muita migreenistä kärsiviä?

  • Viestiketjun aloittaja joops
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on lääkkeenä joku Sumaratio tms. Tehoton, ikävä kyllä. Edellispäivänä viimeeksi olin päivystyksessä ottamassa migreenilääkettä suonensisäisesti.

Neurologille oon menossa, jospa joku sopiva lääkitys löytyisi.
 
:wave: Mulla on estolääkkeenä verenpainelääke, toimii mulla oikein hyvin. Esioireisiin neurologi on suositellut 1200mg ibuprofeiinia kerta-annoksena, se toimii myös hyvin. Myös 1mg parasetamolia kerta-annoksena saattaa auttaa ihan alkuvaiheessa. Täsmälääkkeenä sumatriptaami, milloin missäkin muodossa. Välillä myös pahoinvointilääkkeet ollut käytössä. Mä olen kokeillut ties mitä kaikkia lääkkeitä, tää vaiva on ollut ihan pikkulapsesta saakka.
 
vieras
Hmm, mulla ei ole tuollaista estolääkitystä, tarkoitus kyllä olisi varmaan hankkia, kunhan taas aloitan työt ja alan taas mahdollisesti saada useammin noita kohtauksia..
Mutta kohtauslääkkeenä ollut imigran 100mg, tehoaa aika hyvin kunhan heti ottaa. Ja mä turhan usein kuvittelen, että kyllä se ohi menee, vaikkei koskaan menekään! Mikään muu eikä kyllä mulla auta, kuin tuo täsmälääke. Siksikin olisi aika hyvä saada tuollainen estolääkitys, sillä musta tulee kohtauksen tullessa täysin toimintakyvytön. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja joops:
mitä lääkettä käytät?
itse sain epilepsialääkkeitä estolääkkeeksi,ja olisin kysellyt josko jollain olisi niistä kokemuksia?

Mikä lääke sulla on käytössä? Oon kokeillu estoon Topimaxia ja ei hyvä, pää tuntu samalta ku lautasellinen kaurapuuroa näyttää. Aivot ei toiminu ollenkaan, musta tuli jotenki niin hidas toiminen et oli pakko lopettaa sen syöminen. Nyt estolääkkeenä Atacand plus joka toimii, lisäksi on Lamictal joka toimii myös katkasu lääkkeenä siltä varalta että migreenit jää päälle.

Tosin aina sekään ei toimi, kuten viime viikolla sain huomata. Olin 2,5 vuorokautta sairaalassa katkasussa Färkkilän tippaa yhteensä 18 tuntia, lisäksi sain valproaattia 750mg (epilepsia lääke), perfalgalia (parasetamol) ja vähän vielä lisäksi Diapamia, toi kaikki suonen sisäisesti. Nukutti kummasti vuorokauden ajan tolla lääke arsenaalilla.
 
Imigran injektio täsmälääkkeenä, välillä jotain muitakin. Panacod ja Miranax saattaa auttaa, jos ottaa tarpeeks aikasin ja pääsee lepäämään. Akupunktio on kanssa auttanu ja vähentäny ja lieventäny kohtauksia
Raskaudet on onneks vähentäneet migreeniä. Siitä on pitkä aika kun on viimeks tarvinnu tiputukseen mennä. Saas nähdä kuin käy nyt kun en enää ole raskaana.
Mulle ei aikanaan estolääkitystä määrätty alhaisen verenpaineen takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Millasia kohtauksia teillä on ollu, että ootte menny päivystykseen/hakeutuneet lääkäriin?
Tuntikausien tappava päänsärky, toispuolinen kasvohalvaus, erittäin tuskainen ja sekava olo, totaalinen toimintakyvyttömyys, rajua oksentelua, puhekyvyn osittainen/hetkittäinen menetys.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Millasia kohtauksia teillä on ollu, että ootte menny päivystykseen/hakeutuneet lääkäriin?
Tuntikausien tappava päänsärky, toispuolinen kasvohalvaus, erittäin tuskainen ja sekava olo, totaalinen toimintakyvyttömyys, rajua oksentelua, puhekyvyn osittainen/hetkittäinen menetys.....
Eli mäki saisin Ihan Oikean Lääkityksen jos menisin vaan reippaasti lääkäriin kun kohtaus iskee. Kaikki nuo oireet ainakin on hyvinkin tuttuja.
 
