Muita taaperoimettäjiä?

Haluaisin kokemuksia muilta taaperoimettäjiltä. Tuli mieleen lisäkokemusten jako kun luin tuota Noran juttua :/ . Itse imettelen poikaa vielä toivottavasti pitkään, nyt herralla ikää 1v ja kohta kuukausi päälle. Niin vaikka tämä kuinka nyt sitten olisikin jonkun harmaan vieraan mielesta kuinka "sairasta" tahansa... :whistle: :D
 
Tyttäreni nytten 1 v 3 kk. Lopetin imetyksen muutama viikko sitten. Olin alunperin ajatellut imettä syksyyn asti kun aloitan työt. Syy lopetukseen oli että tyttäreni halusi rintaa öisin lähinnä tunnin välein. Itse en jaksanut sitä kovin pitkään ja lopetin imetyksen. Lopetuksen jälkeen hän rupesi nukkumaan kokonaisia öitä ja vielä omassa sängyssään. Loppujen lopuksi olen tyytyväinen vaikka se olikin vaikea päätös tehdä. :flower: :heart:
 
Olin hetken aikaa,lopetin kun tyttö oli 1v1kk (nyt 1v8kk). lopetin kun itselläni alkoi käydä terveyden päälle, menkat alkoi kun tyttö oli 9kk ja sitten kierrot olikin 14-56päivää ja välillä saatoin vuotaa liki 2vko putkeen... :/ Heti kun lopetin imetyksen saikin tämä mein tuleva kolmas lapsi alkunsa,häntä imetän kanssa niin kauan kuin se vaan on molemmille mieleen ja toivottavasti onnistuu yhtä hienosti kun tuon kakkosenkin kanssa,esikoisen imetys epäonnistui lähes totaalisesti jostain syystä! Häntä imetin vain 3kk osittain,sai koko ajan korviketta lisänä ja kiinteätkin piti aloittaa reilu 2kk iässä,iso poika kun oli! Tyttö taas sai rintaa pelkästään ekat 6kk jolloin aloiteltiin vasta kiinteät...

Imetys, niin vauvan kuin taaperonkin on kivaa,hyödyllistä ja helpottaa arkea kumasti! ;) Tsemppiä kaikille taapero imettäjille-älkää välittäkö ihmisten ennakkoluuloisista kommenteista! :flower:
 
Imetän vielä lapsi on kohta 2.ja muut senkun vaan jaksaa ihmetellä,mutta onneksi saan tukea omalta äidiltäni :heart:
Nyt kesällä kyllä aijon lopettaa,kun olis jo toinen lapsi haaveissa.
suosittelen imetystä se antaa myös taaperolle läheisyyttä ja äidin lämpöä eikä se maito mitään vettä ole,tutukimuksiss on käynyt ilmi että taaperoimettäjien maito on lähes ternimaitoa vastaavaa.ja vaikka tutukimuksia ei olisi tehtykään imettäkää silti jos vain pystytte se on ihanaa :heart:
En pidä yhtään pahana äitejä jotka eivät pysty imettämään pitkään,mutta sellaisia en ymmärrä jotka lopettavat kun haluavat alkaa uomaan alkoholia.Mutta kaikki tyylillään!
 
Suhinalempi harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 11:09 Äittä77 kirjoitti:
kiinteätkin piti aloittaa reilu 2kk iässä,iso poika kun oli!
Tuo ei kyllä pidä paikkansa. Meillä on melkein viisikiloinen poika syntyessään ja täysimetetty kuuteen kuukauteen. Ja yläkäyrillä menee silti. 1.5v. lopetin imetyksen.
 
