Muita juuri plussanneita?

Minä plussasin viikko sitten. En aio kertoa kenellekään, koska edellinen raskaus päättyi keskenmenoon. Ja onhan se toisaalta kiva kun on oma pikku salaisuus. Toivon vaan niin hartaasti että ei tulisi taas keskenmenoa.
 
Täällä kanssa eilen plussattiin. Mieli tekisi kaikille kertoa, mutta itellä kans edellinen päätty maaliskuussa keskenmenoon, niin jotenki uskalla vielä edes iloita :/
Itellä olis LA 20.5 raskauslaskurin mukaan ;)
 
Juuri tein testin ja selvä plussa. LA 21.5. Olen todella hämilläni enkä tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Kyseessä ns. onnellinen vahinko, mutta nyt kun tajuan sen olevan totta niin ajatukset pyörii enkä oikein osaa tulkita itseäni:) Kyseessä siis ensimmäinen ja olen 26v.
 
Mä kanssa tänään soittelin neuvolaan ja 10.10 ensimmäinen aika, hieman jänskättää. Mulla koko ajan alavatsa kipuja ja hieman stressaa onko kaikki hyvin.: / Mietinki jos varailis aikaa varhaisultraan (jos kaikki menee hyvin sinne asti)...
Mites muilla alkuraskaus menny tähän asti? =)
Itellä vaan rinnat kipeinä ja mielialat vaihtelee tiuhaan :D Itkua väännetää pienimmästäki asiasta :D Eli samat ku esikoisen kanssa. Pahoinvoinnilta säästytty *koputtaa puuta* ainakin tähän asti. :p
 
Tääl kans! Plussattu haamuja jo jonkun aikaa (yli viikko), perjantaina kunnon vahva ja laskettu laskurin mukaan 31.5. LA tosin saattaa muuttua vielä, kun kierto heittelee parillakin viikolla. Oireita ihan kummallisen vahvasti, ei lainkaan niinkuin aiemmissa, alkoivat siis tällä kertaa ennen plussaa ja ainakin triplavahvuudella aikaisempiin verrattuna.. Kun ei vaan olis rypäleraskaus..
 
Plussasin 1.10 ja eka neuvola käynti varattu 19.10. Olen 26v ja ensikertalainen. Laskurin mukaan toukokuuhun 2012 osuu mutta tarkentuu tuon neuvola reissun jälkeen. Itse olen innoissani raskaudesta mutta mies ei. Miehen mukaan aika ei ole oikea perheen perustamiseen yms. syitä näyttää päivittäin löytyvän joka lähtöön. Olen nuorempana tehnyt abortin :( ja katunut sitä siitä asti. Ärsyttää, että mies ei muusta puhukkaan kun siitä, että nappia naamaan ja kohtu tyhjäksi. Päätin, että pakotan miehen tulemaan ekalle neuvola käynnille katsomaan sitä aikaansaannostaan monitorista ja miettimään sitten uudestaan mitä tehdään. Jospa mieli tai edes asenne muuttuisi ja hän ymmärtäisi mitä olen joutunut aiemmin kokemaan. Raskasta aikaa tämä on ja tunteet vaihtelevat itkupotkuraivareista pieniin naurukohtauksiin.
 
Sadetanssi, mulla samantapainen tilanne ku sulla. Mulle on aikanaan lääkäri sanonut, etten erinäisistä syistä johtuen luultavasti voi koskaan saada lapsia. Ei siis olla oltu ehkäisyssä mitenkään ihan pilkuntarkkoja ja koska mulle ei hormoniehkäisy sovi, kumilla ollaan menty. Kas kummaa, tein kuitenkin positiivisen raskaustestin viime viikolla!
Miehelle kun kerroin aiemmin oireistani ja epäilyistäni, hän oli lähestulkoon vihainen (ihan ku ei itse olis ihan yhtä paljon "syyllinen") ja eilen käytyäni lääkärissä varmistamassa asian, mies vaan totesi että "Eikö me olla kuitenkin puhuttu selväksi mitä tällasessa tilanteessa tehtäis?".