tuo epilepsialääke on pahimpaan ja aivan kammottavan olon saa se aikaan, ei kyllä enään mikreenistä tietoakaan, kun ei voi suoraan edes kävellä sen jälkeen...kun olis oikein jotain vetänyt
mut nyt on ollut 800burana ja kun tiedän että alkaa ja saan otettua oikeaan aikaan ei pääse lyömään ihan päähän :headwall:
 
Mulla Imigran-nenäsuihke, Alpoxen+Primperan, mut mikään näistä ei auta kun kohtaus tulee. Tk:n lekurilta en saanut estolääkitystä, saisikohan sen yksityiseltä paremmin?
Mulla myös kohtaus tekee toimintakyvyttömäksi; oksettaa, vasen puoli menee turraksi ja pää tuntuu kuin rautatankoja olisi työnnelty. Seuraavana päivänäkin vielä kuin krapula olisi.

Mulla myös töihin meno edessä ja varmasti kohtauksia tulee stressin takia enemmän niin olisi mukava kokeilla josko niitä estolääkkeellä saisi ehkäistyä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Millasia kohtauksia teillä on ollu, että ootte menny päivystykseen/hakeutuneet lääkäriin?
Helvelttillinen päänsärky, joka ei me ohi edes migreenilääkkeillä. Tuntuu että pää halkee pienimmästäkin liikkeestä. Raju oksentelu, tasapainohäiriöitä, puhehäiriöitä, näköhäiriöitä. Kaikki hajut tekee pahaa, valosassa olo lisää särkyä
Pahimmillaan kohtaukset on kestäneet useita päiviä: oon jo päässy kotiin päivystyksestä ja seuraavana päivänä homma alkaa taas. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Millasia kohtauksia teillä on ollu, että ootte menny päivystykseen/hakeutuneet lääkäriin?
Helvelttillinen päänsärky, joka ei me ohi edes migreenilääkkeillä. Tuntuu että pää halkee pienimmästäkin liikkeestä. Raju oksentelu, tasapainohäiriöitä, puhehäiriöitä, näköhäiriöitä. Kaikki hajut tekee pahaa, valosassa olo lisää särkyä
Pahimmillaan kohtaukset on kestäneet useita päiviä: oon jo päässy kotiin päivystyksestä ja seuraavana päivänä homma alkaa taas. :|

Mitä lääkettä oot yleensä saanu päivystyksessä?
 
hemipleginen
mulla on hemipleginen migreeni. eli alkaa auraoireilla, kasvot puutuu,kädet puutuu, puhe menee sekavaksi, ajatus ei oikein kulje ja sanat unohtuu, saatan myös puhua ihan höpöjä, toiseen silmään tulee musta alue, välillä sahalaitaa, tätä seuraa järjetön päänsärky ja joskus oksentelu. lääkitystä ei ole, sen verran harvoin kuitenkin kohtauksia saan, noin 2kk välein, buraalla mennään :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemipleginen:
mulla on hemipleginen migreeni. eli alkaa auraoireilla, kasvot puutuu,kädet puutuu, puhe menee sekavaksi, ajatus ei oikein kulje ja sanat unohtuu, saatan myös puhua ihan höpöjä, toiseen silmään tulee musta alue, välillä sahalaitaa, tätä seuraa järjetön päänsärky ja joskus oksentelu. lääkitystä ei ole, sen verran harvoin kuitenkin kohtauksia saan, noin 2kk välein, buraalla mennään :(

:wave: Tässä toinen hemiplegikko, mulla familiaalinen muoto. Etkö ole saanut kunnon lääkettä, tiedän kyllä että triptaanit on kiellettyjä. Mulla käytössä Voltaren injektio, Metopram ja Diapam kombinaatio kohtauksiin.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja ammis:
Alkuperäinen kirjoittaja hemipleginen:
mulla on hemipleginen migreeni. eli alkaa auraoireilla, kasvot puutuu,kädet puutuu, puhe menee sekavaksi, ajatus ei oikein kulje ja sanat unohtuu, saatan myös puhua ihan höpöjä, toiseen silmään tulee musta alue, välillä sahalaitaa, tätä seuraa järjetön päänsärky ja joskus oksentelu. lääkitystä ei ole, sen verran harvoin kuitenkin kohtauksia saan, noin 2kk välein, buraalla mennään :(

