mulla ei taida olla varaa imettää vauvaa..

samoin
Siis mit vit? Mulla ei ollut noista mitään ja imetin vuoden. Tää on kyl hauska provo, uusi aihe ainakin. Ei oo varaa imettää! :LOL: :LOL: :LOL:
Mä imetin kutakin lasta 2-vuotiaaksi. Seuraavaa odottaessa edellinen vierottu. Alkuaikana jokasesta kärsin suihkutisseistä yms, mutta ei tarvinnu ostaa pumppua kun luovutin maitoa, niin sain sairaalasta pumpun ilmaiseksi lainaan ;) Ja rahoilla sai ostettua imetysajaksi vaatteita, joskin oikeita imetysvaatteita mulla on vähän vain
 
ok
En jaksa lukea koko ketjua, tuliko vastausta siihen onko ap romaani? Selittäisi vieraiden ramppaamisen, paljastelukammon ja sen, ettei ilmeisesti voi ostaa käytettynä tavaroita, sekä ehkä vielä pari muuta asiaa.
 
Joskus vaan sitä törmää ihmisiin joilla on joku ihme tarve tehdä asioista hankalampia mitä ne oikeasti ovat. Syy tähän ei ole minulle koskaan oikein selvinnyt, mutta kieltäättä ketjusta saa tällainen kuvan.

Onhan tässä vaihtoehtoja, voit haluta imettää ja onnistua siinä. Se edellyttää kyllä vauvalle ja tämän tarpeille antautumista niin että vieraat laitetaan kuriin tai heitä ei kutsuta kylään voipi olla että sillon rintapumppu jääkin turhaksi ja maidon määrän tasaantuessa imetyskin helpottuu ja muiden välineiden tarve vähenee. Jos noin imettää sinne vuodenikään voi hyvin välttyä korvikkeidenkäytöltä kokonaan ja vaikka silloin ostaisi minkälaisen arsenaalin noita apuvälineitä niin varmasti tulee halvemmaksi kuin korvikkeet.

Tai voit todeta että se vieraiden passaaminen ja kylässä juokseminen on tärkeämpää kuin imetys ja ihan hyvällä omalla tunnolla lähteä suoraan korvikkeelle. Ei se imetys mikään pakko ole, jos korvikkeella sntyy leppoisampi vauva-arki niin ei sekään ole huono vaihtoehto.

Tai sitten voit tosissaan tehdä elämästä mahdollisimman hankalan ja hankkia nuo kaikki tarvikkeesi uusina kalliilla hinnalla ja sitten imettää pari kuukautta kotona piilossa, juosta vieraiden aikana salaa autotalliin pumppaamaan, tuskailla kylässä kipeiden rintojen kanssa samalla harmitellen kuinka kalliksi tämä lyhyt imetys tulee.

Mikä noita sitten sinusta tuntuu parhaalta vaihtoehdolta, sinähän sen päätät.
niin mä päätänkin itse tän asian. tiedätkö, toisaalta itkettää ja toisaalta naurattaa kun lukee näitä vastauksia..
mä olen imettänyt 3 lasta tällä tavoin kun meinaan imettää (jos nyt aloitan imetyksen) tän seuraavankin. mitään hankalaa tai vaikeaa niissä imetyksissä ei ole ollut. mä olen imettänyt silloin kun kotona ei ole ollut vieraita ja yöt (alkuyötä lukuunottamatta). kodin ulkopuolella ollaan käytetty pulloa ja korviketta/omaa maitoa riippuen missä ollaan ja miten monta tuntia. järjestely on sopinut kaikille eikä siitä ole ollut mitään ongelmaa. kaikki ovat olleet tyytyväisiä ja eipä tuo neuvolakaan ole tuominnut mua tästä. sieltä sain erittäin kannustavaa palautetta että kaikki imetys on parempaa kuin ei imetystä lainkaan (ja perään terkkari vielä sanoi et kyllä sillä korvikkeellakin ihan terveitä vauvoja kasvaa..) tämä tyyli ja tapa sopii meille ja sillä hyvä. silloin kun imetin vauvaa niin se homma toimi niin et laitoin maidonkerääjän toiseen tissiin ja vauvan toiselle tissille ja sitten vaan annoin vauvan syödä ja samalla annoin ajatusteni liidellä vapaasti: todella rentouttavaa. mutta tämä imetystyyli/tapa on ilmeisesti väärä. näitten vastausten perusteella sen imetyksen pitäisi mennä niin että vauva toiselle tissille ja sitten mä vapaalla kädellä painan toista tissiä koko imetyksen ajan jotta siitä ei valuisi maitoa ja sotkisi vaatteita. tai vaihtoehtoisesti varaan vierelle kasan harsoja ja rättejä joita sitten tungen tissin päälle ja joita sitten vähän väliä vaihdan kuiviin ennenkuin vaatteet kastuvat. se maidonkerääjähän on täysin turha kapine ja koska sitä ei muutkaan ole koskaan tarvinneet niin minäkään en sitä tarvitse.. ehkä mun ajatusmaailma sitten on jotenkin kieroutunut kun mä pidän tuota ensin mainittua imetyshetkeä mukavampana ja rentouttavampana.
palstan mielestä taas tuo ensin mainittu on todella hankalaa ja vaikeaa imetystä.. (vauvaahan pitää imettää ilman apuvälineitä, tarvitaan vain vauva ja tissit)
jos mulla vaan ois sitä rahaa niin mä en edes miettis tätä asiaa. mutta kun sitä ei ole, niin pakko miettiä.
jos päätän aloittaa imetyksen niin ainut vaikea asia siinä todellakin on se että mun pitää keksiä ne tavarat jostain. sen jälkeen kun ne tavarat on hommattu niin ei tää imetys aiheuta mulle mitään tressiä. teille se taitaa aiheuttaa sitä minunkin edestä..;)
 
