vasta sujuukin! Vaikka on suht haastava ala. Tiesinhän minä etten ole laiska eikä tarvitse mennä mistä sitä on matalin, halusin nuorena äidiksi, mutta nyt taisin sittenkin päästä helpoimmalla! :D
 
Täällä olisi kanssa yksi opsikelija. :) Tosin opiskelen vieläkin ihan vaan toiseen asteen opintoja ammattikoulussa, johtuen alan vaihdoksesta. :) Jään keväällä äitiyslomalle ja jää vielä sitten yksi vuosi koulua jäljelle. Sovittiin koulun kanssa että minulle on siellä paikka odottamassa kun vaan haluan tulla takaisin. Suunnitelmissa olisi mennä takasin, sitten kun muksu ois vuoden ikäinen. Mutta koulu ollut aika joustava muutenkin, saan myös tehdä kotona tehtäviä ja meillä ei juuri koskaan tule mitään "läksyjä", tehdään kaikki koulussa ja päivät ei ole pitkiä. Joten uskon, että hyvin jaksaa sen viimeisen vuoden lapsenkin kanssa kun vaan itse päättää hoitaa homman kunnialla loppuun. ;)
 
"Hannah"
Saimme 3 lasta minun opiskellessa (yliopisto - 6 vuotta kesti opinnot). Olihan se välillä aivan raastavan rankkaa.. Sinä vuonna kun aloitin, meitä oppilaita oli 22, olin ensimmäisten joukossa valmistumassa..ja ainut lapsellinen :)
Kun on lapsia ja opiskelee, jättää herkemmin väliin ne ylimääräiset hömpät ja bileet..ja huonompien numeroiden saaminen ei niin kirpaise.
 
Täällä kans yksi
Itse opiskelen yliopostossa neljättä vuotta. Yksi lapsi, toinen tulossa. Lapsi siis kotihoidossa. Ja valmistun viidessä-kuudessa vuodessa, riippuen tästä uudesta tulokkaasta. Opiskelen valtiotieteitä. Raskasta on välillä mutta parasta on se että saan olla lapsieni kanssa kotona ja valmistua samalla unelmien ammattiin ja mennä töihin vasta sitten kun sinne on myös jäämässä. Eli ei sitten ainakaan heti tarvitse miettiä äippälomia tms :) ihanaa aikaa ja paras ratkaisu meille!
 
zx
Täällä myös yksi yliopistossa opiskeleva äiti. Yksi lapsi oli kun aloitin ja nyt kolmantena vuotena sain toisen. Kolmas olisi vielä tarkoitus tehdä opintojen aikana. ;) Lapset ovat kotihoidossa, vanhin tosin käy kerhossa kolme kertaa viikossa.
 
raskaana
itse opiskelen yliopistossa neljättä vuotta, ensimmäinen lapsi syntyy kesällä..saa nähä miten opintojen käy? tarkoitus ei ole kyllä lopettaa opiskeluja, mutten vielä yhtään tiedä miten teen, eli pidänkö välivuosia 0, 1, 2, vai montako... haluaisin ainakin jo kakkosen suht pian ykkösen jälkeen, ainakin nyt tuntuu siltä..
 

Yhteistyössä