:wave: Tässä toinen hemiplegikko, mulla familiaalinen muoto. Etkö ole saanut kunnon lääkettä, tiedän kyllä että triptaanit on kiellettyjä. Mulla käytössä Voltaren injektio, Metopram ja Diapam kombinaatio kohtauksiin.
Kuuluuko Miranax tai jotain... noihin triptaaneihin?
 
hemipleginen
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ammis:
Alkuperäinen kirjoittaja hemipleginen:
mulla on hemipleginen migreeni. eli alkaa auraoireilla, kasvot puutuu,kädet puutuu, puhe menee sekavaksi, ajatus ei oikein kulje ja sanat unohtuu, saatan myös puhua ihan höpöjä, toiseen silmään tulee musta alue, välillä sahalaitaa, tätä seuraa järjetön päänsärky ja joskus oksentelu. lääkitystä ei ole, sen verran harvoin kuitenkin kohtauksia saan, noin 2kk välein, buraalla mennään :(

:wave: Tässä toinen hemiplegikko, mulla familiaalinen muoto. Etkö ole saanut kunnon lääkettä, tiedän kyllä että triptaanit on kiellettyjä. Mulla käytössä Voltaren injektio, Metopram ja Diapam kombinaatio kohtauksiin.
Kuuluuko Miranax tai jotain... noihin triptaaneihin?
en ole saanut lääkkeitä, neurologilla olen käynyt ja sanoi että kohdallani turhaa kun niin monet on kiellettyjä ja saan kuitenkin "harvoin" kohtauksia, en kyllä ymmärrä miksi niin nihkeinä ovat tuon lääkityksen kanssa, nämä migreenikohtaukset on kuitenkin aika rajuja ja pelottavia. ja olen aina miettinyt että kun migreenin oireet kuitenkin ovat melkolailla samoja kuin aivohalvuksessa, että mistä sen sitten tietää kun se halvaus oikeasti iskee?
 
äiti-69
Minulla myös migreeniä, johon saan nyt toista vuotta estolääkitystä. Oireet eivät edes olleet noinkaan pahoja kuin täällä on kerrottu, lääkärille riitti tieto siitä, että niitä tuli 2-5 kuukaudessa. Oma estolääkitys nyt ssri-lääke Optipar. Verenpainelääkkeitä kokeiltiin, mutta eivät auttaneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ammis:
Alkuperäinen kirjoittaja hemipleginen:
mulla on hemipleginen migreeni. eli alkaa auraoireilla, kasvot puutuu,kädet puutuu, puhe menee sekavaksi, ajatus ei oikein kulje ja sanat unohtuu, saatan myös puhua ihan höpöjä, toiseen silmään tulee musta alue, välillä sahalaitaa, tätä seuraa järjetön päänsärky ja joskus oksentelu. lääkitystä ei ole, sen verran harvoin kuitenkin kohtauksia saan, noin 2kk välein, buraalla mennään :(

:wave: Tässä toinen hemiplegikko, mulla familiaalinen muoto. Etkö ole saanut kunnon lääkettä, tiedän kyllä että triptaanit on kiellettyjä. Mulla käytössä Voltaren injektio, Metopram ja Diapam kombinaatio kohtauksiin.
Kuuluuko Miranax tai jotain... noihin triptaaneihin?
Ei kuulu, Miranax on naprokseenia sisältävä lääke.

 
Mulla on relert/maxalt rapitab. Otan jompaakumpaa riippuen onko miten pahaolo. Molemmat tehoavat hyvin, toinen on se suussasulava joka ei sitte paa oksentamaan. Estolääkitystä ei oo, kohtauksia on 1-2krt kk ja saan ne kuitenkin hyvin laukeamaan täsmälääkkein.
 

Yhteistyössä