Muita pitkiä vauvoja?

Meillä käytössä bodyt 86cm ja housut 74cm eli selkä ainakin nyt pidempi suhteessa jalkoihin. Kävi tuuri, kun tuttavapiirissä on muutamia reilun vuoden ikäisiä poikia, niin sieltä saatu vaatteita. Mutta nyt edessä on ostaminen, sillä tässä kokoluokassa normaalisti on jo kontattu ja kävelty, joten ehjiä käytettyjä vaatteita ei löydy.

Laala:
nuo vaatekokomerkinnät eivät aina täsmää, meillä ainoa luotettava mitoitukselta on Tutta. Meilläkin siirryttiin pian 62-senttisiin.

Nanna189:
meidän poika menee 3-vuotiaana yliopistoon. :D
Tosin en enää muista mihin kehitysvaiheen nopeuteen tuo laskelma oikein liittyi :p
 
Mielenkiinnolla luin tämän ketjun, itsellä ei ole kokemusta pitkästä vauvasta, pikemminkin päinvastoin kaksvuotias poikani painoi 10,5 kg ja oli 81 cm pitkä. Tämä siis kaksvuotis neuvolakäynnillä...
Ja ymmärrän teitä siinä kun lapsenne pituutta äimistellään, olen kans joutunut sitä kokemaan vaan toisin päin: No ompas se teidän poika sit lyhyt ikäisekseen!!!!
Älkää välittäkö, ainakin itse olen ne puheet jättänyt omaan arvoonsa. Pääasia että pituutta on kuitenkin tullut koko ajan ja kehitys on ollut normaalia!

:hug:
 
Moikka

Meillä kanssa on aika Äijä, eli 6kk neuvolassa 73cm ja 10,2kg(syntymämitat 3860g ja 52cm).
Kaikki aina päivittelee että on iso ja pitkä poika ja ei meinaa millään uskoa että vasta 6kk, tosin en kyllä pistä pahakseni koska siis onhan se isompi kuin moni samanikäinen. :heart:

Meillä tyttö oli kanssa pitkä mutta ei kyllä näin pitkä. =)

PH ja Äijä kohta 7kk
 
Täällä myös edelleen pitkä poika

6kk 72cm ja 7420g
7kk 74cm ja 7750g

Paljon pidempi kuin moni ikäisensä mutta samalla myös kevyempi.. :whistle: Taustalla kyllä allergiaa joten saa nähdä kuinka lakaa nyt kasvaa kun ollaan saatu vähän ruokavaliota järjestykseen.
On myös tosi jäntevä ja kehittynyt vähän edellä ikäänsä. Ei ole massaa ympärillä niin helppo liikkua. :LOL:

En ole yhtään huolissaan. Eiköhän tuo pituus ja paino tuosta vielä tasoitu. =)

muoks. syntymämitat 3660g ja 53!cm
 
Meidän typy tänään 3kk-neuvolassa oli 67cm ja 7100g, eli pitkä ja hoikka. Ja kahdessa viikossa tullut taas yli 2cm pituutta lisää. Järjetön toi kasvuvauhti... Eikä oo mittavirheestä kyse, ku on sama mittaaja (joka kuulemma yleensä mittaa mielumminki liian naftisti, kuin että antais ylimääräistä pituutta..). :D

Pituus menee 3-käyrän yläpuolella. :p Ja siis tytöthän on keskimäärin pari senttiä lyhempiä ku pojat... ;)

Punkee jo istumaan, on kääntyny selältä mahalleen 7 viikon iästä asti ja nyt on vajaan viikon päässy ryömimällä eteenpäin. Mietin välillä kans että tuleeks sille joku skolioosi vielä, ku ei varmana oo selkälihakset vielä niin tukevat että tukis kunnolla tota rankaa... tai mistäs mä tiiän, aika näyttää...
 
