Muita kolmosten odottajia...?

Alkuperäinen kirjoittaja talluska:
Sulle olis sit nähtävästi tulossa a ja b identtiseksi ja sitten se c vauva on kaksois sisar, mut onneks vaan 2 identtistä, kuin 3.
Jos sikiöillä on sama istukka, ovat ne aina identtisiä, olivatpa sitten samassa sikiöpussissa tai ei. Se, ovatko identtiset sikiöt samassa pussissa vai eivät, riippuu siitä, missä vaiheessa munasolu on jakautunut. Eri-istukkaiset sikiöt ovat ei-identtisiä ja siis aina eri sikiöpusseissa.

Onnea Pikku Myyn äidille! :flower: Täällä vasta alkaa yritys, mutta mielenkiinnolla luen kuulumisiasi! Jaksamista ja tsemppiä! :hug:
 
Kiitos jälleen onnitteluista :flower: =)

Onneksi huomenna jälleen ultra (2 viikon välein). Pääsee myös kysymään että jaloissa ja nivusissa olevat kivut, suonikohjut ja verisuonten purkaukset ei viittais laskimotukoksiin :( Mutta ei nyt maalailla piruja seinille ennenku selviää :ashamed:

Täytyy kyllä välillä myöntää, että tripla hormoniit jyllää... Itekki olen ihan ihmeissäni kuinka mieli voi muuttua... Itku saattaa tulla jopa ihan tosta noin vaan... :ashamed: Mutta ei onneksi kauhean usein, tai pitänee kysyä mieheltä :D

Vatsan koosta; ei ole mielestäni mikään älyttömän iso. Tuntuu että näillä viikoilla se oli isompi esikoista odottaessa... No, onneks mulla kaikki mitä näin raskausaikana syön, niin kerääntyy vain vatsaan =) Tai niin musta ainakin taas tuntuu, täytynee taas tässäkin kääntyä miehen puoleen :D

Nyt viikkoja 20+3, hurjaa ajatella, että pysyvät sisälläni enää kymmenisen viikkoa :eek: Jokainen viikko kyllä tuntuu voitolta :heart:

Pantalaimon: onnea kovasti yritykseen :flower: =)
 
Hienoille viikoille olet jo selvinnyt! Pian on ne kriittiset 24 viikkoa täynnä! Mä muistelisin, että mulla oli aikoinaan ihan samoja havaintoja vatsan koosta - en ollut järin paljon isompi kuin kahdessa aiemmassa yksikköraskaudessakaan. Kun trio syntyi viikolla 31 olin mielestäni suurin piirtein samankokoinen, kun olin ollut kahdesta aiemmasta täysiaikaisesta viimeisillään. Ja kaikki koko ajan päivittelivät, että miten sinne voi mahtua kolme kun olet noin pieni (vaikka muuten olen iso...).

Mainitsit noista triplahormoneista. Mieleeni palautui hyvin elävästi vastaavia kokemuksia. Mieli oli tosi herkkä! Onneksi sen tietää, että se kuuluu kuvaan, niin siihen osaa ehkä suhtautua hieman helpommin - ainakin sen pahimman hormonihöyryaallon jälkeen =)

Oikein paljon voimia ja jaksamista loppuraskauteen! Koita levätä niin paljon kuin vain pystyt - kirjoitit hyvin, että jokainen päivä, jonka vauvat pysyvät sisällä, on voitto. Ja ainoa, mitä voit asian eteen tehdä, on levätä niin paljon kuin perhetilanne sallii!! Oletko tavannut Jyväskylän seudulta muita kolmosäitejä? Tiedän, että siellä heitä on useampiakin!


:hug: :hug:

t. Nuutu ja 2.5 vuotiaat taaperot
 
Kiitos nuutu :hug:

Oli eilen sitten ultra (rv 20+4); vauvojen painoarviot 299/320/330g :heart: Kasvaneet ovat ja kaikki ok :heart:

Itelleni tehtiin ultra myös jalkoihin kun noita suonikohjuja ja pintaverisuonten purkauksia. Ei näkynyt tukoksia,huh! Mutta verikoe oli sen verran koholla, että lääkäri soitti illalla että on herkästi lähdettävä sairaalaan jos tulee vielä hengenahdistuskohtauksia, koska kyse voi olla keuhkoveritulpasta :'( Hieman pelottaa...