Meillä likka kohta 1v 2kk. Ja tissitellää edelleen. Aamulla ennen kun noustaan (yleensä) aamupäivisin aika paljon, päiväunille mennessä ja alku illasta ja unitissi. Yöllä ainakin kerran. Että näin meillä. Likka tulee ite pyytämään kun tissiä kun sitä tahtoo ;)
 
RPM
Poika tulee kesäkuussa 2v. ja vielä imetetään, olen nyt kyllä yrittänyt himmata mutta poika kiljuu: anna tisua!
Minkäs sille voi...
Ei kyllä kesällä lopetellaan kun menen syksyllä töihin, niin ei sitten tule liikaa muutoksia kerralla.
Mutta tosi on että tukea on vaikea saada keneltäkään, vaikka tosiaan Unisef suosittaa imetystä 2v asti.
Jopa neuvolassa suhtaudutaan nihkeästi joten sillä en ainakaan kerro enään että imetän!
Jatkakaa vaan niin kauan kun itsetä hyvältä tuntuu =)
 
ison vauvan äiti myö




[/quote]

Tuo ei kyllä pidä paikkansa. Meillä on melkein viisikiloinen poika syntyessään ja täysimetetty kuuteen kuukauteen. Ja yläkäyrillä menee silti. 1.5v. lopetin imetyksen.
[/quote]

yksilöitä nuo vauvatkin ovat. Jos sinulla ollut näin, ei se välttämättä tarkoita että muilla toimii samalla lailla.
 
\Tuo ei kyllä pidä paikkansa. Meillä on melkein viisikiloinen poika syntyessään ja täysimetetty kuuteen kuukauteen. Ja yläkäyrillä menee silti. 1.5v. lopetin imetyksen.
[/quote]

yksilöitä nuo vauvatkin ovat. Jos sinulla ollut näin, ei se välttämättä tarkoita että muilla toimii samalla lailla.

[/quote]

Aivan! Mikähän tarve tällä ensimmäisellä oli yleensäkään puuttua asiaan?hehkuttaakseen omaa imetystään? Meillä kiinteät aloitettiin lääkärin suosituksesta koska maidon kanssa oli ongelmia,jos ekaa kommentoijaa helpottaa niin poika tankkasi,joi liikaa ja oksensi ja taas tankkasi...illat meni näin,nälkä oli mutta maito ei ollut sopivaa (korvike ja rinta) joka olisi masun kylläisenä pitänyt joten joi liikaa ja siksi oksensi. heti kiinteiden (vellit+soseet) aloituksen jälkeen määrät järkevöity ja ruoka pysyi sisällä!!
JOten niin ne lapset ja tilanteet on erilaisia, samankin perheen sisällä vaikka samoista 'raaka-aineista' olisikin... ;)
 
Tyttö nyt reilun vuoden ja imetän edelleen. En ole tätä imetystä missään vaiheessa suunnitellut, että kuinka kauan imetän tms. En näin ollen ole myöskään suunnitellut vieroittamista. Sen verran olen miettinyt, että kun tyttö ei itse enää rintaa huoli niin sitten se on siinä. Useilla lapsillahan käy niin, että kun alkavat tavan maitoa juoda, niin eivät enää rintaa halua. Meillä vielä opetellaan tuota maidon juontia, että siksikin imetän. Ihanteellisinta siis olisi, että lapsi itse vieroittuu, mutta jos aikaisemmin alkaa itsestä tuntua, että nyt riittää, niin sekin on ok.
 
Suhinalempi harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 15:24 Äittä77 kirjoitti:
\Tuo ei kyllä pidä paikkansa. Meillä on melkein viisikiloinen poika syntyessään ja täysimetetty kuuteen kuukauteen. Ja yläkäyrillä menee silti. 1.5v. lopetin imetyksen.
yksilöitä nuo vauvatkin ovat. Jos sinulla ollut näin, ei se välttämättä tarkoita että muilla toimii samalla lailla.