onko korvikkeet ilmaisia?
missäs niitä korvikkeita sit jaetaan, kun ei tartte maksaa niistä ollenkaan, vaan rintapumppu tulee kalliimmaksi? Ja pistä ny vaikka harso sinne paitasi sisään. Voi jysäys sentään. Tai älä pistä. Sano nyt vielä vakavalla naamalla jollekin, ettei sulla ole varaa imettää :D :D
 
"Hanne"
Imetin poikaa vuoden ja mulla oli 2-3 imetysliivit, noistakin yhdet ostin käytettynä. Maidonkerääjiä en tarvinnut ja liivinsuojat olivat pestäviä ja nekin ostin käytettynä. Rintapumppu oli kirpparilta käsikäyttöinen versio ja pari imetyspaitaa, h&m:ltä uusi noin 20 e ja muut käytettyjä, muutaman euron kappale.. Eli ei tod mennyt 200 euroa noihin kamoihin... katselepa huutiksesta, jos et välttämättä halua uusia kamoja. Missään nimessä en olis imetystä vaihtanut vuoden pullorumbaan ja siihen, miten älyttömästi korvikkeeseen menee rahaa.. eka lapsi nimittäin oli pulloruokittu, joten vertailupohjaakin on.
 
Koko ketjua en jaksanut kaahlata läpi. Ymmärrän ap:tä siinä, että kertapompsina nuo hankinnat maksavat kyllä jokusen kympin käytettynäkin. Pitkällä tähtäimellä imetys luullakseni tulee halvemmaksi. Toisaalta, vauvaan menee paljon muutenkin rahaa, joten nuo imetysapuvälineet ovat vain pisara meressä. Jos on rahaa nyhjäistä niihin muihin vauvan tarvitsemiin juttuihin, niin kuinka ei sitten vaikka rintapumppuun? Mulla takana yksi epäonnistunut imetys, kun vauva ei kerta kaikkiaan suostunut syömään tissiä ja toinen 5kk kestänyt, jonka itse lopetin "mukavuussyistä". Mulla oli käytössä 10€ käytettynä maksanut rintapumppu, jolla pärjäsin mainiosti. Lisäksi tuubitoppi normipaidan alla estää paljastelun. Käytin myös julkisella paikalla imettäessä ihan vaan tavallista harsoa. Sen siis nakkasin olkapäälle peittämään imevän vauvan. Mulla oli maidonkerääjät, koska toisesta rinnasta suihkusi maitoa, mutta kätevintä oli kuitenkin harsolla painaa sitä rintaa, jolloin heruminen loppuu.

Mutta hei, jos se tuntuu hankalalta, niin eihän sun ole pakko. Tai voithan vaikka yrittää ilman niitä ylimääräisiä hankintoja ja jos alkaa tuntua hankalalta, niin siirtyä sitten korvikkeisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;22826860:
Ja sitten jos jo tässä vaiheessa pitää alkaa laskeskelee mikä tulee halvimmaksi eikä ajatella sitä mikä on lapselle parasta, ollaan jo aika metsässä. Ei näitä imetysasioita voi etukäteen tietää, joskus onnistuu ja joskus ei. Mutta yritystä pitää kuitenkin olla koska se on niin tärkeä juttu vauvalle! Ja saahan äitikin siitä läheisyydestä mielihyvähormoneja.
Ei se mun pääsyy imetyksen jatkamiseen ollut, mutta siinä vaiheessa, kun lapsi ei voinut syödä enää tissistä ja mun oli valittava, yritänkö pumppausta vai siirrynkö suoraan korvikkeelle, kyllä mietin asiaa monelta kantilta. Varsinkin, kun päätin yrittää pumppausta ja totesin, että jos järjissäni meinaan pysyä, on hankittava vielä toinen pumppu. =)

