Muita nuoria kesävauvan odottajia pk-seudulta? :)

Löytyisikös juttuseuraa nuorista äideistä pk-seudulta? Itse odotan esikoista syntyväksi 7.7.2012, itsellä tuli täyteen viikko sitten 20 vuotta.

Kaipailisin juttuseuraa muista nuoremmista äideistä, ja olisi hauskaa myös tutustua ja tavatakin, jos löytyisi samassa tilanteessa olevia mukavia tulevia äitejä :)
 
Moi sato :)

Millainen elämäntilanne sulla on? Itse oon töissä vielä parisen viikkoa ja sitten jään työttömäksi, tosin ei haittaa, oon aika väsynyt ja parin kuukauden päästähän se äitiyslomakin alkaisi... Seurustelen myöskin ja avopuoliso opiskelee. Keskiviikkona meillä on rakenneultra ja jännittää! Tuntuu että sitä onkin odotettu jo ikuisuus.
 
Heips.
Minä oon 18-vuotias itä-helsinkiläinen odottaja. Laskettuaika mulla olis 4.4 eli 1½ kuukauden päästä. Tyttöä tänne on luvattu ja tää onki ihan hullu potkimaan. <3
Ite olen opiskelija.. jäin tossa joulukuun alussa tosin keskeytykselle, pahoinvoinnin ja väsyneisyyden takia. Jatkan siis viimeistään 2013 syksyllä. Opinnoista nyt ei kuitenkaan kauheesti ole enää jäljellä.
Asutaan vielä äipän kanssa, koska Helsingin kaupunki ei asuntoa meille pitkän odottelun jälkeen vieläkään ole antanut. Kuitenkin jokunen aika sitten oli tossa hesarissa juttu siitä, että niillä on 20% kämpistä tyhjillään hätätilanteita varten. Perkele, eikö tää nyt sit ole jo hätätilanne kun 4 aikuista ihmistä ja iso koira asuu 74 neliön kämpässä ja vauvakin on syntymäisillään? ..pitäis olla joku miljonääri, et sais asunnon tosta noin vain. :mad:
Mulla oli rakenneultra jo 17.11 ja kaikki oli tosi mainiosti. Ultraaja ei vaan meinannut saada mittoja otettua kun pikkunen pyöri ja hyöri kokoaika. Sydäntäkään ei meinannut antaa katsoa, kun tunki sitä kättä siihen eteen kokoaika. Taitaa tulla äitiinsä ton itsepäisyyden kanssa..
Meillä nyt siis rv 33+4 menossa. :D
 
Huuh on ollu ihan hulluna kiireitä!

No mut nyt päivitellään! Rakenneultra meni hyvin, saatiin myös tyttöarvelu, mutta en tiedä miten tosissaan siihen uskaltaa uskoa. Pienen jalat oli ristissä, ja kätilö hölskytteli mun mahaa ja katsoi varmaan neljä kertaa ja lopulta sanoi että "tytöltä näyttää, ei täällä ainakaan pojan merkkejä näy". Että ehkä se sitten tyttö on :) Oon aina myös ajatellut, että mun ensimmäinen lapsi olis tyttö.

Tällä viikolla on muutto, ja stressaa hirveesti. Ei oo oikein muuttoapua ja kamaakin on vielä pakkaamatta. Meillä on saton kämppä, se on kallis mutta ei olla saatu halvempaakaan mistään, vähän halvempi kuitenkin kun nykyinen joka on melkein 900 euroa.

Ja viimeinen työviikko käynnissä nykyisessä työpaikassa. Onneksi maanantaina on haastattelu Seurella, joka välittää keikkatöitä ja kuulemma niillä on pulaa keikkalaisista, joten toivon että irtoais töitä!

Mulla on myös ihan hirvee pesänrakennusvietti! Ja ostelen kaikkea. Viimeeks tuli ostettua sitteri huutonetistä, (joo aika aikaisin :D) mun sormet syyhyää että pääsen verhoilemaan siihen jotku hienot kankaat.
 
Kumpulaan muutetaan Vallilasta. Eli vaan kahden kilsan päähän ja Kumpula vaikuttaa tosi hyvältä alueelta, ja semilähellä keskustan palveluita.

Oon ollut päiväkodissa töissä puoli vuotta, ja nyt haen seurelle (seure.fi). Niillä on kuulemma pulaa keikkalaisista, ja tykkään lastenhoitotyöstä. Kuulemma mun raskaus ei oo mikään ongelma kun ei oo tätä pitemmällä. En sit tiiä miten helposti saa, jos ei ole mitään kokemusta alalta.

Ja pinnasängystä... Itse olen koulutukseltani puuseppä, ja tein vuosi sitten opinnäytetyökseni maailman hienoimman (vaikka itse sanonkin! :D) pinnasängyn! Se pitäis vaan saada Oulusta venhempien luota tänne Helsinkiin :)

Kävin muuten tänään ravitsemusterapeutin luona, koska oon kasvissyöjä ja haluaisin syödä sillein että saisin varmasti kaiken tarvitsemani. Se oli sellainen vanha täti joka käski vaan vähentää rasvaa ja lisätä ruisleipää ruokavalioon :D Ei ollu hirveesti apua, mut tulipahan käytyä...
 
