muita tupakoitsevia lapsettomia?

Tunnen ihan kamalia tunnontuskia siitä, että tupakoin ja samalla kärsin lapsettomuudesta. :ashamed: Sain läksytyksen lääkäriltä ja osaksi ehkä sen vuoksi päätin nyt lopullisesti päästä eroon tästä inhottavasta tavasta! Sain miehenikin innostettua mukaan ja nyt hän käyttää nikotiini laastareita ja minä purkkaa..

Mieleeni vain pulpahti ajatus, että onkohan nikotiinipurkasta haittaa raskautta yrittäville, sillä raskaana oleville tuotetta ei suositella?? Kokemuksia kenelläkään?
 
Poltan tosi vähän (ehkä askin kuussa), ja nyt kun hoidot käynnistyvät, niin jätin senkin vähän. En usko, että se nikotiinipurkkakaan hyväksi vauvalle on, mutta sitä kannattaa kysyä lääkäriltä. Varmaan ainakin savuketta parempi vaihtoehto, mutta jos vaan voit niin jätä ihmeessä kaikki jo nyt.
 
:wave: :ashamed:
Mulla on usein tupakoimattomia jaksoja mutta se 2 v. on maksimiaika, minkä olen ollut polttamatta.
Tänä vuonna repsahdin taas, kun alkoivat nämä lapsettomuusongelmat käydä ilmi. Kerta kaikkiaan hain lohtua tupakoinnista, kun se vaan oli ensimmäinen asia, mitä halusin tehdä, eli käydä tupakalla. :snotty:

Meillä alkaa nyt syksyllä hoidot, niin nyt olen sitten lopettelemassa taas vaihteeksi. Ja uutta ajateltavaa olen saanut kun olen etsimässä työtä.
:hug:
 
kiva (tai siis eihän se niin kivaa oo :whistle: ) että on muitakin saman asian kanssa painiskelevia. Purkkaa tässä taas jauhan kun ruuan jälkeen yllätys yllätys olin marssimassa pihalle. Tapa siis on ongelmana, ei niinkään nikotiinin tarve! Mutta enempää en näitä purukumeja syö kui yhden paketin, sen päätin! :D
 
Kyllä nikotiinipurkka on paljonpaljon pienempi paha kuin tupakka! Eli pure vain purkkaa, jos et muuten pysty olemaan ilman.
Lopetin tammikuussa. Söin ensin pari viikkoa imeskelytabletteja ja sen jälkeen tavallisia kurkkupastilleja. Ainakin mulla pastillit toimi aivan yhtä hyvin ku nikotiinivalmisteetkin.
Tseppiä lopettamiseen!!
 
juu mullakin tuntuu olevan tämä tupakointi tavoista sitkeimpiä...( Olispa esim urheiluharrastus yhtä pysyvä :ashamed: ).

Oon käyttänyt purkkaa ja hyvin korvaa tupakan, mut nyt kesällä oon taas sortunut ja nyt olis taas vauvasaralla tositoimien aika ja jännittää ja pelottaaja oon intona, jolloin tietysti tulee sorruttua tupakalle aika ajoin!

Sanoisin kyllä et korvaustuotteita käyttämällä jää pois ne tuhat erilaista myrkkyä jotka tupakka sisältää. Nikotiinipurkka aiheuttaa ehkäpä riippuvuutta vauvalle, muttei käsittääkseni tee tuhoa ainakaan niin pahasti kuin tupakka tai mahdolliset stressihormonit joita erität jos hermostut lopettamisesta.
Tsemppiä lopettamiseen, et ole tod ainoa joka painii tämän asian kanssa..
 
Tupakasta
Olin ollut vuosia tupakoimatta, mutta lapsettomuuden kestettyä n. 1 1/2v ratkesin. Olen tässä hoitojen välillä aina polttamatta, mutta negan tullessa fiilis on sellainen, että ei voisi vähempää kiinnostaa edes keuhkosyövän riski :ashamed:

No nyt tarvis taas lopettaa... Koko kesä mennyt tuprutellessa ja PAS edessä jahka kuukautiset viikon päästä alkaa.
 
:wave: Meillä päätettiin yrittää lopettamista kun kesä on ohi :whistle:
Minä olin jo 8kk polttamatta, mut viime syksynä retkahin kun hermo meni. Silloo alettii tutkii lapsettomuuden syitä..Ensin meni vaa yks kas päiväs, mut yhtäkkii poltinki jo saman verran ku ennen lopettamista.

Nyt taas tuli kovat sanomiset lääkäriltä, ni tuli tosi typerä olo! Naurettavaahan se oli sillon alottaa uudestaa!!!

Ja kun mulle se oli viimekskin ihan suht helppoa (ei niin kamalaa ku luulin), töissä vaan teki tiukkaa, mut purkka suuhun, ni helpotti. Miehelle lupasin kans et mikä vaa korvaushoito on ok. siis voi vaikka alus käyttää nuuskaa, jos tarvii.
Ite toivon et yks paketti purkkaa riittää mulle.
Mutta siis viimeistää syyskuussa loppuu.
TSEMPPIÄ KAIKILLE LOPETTANEILLE / SITÄ YRITTÄVILLE!!!<br><br>
 
Kyllähän se tupakointi hedelmällisyyteen vaikuttaa, ei sitä voi kiistää, mutta miun lapsettomuus johtuu ihan muista syistä (rakenteellinen), joten siihen ei tupakanpoltto paljoa vaikuta enää. Mieskin polttaa ja silti simpat ovat hyvää tasoa B)

