Mulkoilu ja hymistely (flunssakausi...)

Mielenkiintoinen bussimatka oli tänään. Mulla on ollut paha yskä jo viikon, ja kuten hyvin tiedätte, että jos yskittää, niin sille on aika hankala tehdä mitään muuta kuin...yskiä.

Hyppäsin bussiin ja vähän ajan päästä tuli yskänpuuska. Edessäni istunut nainen siirtyi niskojaan nakellen toiselle penkkiriville. Eihän siinä mitään, saahan sitä paikkaa vaihtaa. Sen jälkeen hän kuitenkin, aina yskänpuuskan tullessa, ryhtyi mulkoilemaan mua. Ei sanonut yhtään mitään, mulkoili vain, sangen suomalaiskansallista... Täti varsin hyvin myös näki, että käännyin aina poispäin ja yskin liinaan, enkä vapaaseen ilmaan, mutta olin silti ilmeisen ruttoinen hänen mielestään. Taas yhden mulkaisun jälkeen käännyin suoraan häneen päin ja kysyin "anteeksi?", eli että jos on jotain sydämellä, niin rouva on hyvä ja kertoo. Eipä kuulunut mitään :D. Loppumatkan aikana hän ei enää uskaltanut vilkaistakaan minuun päin, mutta otti kuitenkin mielenosoituksellisesti oman huivinsa ja nosti sen kasvoilleen suojaamaan hengitystään kuin paraskin pankkiryöstäjä :D. Ehkäpä tuolla tädillä ei koskaan ollut ollut yskää...

Sitä vaan, että jospa yritettäisiin tuntea edes hippunen empatiaa niitä kipeitäkin kanssamatkustajia kohtaan, jotka ei edes taatusti ole osaansa itse valinneet tai toivoneet tulevansa kipeäksi, ja muistaa, että yskä tai nuha (jota mullakaan ei edes ole) eivät todellakaan oo synonyymeja sikainfluenssalle!!

Ps. Se mulkoileminen ei sitten auta mitään.
 
joku
No oletpa harvinaisuus.
Itse olen nähnyt vain ihmisiä jotka yskivät ja räkivät suoraan eteensä. Eivät vaivaudu kääntämään päätään tai peittämään suutaan.
Totta helkutissa menisin sellaisesta kauemmas ja mulkoilisin pahasti.
 
vieras
:D

Saattaisin itekin vaihtaa paikkaa, jos joku sitä räkää lennättelis ympäriinsä :x

Flunssa tarttuu jo pari päivää ennen oireita, ja siinä vaiheessa sitä levittää tehokkaasti. Ei se enää tuossa vaiheessa niin helposti tartu jos ei enää aivastele eikä nenä vuoda.
 
^^^ Eikö tuo kuulu ihan peruskäytöstapoihin...? Vrt. silmiinkatsominen kätellessä tai veitsen ja haarukan käyttö.

Onhan tuo yskiminen hemmetin ärsyttävän kuuloista, mutta kun ei sille mitään itse voi, ja sen jokainen kyllä tasan tarkkaan tietää. Mä en jaksa yhtään tuollaisia elämäänsä kyllästyneitä keski-ikäisiä kaikkea mahdollista paheksuvia kalkkunoita kuin tuo bussissa ollut nainen. Paikan vaihtamisen ymmärsin kyllä itsekin, mutta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Aika erikoiselta kuulostaa kieltämättä, etenkin, kun suojasit suusi yskiessäsi. Olisin itse saattanut todeta naiselle, ettei ole mitään hätää. Tämä ei ole sikaflunssaa...
Meinasin piruillessani teeskennellä soittavani kaverille ja kertoa suureen ääneen saamastani sikainfluenssatartunnasta, mutta niin kiero minäkään en sentään ole :D.

Ehdottamasi vaihtoehto sen sijaan oli vakavamminkin mielessä, että poistuessani olisin sanonut että ei tässä mitään yskää vakavampaa, mutta ottamani keskustelukontaktin jälkeen kyseinen täti tosiaan katseli varsin kiinteästi ikkunasta ulos, joten se jäi...
 

Yhteistyössä