Kohdunpohjan korkeus vastaa kuulemma viikkoja n.27 :D Eli kai mä sittenkin olen vatsastani iso vaikkei itestäni niin tunnu :kieh: Siis verrattuna ekaan raskauteen.

Nuutu: Haluaisitko kertoa miten vauvasi syntyi, päättikö lääkärit että synnytät viikolla 31 vai miten? Kauan vauvat olivat sairaalassa? Entä itse? Tuliko synnytyksessä mitään komplikaatioita? Mites imetys?
-Siinäpä ne ainakin tärkeimmät taisi tulla, eli jos jaksat ja ehdit vastailla (tänne tai yv:nä) niin olisin kiitollinen :hug: =)
 
Laitoin sulle Pikku Myyn äiti yksityisviestin. Toivottavasti tuli perille. Nyt kun luin kysymyksesi uudestaan, huomasin, että kaikkiin kysymyksiin en muistanut vastata. Mutta ehkä palaan niihin myöhemmin! Ja jos vastauksista on apua, laita vain kysymyksiä lisää niin paljon kuin haluat -yritän vastailla sen minkä osaan!

Levollista eloa päivääsi toivoen
Nuutu
 
Ihan ekaks, kiitos nuutu yv:stä :flower: :hug: Oli tosi kiva kuulla kokemuksista. Laitan sulle yv:tä, kunhan tässä ehdin ja jaksan =)

Kävin viime su. äitipolilla nyt sitten tutkituttamassa tuon mahd.keuhkoveritulppa-jutun, kun on tuota hengenahdistusta (tuntuu tosi kurjalta kun se iskee :( ), mutta kaikki näytti olevan kunnossa. Eli ei onneksi ollut sitä.

Kun vaihtui reilu pari viikkoa sitten rv 20, niin siitä asti on tuntunut joka päivä ja useasti vauvojen liikkeet :heart: Täytyy sanoa että kyllä tuntuu jotenkin tosi ihanalta ja hassulta kun käden huitasuja ja potkuja tuntuu joka puolella masua :LOL: :heart: Yleensä liikkuvat eriaikaan, mutta peräkkäin, eli kun yksi lopettaa niin seuraava alottaa; yksi alhaalla, toinen keskellä ja kolmas ylhäällä :D

Plääh, kaikennäkösiä vaivoja kyllä pukkaa, nyt on taas alkanut närästyskin. Mutta täytyy sanoa kaikille että jos suonikohjut ja liitoskivut vaivaa (mulla varsinkin liitoskivut olleet hirveät), niin suosittelen äitiys ! Mulla ollut aika isokin apu niistä. Toki kummatkin silti vaivaa, mutta huomattavasti kivut vähentyneet.

Oli rv:llä 21+3 neuvola (nyt rv 22+2), kohdunpohjankorkeus huitelee kyllä ihan omaa käyräänsä; 28,5 :D Eli kyllä tuo vatsa taitaa sittenkin olla aika iso... Mutta onneksi ei ole muualle kertynyt ylimääräistä.
Hemoglobiini oli taas laskenut 99:ään :( Vaikka tulee syötyä monipuolisesti ja rautaakin kahta erilaista (nestemäistä ja purutabl.)
No, kunhan ei mene alle 80 niin olen tyytyväinen, koska silloin vaikuttaa jo vauvoihin :( .

Ihanaa kun viikkoja kertyy! :heart: Vaikka itellä olo tietysti tukala...
No ,kaikista "uhkauksista" (meidän kohdalla kuulemma 15%mahd.että kaikki syntyy elävinä), ja muutenkin kaikista vaivoista ym.huolimatta täytyy vain uskoa ja luottaa että kaikki menee hyvin :heart: :heart: :heart: Itse uskotaan miehen kanssa siihen, että meillä on kohta kolme tervettä lasta lisää :heart:

Ylihuomenna jälleen ultra. Nyt lähden väsäämään esikoisen 1v-synttäreitä varten kutsukortteja =)

 
Oli taas kiva lukea kuulumisiasi! Onneksi ei ollut veritulppaa jaloissa tai keuhkoissa! :hug: Vauvojen liikkeet kuulostaa ihanilta, on varmasti tosi jännää, kun niitä tuntuu joka puolella. :)