[/quote]

Aivan! Mikähän tarve tällä ensimmäisellä oli yleensäkään puuttua asiaan?hehkuttaakseen omaa imetystään? Meillä kiinteät aloitettiin lääkärin suosituksesta koska maidon kanssa oli ongelmia,jos ekaa kommentoijaa helpottaa niin poika tankkasi,joi liikaa ja oksensi ja taas tankkasi...illat meni näin,nälkä oli mutta maito ei ollut sopivaa (korvike ja rinta) joka olisi masun kylläisenä pitänyt joten joi liikaa ja siksi oksensi. heti kiinteiden (vellit+soseet) aloituksen jälkeen määrät järkevöity ja ruoka pysyi sisällä!!
JOten niin ne lapset ja tilanteet on erilaisia, samankin perheen sisällä vaikka samoista 'raaka-aineista' olisikin... ;)

[/quote]

Minulle on ihan sama kuinka kauan kukakin imettää, en koe minkäänlaista ylemmyyttä onnistuneesta imetyksestäni. Mutta se, että kahden kuukauden ikäiselle lapselle aletaan antamaan kiinteitä on mielestäni aivan uskomatonta. Itsehän sinä sen lapsesi maidon määrän säätelet, pullosta varsinkin. Silloin ei luulisi olevan hankalaa välttää ylisyöttämistä.

Ja ap:lle pahoittelut, että menee aiheen vierestä.

Ole ylpeä taaperoimettäjä! :flower:
 
Meillä tissiteltiin tonne 1,2v ja sitten neiti ei enää välittänyt. Nyt on kuukausi pian kun on lopetettu ja joskus illalla haluaisi tissille, mutta tuli jo kuukausi sitten niin huonosti kun niin vähän oli käytössä, etten ole edes koittanut tulisiko vielä. Se oli yhtä hyppäämistä illalla kun maito tykättiin juoda istuallaan ja tissi makuultaan, ja tissi ei piisannut. Ylös alas...
 
ruutiruttunen
Minä imetän 2v2kk:n ikäistä poikaa, on oikea tisuhiiri, eikä aio luopua hommasta ihan helposti. Ihan hyvin sujuu, yritän pitää muutamaa imetystä per päivä, on vaan tosi temperamenttinen, niin ei ole helppoa.
Kumma kyllä, hetki sitten olin ihan ylpeä taaperoimettäjä, nyt jostain syystä en anna julkisilla paikoilla, vaikka pyytäisikin. En tiedä miksi. Yritän vähentää imetystä muutenkin (haluaisi useita kertoja/pvä) ja melkosta tappelua se on, itkua ja hammastenkiristystä. Tämä äiti tykkäisi jo nukkua kokonaisia öitä (tänäänkin noustiin jo klo 5.56, ja nyt poika jo ihan väsy, samoin äiti...):)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2006 klo 23:10 vieras kirjoitti:
Imettelette sitten vielä kun lapset kouluun menee jos ette tajuu lopettaa ajoissa! Ei kaksi vuotias enää tarvii ravinnollisesti sitä tissiä eikä muutenkaan.
Kukas näin on sanonut... :D Ai niin vieras-nimimerkin taa kätkeytyvä kirjoittelija... :whistle: <br><br>
 
Kaukomaija harmaana
Hei hei! Täälläkin 1v5kk tissityttö ;) Tissimaito on ainut juoma äidin ollessa kotona. Muulloin maistuu vesi,maito,piimä ja muut juomat. Kattoo vaan äitiä huuli pyöreenä, jos aion muuta juomaa kuin tisumaitoa tarjota. Imetän junassa, lentokoneessa, uimahallissa, ravintolassa ja joka puolella. Toiset tuijottaa, mutta tuijottakoon. Meillä tissi on sama kuin joillain tuttipullo tai juomamuki .Ei se ainakaan huonompaa maitoa ole kuin lehmänmaitokaan =) Aikomus ois kesällä koettaa lopetella, mutta katotaan raaskinko vielä ja miten pikkunen suhtautuu. Lopetan ainakin ennen koulun alkua, jos ihmettelijöitä kiinnostaa tietää. Ai niin ...kuulin just, että naapurikoulussa joku sai välkällä tissiä :kieh:
 