Mulla on itelläni kanssa ollut jo vaikka kuinka pitkään pinnasänky kasattuna.. niin ja siellä noi lakanatkin jo valmiiks laitettuna. :-D Pidän itseäni hieman malttamattomana tällästen asioiden suhteen, mut on se parempi et kaikki on valmiiks laitettu, ettei loppua kohden tuu mikään hoppu. Mietin tota työskentelyä päiväkodissa.. sehän on aika sopivaa, kun ei kauheesti tarvi mitään nostella tai seisoskella.. voi vaan sit totutella leikkimiseen oman lapsen kanssa. ;):LOL:
Mä jätin koulun lisäksi työt pois.. olin siis töissä yhdessä kampaamossa, kun kerta opiskelenkin parturi-kampaajaksi. Mulla teki tosi pahaa kaikki värien ja hiuslakkojen jne hajut ja välillä saatoin kesken asiakkaan joutua juosta oksentelemaan. Myös tää kokopäivän seisominen teki tosi pahaa selälle ja jalkojakin pakotti iltasin ihan kauheesti.
Onneks kohta alkaa olla H-hetki mulla käsillä.
Tänään siis poksuu 35+0 :heart::kiss: Pikku prinsessa siis voi tulla jo parin viikonkin päästä ulos, kun alkaa olla hiljakseen täysaikanen jo.. eli alan tässä varmaan ostelemaan vaippoja ja muita valmiiksi. Ja se sairaalakassikin pitäis jo pakata, kun ei sitä koskaan tiedä millon tulee lähtö.
Pitäiskö mun varmuuden vuoksi ostaa viel jotai lämpösempiä vaatteita, kun toi lumenmäärä vaan kasvaa ja musta tuntuu, et on viel "talvi" kun vaavi syntyy.

:) Nyt siivoomaan, pukeutumaan ja myös odottavan kälyni kanssa kiertelemään kauppoja, jos jotain kivaa löytäis!
 
Hei mähän voin laittaa kuvan pinniksestä! hehee.. Ja päiväkodissa työskentelystä, että todellakaan se ei oo fyysisesti mitää istuskelua :D Nimenomaan nostelua tulee paljon, kun oon pääasiassa 2-3 vuotiaiden kanssa. Mut kyllä mä vielä kestän, oon jo rajoittanut nostelua ja muutenki ottanut rauhallisemmin.

Sä ootkin sit ekulainen ihan hurjan pitkällä. Hui! Musta tuntuu että tätä raskautta on vielä ikuisuus jäljellä, mutta niinhän sitä sanotaan että odottavan aika on pitkä. Ja nyt varsinkin kun on muutto ja kaikkee hässäkkää, niin ihan hyvä vaan et on vielä aikaa. Nyt saa kyllä kaverit kantaa muuttokuorman, ite en viitsi nostella mitään kun tuntuu heti repivältä ja inhottavalta.

Kokeillaampa näitten kuvien lisäämistä... Värit ei kuvissa näy ehkä ihan täydellisesti, mut noi maalatut osat on mintunvihreät :)

Aijaa.com - 9674435.jpg

Aijaa.com - 9674436.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ei sit sato muutaku puualalle opiskelemaan :D Musta on ihanaa suunnitella tuotteita mut tekemisessä en oo enää nii pitkäjänteinen. Ja sit olishan kaikkee ihana tehdä mut missäpä teet ku pitäis olla oma verstas :S

Mä en vielä edes halua miettiä synnytystä omalla kohdalla ku aikaa on niin paljon (tosin silti aina lueskelen kaikkea aiheeseen liittyvää). Alan heti pelkäämään et vauva alkaa syntyä liian aikaisin ja näillä mun viikoilla ei olis mitään selviytymismahdollisuuksia. Ainiin ja ekulainen, kyllä varmaan kannattaa hankkia jotain lämmintä vaatetta vauvalle jos näihin aikoihin päättää syntyä. Nythän voi vielä tulla kovatkin pakkaset (tosin oon pohjoisesta kotoisin, en oikein oo vielä tottunut tähän etelän ilmastoon :D:D).

Meillä on muuten ihan hirmusäkillinen vauvanvaatteita! Ollaan kierretty kirppareita aika paljon ja ihan uskomattoman kivoja löytöjä tullut vastaan (tulkaa kylään, haluun esitellä kaikki :D). Oon myös aika nirso, vaatteiden pitää olla söpöjä! Sukupuolisidonnaisia ei niinkään nuo hankinnat ole, mutta nyt varmaan alan katsomaan vähän silläkin silmällä, että uskaltaa ostaa myös mekkoja. On mulla pari traktoribodyakin hankittuna, ja aion ne pukea myös tytölle :) Mut yleisesti, musta tyttövauvojen vaatteet on vaan paljon söpömpiä, ne pojille suunnatut vaatteet on jotenki tosi ärsyttävän kovis/aikuismaisia. Ootteko te hankkinu tarvikkeita ja vaatteita kierrätettyinä?
 
Huuh tulinpa ilmoittamaan näin pikaisesti että olen edelleen elossa, vaikkakin vähän heikossa hapessa! Koko viime viikon on tuntunu et oon tulossa kipeeks ja torstaina oli muutto! Oli aika rankkaa ja stressaavaa vaikka olikin ihana muuttoapu kavereista!

Perjantaina viimeisen työpäivän jälkeen menin kaverin kanssa kaupungille ja siellä alkoi tuntua että jalat menee alta. Sitten lähdin kotiin, enkä osannu tulla uuteen kotiin ihan helposti ja jouduin käveleen pitkät pätkät. Loppumatkan vaan itkin huonoa oloa ja heti kotona konttasin vessaan oksentamaan :D Siitä nousikin sitten kuume joka ei ole vieläkään laantunut. Yskittää niin että henki ei meinaa kulkea. Onneksi vauva on joka päivä ilmoitellut itsestään liikuskelemalla. Jouduin sit vaihtamaan huomisen neuvolan lääkäriajaksi, katsotaan saisinko edes jotain helpotusta...
 

Yhteistyössä