En jaksa stressata itseäni tupakanpolton lopettamisella, kun laihduttaakin pitäisi hoitoja varten. Lopetan sitten, kun tulen raskaaksi :D
 
Poltin ihan säännöllisesti lapsettomuuden ja hoitojen aikana. Kamalat omantunnontuskat, varsinkin, jos hoito ei tuottanut tulosta niin laitoin tupakan piikkiin...ja sit poltin viel enemmän suruun :/ Heti plussattuani(kun hoitaja soitti ja kertoi plussan) heitin röökin pois ja en enää polttanut. Sit alotin uudelleen pojan ollessa 6kk ikäinen. Ja taas kun plussasin niin lopetin ja nyt odotellaan toista ivf-lasta rv12+1 ja tupakkaa ei vois vähemmän mieli tehä. Toivottavasti tällä kertaa olis lopullista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2006 klo 13:24 mimoniandra kirjoitti:
Kyllähän se tupakointi hedelmällisyyteen vaikuttaa, ei sitä voi kiistää, mutta miun lapsettomuus johtuu ihan muista syistä (rakenteellinen), joten siihen ei tupakanpoltto paljoa vaikuta enää. Mieskin polttaa ja silti simpat ovat hyvää tasoa B)

En jaksa stressata itseäni tupakanpolton lopettamisella, kun laihduttaakin pitäisi hoitoja varten. Lopetan sitten, kun tulen raskaaksi :D
Samoilla linjoilla. En viitsi oikeasti lisästressiä tähän enää ottaa. Ainoa, että meillä mies ei tupakoi ja simpat huonolaatuisia.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2006 klo 14:21 CarnevalGirl kirjoitti:
Poltin ihan säännöllisesti lapsettomuuden ja hoitojen aikana. Kamalat omantunnontuskat, varsinkin, jos hoito ei tuottanut tulosta niin laitoin tupakan piikkiin...ja sit poltin viel enemmän suruun :/ Heti plussattuani(kun hoitaja soitti ja kertoi plussan) heitin röökin pois ja en enää polttanut. Sit alotin uudelleen pojan ollessa 6kk ikäinen. Ja taas kun plussasin niin lopetin ja nyt odotellaan toista ivf-lasta rv12+1 ja tupakkaa ei vois vähemmän mieli tehä. Toivottavasti tällä kertaa olis lopullista.
Tsemppiä Carneval Girl ja onnittelut plussaamisestasi!!!

T patjis
 
Tuotakin olen miettinyt, että lopetan heti kun plussa uutisia tulee, mutta samakos tuo on lopettaa heti. Sitä aina siirtää jonnekin hamaan tulevaisuuteen "ikäviä" tai paremminkin itselle hankalia asioita toteuttaa tai käsitellä. Minulla esim. vaikeaa aloittaa laihduttaminen: "Tänään en jaksa, huomenna sitten" eikä huomista lenkkiä ikinä tule tehtyä. Joten olen sitämieltä että kerrasta poikki! :kieh:

Tupakoitsija on kuitenkin aina tupakoitsia, niinkuin alkoholisti alkoholisti eli tupakan savu tulee varmaan aina tuoksumaan jollain ihmeen lailla "hyvältä". Nyt mennään vasta toista päivää ilman, mutta ainakaan vielä ei ole mitään hätää - pelkästään hyvä mieli! :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 08:15 miksu kirjoitti:
Lääkäri on sanonut että tupakointi heikentää selvästi alkion kiinnittymistä kohdun limakalvolle kun kohtu supistelee röökistä.
Näinhän se varmaan on. Lääkärini selitti myös sellaista, että munasolun ympärillä on sellainen kalvo jonka siittiön täytyisi läpäistä, mutta tupakan kaikki pahat aineet (poisluettuna nikotiini) tekevät kalvosta jotenkin siittiöille läpäisy kelvottoman. Jotenkin näin se meni. En kuitenkaan usko näin tapahtuneen omalla kohdallani, koska tupruttelin kuitenkin vain 5-10 päivässä, mutta onhan yksikin varmaan jo tarpeeksi. Mieheen ei ainakaan näytä tupakointi vaikuttaneen yhtään (puhun siis liittyen lapsettomuuteen) koska siittiöitä on yli normaaliarvojen. Muita tauteja sentään on ilmennyt nyt näiden lakkopäivien aikana kuten ärtyneisyyttä, lyhytpinnaisuutta, nalkuttamisen tarvetta yms. :LOL:

Toivotaan, että tapaamme pian odottajien puolella CarnevalGirl! :wave:
 
feledith
Hei...
täällä yksi satunnaisesti tuprutteleva....
Minä kuulun niihin, jotka polttavat "jos muutkin polttaa", eli seurassa ja pahan mielen tullessa. Töissä en polta enkä juuri koskaan jos yksin olen.

Hoitojen aikana oon ollut polttamatta kokonaan tai sitten 1-2 tupakkaa viikossa -tyyliin. Hoitojen epäonnistuttua ja menkkojen alkaessa olen sitten aina ostanut askin... :ashamed: :LOL: Että tosi fiksua.

Meillä mieskin polttaa ja paljon polttaakin. Siittiöt on lisäks niin hitaat ja "huonot", että lääkärikin totesi ettei vaikutusta olisi vaikka mies lopettaisikin tupakoinnin ja lisäsi, että lisästressikin voi olla pahempi.

että näin.... :whistle:
 

Yhteistyössä