muita pimeän pelosta kärsiviä ????

onko muita kuin minä aina vain joka pelkää pimeää?tulee yötki aika lailla valvottua niin kauan kunnes aurinko nousee,ja se ei oikein tee hyvää näin 2 pienen lapsen äitille kun päivisinkään ei saa nukuttua.mies on reissu hommissa ja sukulaiset asuu kauempana niin ei oo lähellä pakopaikkaakaan.
pienestä asti oon pimeää pelänny ja terapiassa puhuttiin jo että saan lääkkeet jotka rauhoittaa MIELIKUVITUSTA ettei se laukkais hullun lailla..hulluksihan tässä ittesä tuntee ku tuntuu et oon koko mailmassa ainut joka pelkää pimeää koska kukaan e puhu siitä.kertokaa hyvät ihmiset vähän miten saatte lievennettyä pelkoa öisin?
 
vieras
Käy aiemmin nukkumaan. Kun nukahtaa valosan aikaan ei ehdi pelkäämään ja herätessä on taas valosaa.
Mä en niinkään pelkää pimeää, vaan kaikkee mitä voi pimeellä tapahtuu. Siks ovet hyvissä ajoin säppiin ja itekkin nukkumaan, ettei ehdi pelätä.
 
Kyllä minäkin pimeää pelkään, mutta en sentäs öitä valvo sen takia. :|

Joksus täytyy joku tuikku laittaa palamaan, ettei ole säkkipimeää, mut muuten yöt menee vallan hyvin.
Ehkä jokin lääkitys/terapia tuohon fobiaan sulle olisi ihan fine?
 
Mulla oli yövalo, ilman sitä nukkumisesta ei tullut mitään:) Nykyään uskallan nukkua pimeässä kun mies siihen pikkuhiljaa opetti :LOL:

Ulkona mielikuvitus laukkaa, onneksi nykyään tulee oltua tosi vähän yksin ulkona:)
 
jep kyllähän mä yritän laittaa aikasemmin nukkuun mutta säpsähdän siihen että on pimeää. :/ ja ovet ja ikkunat tulee varmistettua sataan kertaanki(no ei aivan) et on lukossa ja valo palaa aina jossain.
 
L
mä pelkään hiukan kans. Mutta se siis koskee oikeestaan vain pimeässä ulkona oloa. Sisällä kotona jos edes vähän näen eteeni kävellessä, niin en hirveesti pelkää. Kylässä en halua olla pimeässä.

Miks sä et nuku valot päällä? Mä ainakin nukun yölamppu päällä jos mies ei ole kotona ;)
Mut jos mies on kotona niin sen kainalossa ei pelota.
 
mulla palaa valo sillonki ku mies on kotona.ei se valo auta siihen että mielikuvitus laukkaa koko ajan yli aktiivisesti . :ashamed: jo pelkästään se että ulkona pihalla on pimeää ja katon sinne niin alkaa pelottaan.sitten menee aika nopeesti aina verhot ikkunan eteen...luulenpa että kaikki juurtuu siitä että oon liian nuorena saanut katsoa kauhuelokuvia...omalta 6 vuotiaalta oon kieltänyt kaikki pelottavat piirretytki ettei se näkis painajaisia :)
 
tähän pitää kyllä vielä lisätä neuvo jonka kuulin itse tänään terapeutilta että välttäkää sitä että lapsi aistii sen että pelkäätte pimeää koska pienet 2-8 vuotiaat vaistoaa hyvin helposti että pelkäät ja jos sitä ei osaa selittää että mitä pelkää ja miksi niin lapsi OPPII pelkäämään ja opittua on(kokemuksella sanon) vaikeampi oppia pois.oma terppani sanoi tänään että todennäköisin syy miksi pelkään pimeää on että äitini pelkäsi pimeää niin paljon että otti minut yöks viereensä nukkumaan eikö koskaan kertonut miksi/mitä pelkää ja siitä olen oppinut pelkäämään.ite syytän kyllä kauhuelokuvia joita näin matalajalkaisena,,,, :x
 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Kyllä minäkin pimeää pelkään, mutta en sentäs öitä valvo sen takia. :|

Joksus täytyy joku tuikku laittaa palamaan, ettei ole säkkipimeää, mut muuten yöt menee vallan hyvin.
Ehkä jokin lääkitys/terapia tuohon fobiaan sulle olisi ihan fine?
Peesi!
 
Mitä sä tarkalleen ottaen pelkäät siinä pimeässä?

Ns. järjettömiin pelkoihin voi monesti auttaa hölmöiltä tuntuvat jutut. Mulla esim. oli joskus sängyn alla
" mörkölamppu " koska mä pelkäsin että joku tarraa muhun sängyn alta. Jos siellä sängyn alla oli valo, niin siellä ei voinut olla mitään mörköä, koska ne ei pärjää valossa.
 
tuota ei oo tullu kokeiltua mutta kiitos vinkistä.sängyn alle tulee kyllä aina katottua ettei siellä luuraa mitään/ketään.mä pelkään mörköjä,ihmisiä:sarjamurhaajia,kidnappaajia,varkaita,hiippareita,muuten vaa sekopäitä,ääniä säikyn pimeällä koko ajan... .. .. .. ...
yks yö oli yhtä helvettiä kun oli myrsky niin takaovi paukahti tuulen voimasta auki ja meinasin seota enneku uskalsin mennä kattomaan ettei siellä vaan ole ketään.. ja jos yöllä menee sähköt niin oon jo aivan valmis kakolaan koska sillon mun kauhu tuntuu niin sydämmessä asti että!
 
pelotpois
Mullakin tulee välillä aika pahana tää pimeänpelko. Välillä pitää odottaa niin kauan että on niin väsynyt että melkein nukahtaa pystyyn ja sängyssä jalat pitää välillä olla ehdottomasti peiton alla ettei vaan kukaan ota niistä kiinni. Pimeässä tosiaan mielikuvitus alkaa laukkaamaan ja ei pysty hillitsemään ajatuksia. Joskus laitan valot päälle ja makailen vain sängyssä odotellen että rupeaa väsyttämään kunnolla.
 
vierailija
Yks tapa päästä eroon pelosta on juuri niiden kohtaaminen.Esim. Jos pelkäät että nurkan takana on joku, niin mene ja katso sinne. Ja toista tätä aina kun rupeaa pelottamaan. Näin itse pääsin peloistani ja olen nyt kuin Pimeyden Enkeli;D
 

Yhteistyössä