Aika lailla aiheen vierestä, mutta Localoba, taidan tunnistaa sinut. =) Samassa vauvakahvilassa käydään (tiistaisin). T: Se yks pitkä äiti, jolla on paksu ja melko harvinaisen niminen vauva

Jos nyt vähän kommentoisin aihettakin, niin meidän vauva on myös kohtalaisen pitkä (4 kk 68 cm) ja tosi pullea (4 kk 9,75 kg). Minä saatan heittää muiden vauvoista jotain "Onpas pitkä"-kommentteja, mutta en todellakaan tarkoita sitä pahalla. Ja en kyllä loukkaannu, jos meidän vauvaa sanotaan paksuksi. Tottahan se on eikä siitä mitään haittaa ole ainakaan tässä vaiheessa.

Itse olen siis varsin pitkä (183) ja olen koko ikäni kuullut "Oho, oletpas sä pitkä"-päivittelyjä. Välillä ovat ärsyttäneet, mutta ymmärrän kyllä, että ovat melkein aina spontaania hämmästelyä tatkoittamatta mitään, joskus ihailua ja hyvin harvoin haukkumista.

Yhden vinkin antaisin pitkien lasten vanhemmille sitten kun lapset kasvavat isommiksi: kannustakaa liikkumaan ja muutenkin pitäkää huolta hyvästä ryhdistä. Valitettavan usein näkee lysyssä kulkevia pitkiä ihmisiä; ei ole kivan näköistä ja varmasti selkä- ym. kipuja on paljon enemmän. Itse olen nykyään hyvin kiitollinen äidilleni, joka teini-iässäni huomautteli pitämään selkää suorassa, vaikka se silloin oli tosi rasittavaa.
 
Hauska tavata täällä Misstra =)
Tuosta liikunnasta on meidän perheessä puhuttu. Mies on se pidempi ja huonoryhtisempi ja vihaa urheilua, onneksi hyötyliikunta on ok ja esim. fillaroi mielellään. Mutta kyllä se liikuntakasvatus tulee jäämään pääosin minun harteille.

Poika nyt 8kk ja pituus 78cm ja paino "vain" 9,9kg. Alkaa olla vaippaongelmia, kun lantio on korkea, mutta jalat ja vatsan ympärys hoikkaa laatua. Kestot meni kiertoon, kun kaikki tulee aukoista ulos. :(
 
Täytyy myös osallistua keskusteluun, ku meilläki pitkä poika. Syntyessään pieni ja nyt sitte iso korsto :)

Syntymäpituus: 48cm
3vk: 52cm
2kk: 56,5cm
3kk: 62,3cm
4kk: 67,2cm
5kk: 71,2cm
6kk: 74,7cm
7,5kk: 76,5cm
9kk: 77,8cm
10kk: 78,5
12kk: 82,6cm

Paino nyt 13520g

Ollaan jouduttu käymään pituuskontrollikäynneillä ja lääkärit ovat kovasti tehneet laskelmiaan, että onko liian pitkä! Ihme touhua! Pojan isä on pitkä ja vaikka äiti onki aika lyhyt, niin kyllä taitaa olla ihan geeneissä tuo pojan pituuskasvu.

Vaatekokoja ollaan jouduttu vaihtamaan tiuhaan tahtiin ja bodyt on aina olleet kooltaan isompia kuin housut. Ikävä kyllä hurjasti menny rahaa hukkaan, ku ostettu vaate on hetkessä pieni, ku ei ole ekan lapsen kans tajunnu minkälaista vauhtia poika kasvaa. Nyt alkanu tulemaan yläosalle hieman enemmän käyttöaikaa kun jätettiin bodien käyttö ja siirryttiin paitoihin ja puseroihin.

Meille tullu vastaan sellaisia, jotka ihmettelevät miksi lapsi ei kävele tai puhu kunnolla jo "tuossa iässä", ku luulevat poikaa jo pari vuotiaaksi...
 
Moikka taas,

Me kanssa käytiin tossa 8kk neuvolassa ja meidän vauva oli "vain" 76,5cm ja 11690g.

Lääkärikin oli laittanut herran neuvolakorttiin sen 10kk vanhaksi. :LOL:

Meillä käytetään 86cm vaatteita, kun toi herra vaatii hieman leveystilaa vaatteiltaan.
Meillä kanssa sama että ihmiset luulee paljon vanhemmaksi niin odottaa enemmän, että osattaisiin jo kävellä ja puhua sanoja.

Kaikille näiden kanniskelijoille paljon :flower:

Punahattu ja Äijä 8kk
 

Yhteistyössä