Hei! Minäkin, vielä, imettelen. Tyttö kohta 1v1kk. Tarkoitus on kyllä kohta puoleen lopetella. Tuntuu että imetys vie viimeisetkin mehut minusta. Kolme lasta pienillä ikäeroilla ja tämä imetys päälle ottaa kehon päälle.
Nyt vielä siis imettelen, mutta enää aamuisin ja iltaisin, mistä kyllä itsekin tykkään. Iltaisin menee kyllä isin laittamana nukkumaan jos en ole paikalla, eli ei ole enää edes sitovaa. Ja yöimetyksen lopetin 10kk iässä kun alkoi syömään tunnin välein.
Näin meillä. :)
Kahta edellistä imetin 7kk, sitten itse käänsivät päänsä pois. En siis kolmatta odotellessani uskonut löytäväni itseäni tästä. Elämä yllättää, ja lapset erilaisuudellaan. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 12:43 raputitirallaa kirjoitti:
Meillä likka kohta 1v 2kk. Ja tissitellää edelleen. Aamulla ennen kun noustaan (yleensä) aamupäivisin aika paljon, päiväunille mennessä ja alku illasta ja unitissi. Yöllä ainakin kerran. Että näin meillä. Likka tulee ite pyytämään kun tissiä kun sitä tahtoo ;)

meillä saman ikäinen tyttö kanss ja sana rytmikin =)
 
Minäkin ilmottaudun tähän listaan, on poika nyt 1v7kk ja imetän vähintään aamu,päivä ja illalla. Tavoitteena olisi lopettaa hiljakseen 2-vuotiaaseen mennessä, mutta vaikealta näyttää, kun poika suorastaan nauttii siitä ja jos se on sen elämän suurin riemu, niin mitä sitä siltä pois ottamaan, eipä sitä onnea liikoja lapsilla ole.

Itse en muuten imetyksestä mitenkään nauti, niinkuin monet luulevat, mutta se on vain mielestäni lapselleni vielä parasta, joten on jaksettava. Yöimetyksestä ollaan onneksi päästy eroon, kylläkin vähän ikävästi, mutten millään jaksanut enää heräillä.....

Olen kanssa lukenut, että jos imettää kunnolla(saattaa kyllä olla että yksikin vuosi riittäisi), voi siten ehkäistä tulevaisuudessa lapsen kynsien pureskelua, liian aikaisia seurusteluja ym. Tietysti siihen vaikuttaa muutkin asiat, olisikin pidettävä huoli, että hellyyttä jaetaan perheessä koululaisille ja teineillekkin, sopivalla tavalla tietysti. Oikeastaan on kummallista, että kaikki kyllä tietää, että aikuiset haluavat parisuhteen ja sen mukana tuomaa hellyyttä, mutta sitten nuoria luullaan joiksikin ei-hellyyttä kaipaaviksi, ihankuin hellyyden halu ei kuuluisi joka ikään ihmisellä... Mä ainakin aion yrittää ehkäistä kaikin keinoin, ettei mun lasten tarvitsisi isona etsiä poika- ja tyttöystäviä (varsinkin sänky-ystäviä) väkisin liian aikaisin, liian montaa, vain sen takia ettei saa kotoa halia ja kuuntelijaa. Omaa kokemusta on...

Niin että imettäkää ihmeessä muutkin! Oli sillä ravitsemusmerkistystä tai ei, niin järkikin sanoo, että lapsi saa siitä jotain ihan muutakin, joka on paljon PALJON tärkeämpää!!!! Ja vastustajat ovat vain pahalla omallatunnolla, koska totuutta vastaan ei ole mitään sanomista! Joten jätetään heidät kiukkuamaan itsekseen....
 
merika
Mä imetin neitiä 1v ja noin 3kk asti. sit se loppui niinkuin itsestään kun neiti ei herännyt aamutissille. kaiholla mietin niitä aikoja - se oli jotenkin niin ihanaa toki oli siinä kiinnikkin lapsessa. Neiti on nyt kaks ja vieläkin muistaa tissin ihanuuden - ne oli söpöllä tavalla hänelle se suurin turva ja lohtu. Tsemppiä vaan imetykseen, se on ihan kivaa puuhaa ja loppuu aikanaan.
 

Yhteistyössä