Sinä meinaat kuitenkin pitää lapsen ilmeisesti? Mitä mies siihen? Mua huolestuttaa lisäksi se, että kun tosiaan raskauden mahdollisuutta ei pitänyt olla, niin olen käynyt viime kuussa koko selän röntgenkuvauksessa enkä todellakaan muutenkaan elänyt terveellisesti... Että olisko edes mahdollisuutta pitää lasta :-/
 
Minulle on gynekologi sanonut vuosia sitten, etten tule helposti raskaaksi sairauden takia ja toiseksi kohtuni sijaitsee niin ylhäällä että harva yltää sinne saakka. Mitään tarkempaa syytä miksi kohtuni on eri paikassa kuin useimpien, ei osattu sanoa. Eli ehkäisyn kanssa ollaan samalla tavalla ajateltu kuin te, vedoten gynekologin aiempaan kommenttiin.Mieheni oli kiukkuinen mutta muistutin, että vastuu asiasta on molemmilla ja tätä asiaa ei siirretä tosta noin vaan sivuun eli aborttia en enää miehen painostuksesta tee!! Kuitenkin kyseessä on sama mies kun viimeksi tein abortin, niin ehkä siitäkin syystä haluan pitää kiinni vielä tästä raskaudesta. En ole vielä suoraan sanonut miehelle, että pidän lapsen vaan odotan neuvolakäyntiin saakka. Haluan hänen näkevän ultrassa, mistä on kyse ennen kuin teemme mitään päätöksiä. Toki aiheesta voidaan keskustella puolin jos toisin mutta päätöksen sanon vasta neuvolassa. Hänen mukaan taloustilanne ei ole niin hyvä, että vauva sopisi maailmaamme. Että näin meillä.
Oletko keskustellut lääkärin kanssa asiasta ja siitä mitä rötgen vaikuttaa raskauteen? Tai ylipäätään saatko tulla raskaaksi ilman, että riskeeraat oman terveytesi.
 
Heippa vaan kaikille! :)

Itsekkin tässä viimeviikolla jännittynein mielin tein testin ja niin selkeää plussaa ei ollutkaan ennen tullut. Jotenkin tuntuu että tällä kertaa kaikki menee hyvin koska on (kamalia) raskausoireitakin, joita viimeksi ei ollut ja keskenmenoonhan se päättyi alku vuodesta. Ihan uskomattoman paha olo ja rinnat aristaa kokoajan. EIlen aamulla koiraa ulkoiluttaessani oksentelin pihalle ja nolotti. Laskettu aika olisi 30.5. Jännittää ja toivon että kaikki menisi hyvin. Itse kohta 25-vuotias ja tämä raskaus on hyvin toivottu. <3
 
Voi hemmetti sentään!! Pahoin pelkään, että sain keskenmenon tänään :'( Alavatsa on kipeenä ja tuntuu kuin kuukautiset alkaisivat, verta on tullut aika hyvinkin. Harmittaa valtavasti..vaikka voihan tämä olla väärinkäsitys. Eli oikein paljon tsemppiä niille jotka odottavat vielä nyyttejään. Poistun itse näiltä nurkilta ja tulen sitten uudestaan tänne keskustelupalstalle kun seuraavan kerran tärppää.
 
tämä teki plussan alkuviikosta ja en ole uskaltanu oikee kellekkää kertoo enkä soittaa vielä edes neuvolaan.
mies toki tietää mutta eipä asiasta ole edes juteltu (maaliskuussa plussasin ja paria viikkoo myöhemmin meni kesken ennen kuin kerkesin edes neuvolaan :( )

vatsaa nippailee menkkamaisesti ja eilen menikin maha ihan sekaisin kuten aina ennen menkkoja ja tulee sit pidettyä tosi matalaa profiilia.
ei ole kyllä vielä menkat alkaneet ja poikkee muutenkin maaliskuisesta niin että nyt ei ole tullut tippaakaan verta.

päätinkin että kerron ystäville ja sukulaisille vasta sitten kun näen pikkuisen ultrassa :)
 
Voi hemmetti sentään!! Pahoin pelkään, että sain keskenmenon tänään :'( Alavatsa on kipeenä ja tuntuu kuin kuukautiset alkaisivat, verta on tullut aika hyvinkin. Harmittaa valtavasti..vaikka voihan tämä olla väärinkäsitys. Eli oikein paljon tsemppiä niille jotka odottavat vielä nyyttejään. Poistun itse näiltä nurkilta ja tulen sitten uudestaan tänne keskustelupalstalle kun seuraavan kerran tärppää.
:( Onko jotain selvinnyt?
 

Yhteistyössä