Täällä varmasti kaikki pitää peukkuja ja varpaita pystyssä, että kaikki menee hyvin ja viikkoja kertyy tasaisesti. b:)d :heart:

Luitko muuten siitä brittinaisesta, joka synnytti identtiset kolmostytöt? Tässä linkki: http://www.hs.fi/maailmanihmisia/artikkeli/Brittinainen+synnytti+identtiset+kolmoset/1135229357564
Mahdollisuudet saada identtiset kolmoset on yksi 200 miljoonasta, eli suuremmalla todennäköisyydellä voittaa lotossa (1: 15 milj.)! :eek:
 
pikku myyn äiti paljon onnea kolmosista.. Toivottavasti menee loppuun asti hyvin..
Itse vasta kuumeilen omista lapsista.. Mies ei vielä suostu vaikka viime kierrossa jo hieman jännitettiin onko käynyt vahinko vai ei.. No ei tule vielä meille vauvaa.. Mutta mielenkiinnolla käyn lukemassa kuulumisiasi.. Varsinkin kun olen hoitaja ammatiltani ja lapsiin ja nuoriin suuntautunut, niin kiinnostaa..

Mutta yritän käydä lukemassa kuulumisiasi..
 
Nyt kun luin tuon lihavoidun tekstini, niin siitähän puuttuu sanoja, ja esim. äitiys ! piti lukea äitiyssukkahousut, ja tuon 15% mahdollisuus syntyä elävinä, niin en todellakaan laittanu silmänisku-hymiötä :eek: Outoa...

Eilen oli ultra, painoa kertynyt pikkuisille; nyt n.400, 450 ja 500g :heart: Kaikki jälleen ok, tilanne tällähetkellä "vakaa" siteerakseni lääkäriä. Ainoo mikä oli muuttunut oli se, että kohdunkaula oli pehmentynyt, toiv. ei tarkota mitään että synnytys olisi mahd.jo lähelläkin... Muutoin kiinteä ja kaulaa jäljellä 4cm.
Sit sano että valmistaudu henkisesti, että joudun vuodelepoon piankin...

Yritän parhaani mukaan syödä usein että he saisivat varmasti ravintoa tarpeeksi :D :p

Nyt rv:22+5 :heart: Pidän vaikka jalat ristissä ainakin viikoille 30 että pysysivät sisällä ja kasvaisivat ja kehittyisivät... :D :LOL:

Kiharapää;olen itsekkin hoitaja, mutta suuntautunut sairaanhoitoon ja-huolenpitoon. Niin ja onnea kovasti yritykseen :hug: :heart:

Pantalaimon Kiitos. Aika hurjaa kyllä että identtiset kolmoset =) Katotaan mitä täältä tulee :LOL: Mielenkiinnolla odotellaan... Varsinkin kun ollaan miehen kanssa sellaisia joille sattuu ja tapahtuu koko ajan...

Nää vauvelit tuntuu muuttuvan päivä päivältä villimmiksi ja villimmiksi, sen verran satelee iskuja ja potkuja lähes koko ajan :LOL:
 
Kiva kuulla sun kuulumisiasi taas =) Ja hienoa että vauvat kehittyy hyvin! Painoakin alkaa jo löytyä! =)

Varmaan tuntuu hurjalta kun vauvat potkii :D Mun mahassani myllertää vain yksi, ja sekin tuntuu välillä sotivan oikein tosissaan, ajatella jos niitä olisi kolme :D

Onko tuo 15% mahdollisuus muuten vielä nytkin, vai oliko se ihan raskauden alussa? Maallikko kuten minä ajattelisi, että pahin riskiaika olisi kohta ylitetty... mutta varmaan on kyllä ihan eri juttu kun odottaa kolmea! Niin joo ja noita silmäniskuhymiöitä tulee välillä ihan itsestään, varsinkin jos käyttää sulkuja.

