Muita vauvoja jotka ei viihdy mahallaan?

Elikäs meitin typy 4kk ei viihdy viittä minuuttia kauempaa mahallaan.. Toisinaan jopa tuo 5 minuuttia ei onnistu.. Huvittavinta tässä on se että osaa jo kuitenkin itse kääntyä mahalleen, mutta kun ei viihdy niin eihän sitä viitsi harrastaa :headwall:

Mietityttää vaan että miten onnistuu ryömimis,konttaamis opiskelut :eek:
Yritän useamman kerran päivässä laittaa vatsalleen ja kääntää ennenkuin raivari iskee, mutta jos ehtii kiukku tulla menee puolisen tuntia typykkää rauhoitellessa...
 
Anu-78
joo, ei täälläkään kauaa mahallaan viihdytä, alkaa hirmu huuto ku ei oikein vielä kunnolla hallitse takas selälleen kääntymistä,et aika paljon joutuu takas sen vielä kääntämään ja poitsulla ikää nyt kolme ja puol kuukautta
 
Meillä poitsu oli ihan samanlainen vielä jokin aika sitten. Masullaan ei todellakaan viihtynyt kuin muutaman minsan ja sitten alkoi kitinä. Nyt kun on vähän oppinut liikkumaan (pakittaa ja pyörii kellonviisarina) niin viihtyy huomattavasti paremmin. Ja tietty varmaan sekin vaikuttaa,että "voimia" tulee koko ajan lisää niin jaksaa senkin puoleen olla pidempiä aikoja. Ikää hänellä on 7kk.
 
Meillä kanssa typy 4kk joka ei koskaan ole viihtynyt mahallaan, ei edes viittä sekuntia. Reilu 3kk iässä oppi sitten kääntymään mahallee ja pikkuhiljaa alkoi viihtymään kauemmin ja kauemmin. Tänä päivänä viihtyy jo jopa sen 5min. Mut on se kumma juttu et kun laitan tytön lattialle, niin menee se 5sekuntia ja se on mahallaan. Sit kitisee kun ei tykkää. Minä käännän takaisin ja 5sek niin on taas mahallaan ja kitisee. Tätä voi jatkua vaikka puoli tuntia.
 
Meilläkään ei ole ennen viihdytty mahallaan. Nyt viimeisen kuukauden aikana on tilanne muuttunut ja mahalleen joko käännytään itse (just ja just) tai sit autetaan. Ja kivaa on, kivempaa yleensä kuin selällään. Pojulla ikää nyt 5kk.
 
Aika auttaa :)

Perhepäivähoitajille tuli aikoinaan hyvin pieniä vauvoja hoitoon, koska kotona hoitaminen ei ollut samalla tuettua kuin tänä päivänä.. lattialla kitiseviä vauvoja saattoi olla useampiakin, ja aivonystyrät laitettiin töihin vauvojen viihtymisen parantamiseksi- syntyi tyyny, littana kuin pannukakku, tarpeeksi pitkä vauvan rintalastan alle (siis todella pitkä! ettei heti putoa päältä).. vauvat sitten masuilivat tyynyjen päällä :) koska olettekos miettineet, miksi vauvat kitisevät vatsallaan lattialla.. kova pinta painaa vauvan herkkää vatsaa ja sisäelimiä, paine vähenee vasta voimien lisäätyessä ja vauvan saadessa enemmän kehoaan käsien varaan ja muutenkin vahvistuessa.. eli käsistään kätevä voi ommella tyynyn, niitä ei mistään enää saa valmiina (meilä ei ihan ehditty, kun alkoi paremmin viihtymään) :) tai odottaa ajan vaikutusta..
 
Meidän poika oppi olemaan masullaan 3kk ja kääntymään selältä mahalleen 4kk, ens viikolla tulee 6kk täyteen.
Mahallaan olo ei tosiaan ole ollut lempipuuhia hänelle. Kyllä jonkin aikaa menee, mutta aika varmasti se masullaan olo johtaa huutoon. Ei auta virikkeet eikä mun ja miehen mukana makoilut. Taino aluks, mutta ei kauaa. Huvittavinta on että kun laitetaan poika selälleen niin kääntyy itse mahalleen ja alkaa huutamaan... Ja juttu vois toistua vaikka kuinka monta kertaa peräkkäin.
Ei siis osaa kääntyä takaisin selälleen itse. Tai sitten ei viitsi, kun joku tulee kuitenkin kääntämään jos vähän vinkasee :kieh:

Oon ollut vähän kans huolissani tosta että miten se muu liikkuminen sitten tulee kuvioihin jos ei pikkumiestä mahallaan olo kiinnosta :/ Vähän se peppua yrittää nostaa ja ponnata jaloilla, mutta on lopulta vaan niin raivona että eihän siitä mitään tule.

Vasta lähiaikoina on laitettu pelkälle lattialle mahalleen, kun ajateltiin että se liikkelle lähtö oli siitä kiinni ettei luisuvan ja liikkuvan peiton päällä homma onnistu. Noh, ei ollut...
Mutta kai se siitä, sylissä ainakin jalat ja kädet käy joten ehkä kohta lattiallakin =)
 
Huh, mikä päivä :eek: Typykkä on ollu niiiin kiukkuinen koko päivän etten oo viittinyt edes yrittää laittaa mahalleen..

Nyt on viime päivinä pitänyt vaan pitää sylissä istuvassa asennossa.. Makuuasento on hyvä vaan syödessä.. Ja jos erehtyy muuten makuulle laittamaan huuto-ooppera käynnistyy samojentein :headwall: Epäilyttää vaan istuttaa noin pikkuista, vaikka jo päätään kannattelee hyvin..

Hohhohhoijjaa, kaipa tuo aika auttaa, toivottavasti.. Kehitysvaiheitahan nämä vaan (?)
 
Meillä oli tuossa 3-4kk ikäisenä samanmoisia ongelmia. Aikahan siihen auttoi, mutta apuna oli varmasti myös tämä leikki/harjoitus, joka on tarkoitettu juuri tällaisten vauvojen "treenaamiseksi"

Istu lattialla jalas löysästi ristissä. Laita lapsi mahalleen toisen reiden päälle siten että vauvan jalat ovat sinun jalkojesi välissä ja kädet toisella puolella. Lapsi siis tuetaan jalan avulla eräänlaiseen konttausasentoon. Lapsen eteen voi antaa leluja katseltavaksi ja kokeiltavaksi viihtyvyyden parantamiseksi!

Tytön kanssa tehtiin myös seuraavaa: Makasin selälläni ja laitoin vauvan mahani/rintakehän päälle mahalleen makaamaan siten, että päätään nostamalla näki minun kasvot silleen tosi läheltä. Tyttö viihtyi tällatavalla mahallaan hieman paremmin kuin lattialla ja tuli noita lihaksia treenattua. Pikkuhiljaa sitten rupesi tykkäämään lattiallakin mahallaan olemisesta.
 
Meillä sama 'vika' sitten alkoi yht'äkkiä viihtyä n.4kk iässä lattialla vaikka oppi masulta selälleen kääntymäänkin vasta 5kk iässä. Oli tosiaan huutoa heti kun laittoi lattialle yksikseen. Laitan muuten lasten lauluja soimaan kun tytön laitan lattialle, laulaa muka mukana sillain ääääään ääään :LOL:
 

Yhteistyössä