Pidä itsestäsi huolta ja käy kertomaan vaiheistasi jos jaksat! =) Tätä pinoa on kiva seurata, kun sulla on niin ihanan positiivinen asenne koko juttuun! =)
 
Tässä teille yksi oma keskustelupalsta. Sieltä löytyy tietoa myös niistä kolmostenrattaista.
http://www.setbb.com/phpbb/viewforum.php?f=8&mforum=tripletti

Myös AT-lastenturva myy kolmosten rattaita:
http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/inglesina_tuplat.html

 
Jotenkin tuntuu hassulta, että identtisten kolmosten saaminen olis muka noin harvinaista... Kun itse ainakin tunnen kahdet identtiset kolmoset. Ja vielä suomalaisia ovat. Outoa, että Suomen lehtiin pääsee juttu brittiläisestä naisesta, joka sai identtiset kolmoset. Se ei omasta mielestä ainakaan aivan niin suurelta jutulta tunnu, kun niitä Suomeenkin syntyy yllättävän usein. Kai ne jotkut suomalaiset identtiset kolmoset saatuaan vetäytyy omaan rauhalliseen hiljaisuuteensa, eikä välttis koko maailmalle julista tapahtumaa... tiedä häntä.
 
tulipa outo olo ku löysin tämän palstan. Odotan itse 1 lasta ja viikkoja nyt 17+4. Näin viime yönä tosi todentuntuista unta että synnytinkin kaikkien yllätykseksi kolmoset, jotka olivat kaikki terveitä, hyvän kokoisia ja todella rauhallisia vauvoja (niinkuin esikoiseni) ja aamulla olin ihmeissäni että eikö vauvoja olekkaan vieressä. En tunne enkä edes tiedä yhtiäkään kolmosia enkä muista kolmosista edes lukeneeni niin nyt sitten yhtä äkkiä löydän tälläisen keskustelun. Toivottavasti pikku myyn äidillä menee kaikki niinkuin unessani =) paljon voimia sinulle odotukseen ja sen jälkeiseen elämään :hug:
 
isot onnittelut täältäkin! :flower: :flower: :flower: en voi edes kuvitella millasta olis oottaa kolmosia ku ykski mesoaa jo hurjasti :D tsemppiä sulle loppuraskauteen ja toivottavasti kaikki menee hyvin. käyn lueskelemassa kuulumisiasi =)

cruella rv 21+0
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Olin tuossa ei nyt mut viimeviikonlopun äitipolilla vuodelevossa, kun pe. alkoi yhtäkkiä tosi kova puutuilu ja polttelu alaselässä ja alavatsalla... Säihkähdin tietty että nytkö on sit jo menoa... :'( Mutta lepäilin siellä, niin su.pääsin sitten pois kun kivut hävis. Kai sitä sitten oli tullu touhuttua liikaa :ashamed: Tai jotain, kun mitään "fyysistä" ei löytynyt.

No, sitten viimeviikko olikin taas hulinaa, kun järjesteltiin esikoisen 1v.-synttäreitä... Minäkun haluan tehdä kaiken leipomiseen liittyvän alusta loppuun itse... No, juhlat nyt sitten ohi, ja tyttö sai kivat juhlat =)

Nyt täytys ottaa vähän rennommin jo...

Vihdoin ilouutisia; nyt näyttää vahvasti siltä, että kaikki olisivat omissa sikiöpusseissaan :heart: :heart: :heart: !!! En edes tajunnu sitä heti kun lääkäri sen viime ultrassa (rv 24+5) kertoi, vaan kun olin soittanut miehelleni, niin sen jälkeen vasta tajusin mitä olin saanut tietää ja itkuhan siinä tuli =) Rukouksiin vastattu, ihanaa... :heart:
Painoarviot n.600-700g.
Tästä eteenpäin voi olla kuulemma hankalaa saada painoarvioita, kun reisiluumittoja voi olla hankala mitata.
Mutta kaikki siis edelleen hyvin, ovat kasvaneet tasaisesti :) :heart: :heart: :heart:

Palailen taasen :wave:

-Pikku myyn äiti ja kolmoset rv:llä 25+3 :heart: -
 
pikku myyn äiti kiva kuulla että kaikki hyvin..... ja hyvän kokoisia nuo pikku piltit jo on :heart: ....
sulla on kait laskettu aika tammikuun lopulla.... jos sinne asti pääset...
mikä on kait aika epätoden näköistä....

leppoisia odotus päiviä...

pikkueppu ja masuasukki rv 24++ jos ei väärin muista :snotty: :ashamed:
 

Yhteistyössä