Mutta ap:n tilanne on kertoman perusteella ihan eri. :D
 
niin mä päätänkin itse tän asian. tiedätkö, toisaalta itkettää ja toisaalta naurattaa kun lukee näitä vastauksia..
mä olen imettänyt 3 lasta tällä tavoin kun meinaan imettää (jos nyt aloitan imetyksen) tän seuraavankin. mitään hankalaa tai vaikeaa niissä imetyksissä ei ole ollut. mä olen imettänyt silloin kun kotona ei ole ollut vieraita ja yöt (alkuyötä lukuunottamatta). kodin ulkopuolella ollaan käytetty pulloa ja korviketta/omaa maitoa riippuen missä ollaan ja miten monta tuntia. järjestely on sopinut kaikille eikä siitä ole ollut mitään ongelmaa. kaikki ovat olleet tyytyväisiä ja eipä tuo neuvolakaan ole tuominnut mua tästä. sieltä sain erittäin kannustavaa palautetta että kaikki imetys on parempaa kuin ei imetystä lainkaan (ja perään terkkari vielä sanoi et kyllä sillä korvikkeellakin ihan terveitä vauvoja kasvaa..) tämä tyyli ja tapa sopii meille ja sillä hyvä. silloin kun imetin vauvaa niin se homma toimi niin et laitoin maidonkerääjän toiseen tissiin ja vauvan toiselle tissille ja sitten vaan annoin vauvan syödä ja samalla annoin ajatusteni liidellä vapaasti: todella rentouttavaa. mutta tämä imetystyyli/tapa on ilmeisesti väärä. näitten vastausten perusteella sen imetyksen pitäisi mennä niin että vauva toiselle tissille ja sitten mä vapaalla kädellä painan toista tissiä koko imetyksen ajan jotta siitä ei valuisi maitoa ja sotkisi vaatteita. tai vaihtoehtoisesti varaan vierelle kasan harsoja ja rättejä joita sitten tungen tissin päälle ja joita sitten vähän väliä vaihdan kuiviin ennenkuin vaatteet kastuvat. se maidonkerääjähän on täysin turha kapine ja koska sitä ei muutkaan ole koskaan tarvinneet niin minäkään en sitä tarvitse.. ehkä mun ajatusmaailma sitten on jotenkin kieroutunut kun mä pidän tuota ensin mainittua imetyshetkeä mukavampana ja rentouttavampana.
palstan mielestä taas tuo ensin mainittu on todella hankalaa ja vaikeaa imetystä.. (vauvaahan pitää imettää ilman apuvälineitä, tarvitaan vain vauva ja tissit)
jos mulla vaan ois sitä rahaa niin mä en edes miettis tätä asiaa. mutta kun sitä ei ole, niin pakko miettiä.
jos päätän aloittaa imetyksen niin ainut vaikea asia siinä todellakin on se että mun pitää keksiä ne tavarat jostain. sen jälkeen kun ne tavarat on hommattu niin ei tää imetys aiheuta mulle mitään tressiä. teille se taitaa aiheuttaa sitä minunkin edestä..;)
No muta jos siis koet imetyksen noin rentouttavana niin en kyllä ymmärrä miten raha voi tehdä siitä ongelman. Eikö tässä ketjussakin olla annettu vinkkejä siitä miten noita tavaroita saa edullisemmin?

Itsekin olen hyödyntänyt noita apuvälineitä, meidän eromme lienee vaan niissä kahdessa seikassa että jos olisi taloudellisesti liian tiukkaa voisin jättää jotain pois ja ennen kaikkea siinä etten antaisi kenenkään vieraan päättää siitä milloin voin lastani imettää.

Eli jos imetys sujuu mukavasti niin tuntuu kovin ikävältä että jotkut vieraat tai kyläilyreissut lopettavat sen turhaan noin lyhyeen. Käytännössähän ne on siis juuri ne vieraat jotka tekevät imetyksestä kalliin. Jos vieraat osaisivat jotain käytöstapoja saisit rauhassa imettää toisessa huoneessa, ei tarvisi ostaa korvikkeita lain ja mitä pidempään imetys kestäisi sitä enemmän sillä tienaisit. Vaikka sitten olisit ostanut kalliimpiakin varusteita. Eli oikeasti tiukassa taloudellisessa tilanteessa minulla ei olisi varaa kestitä jatkuvasti tuollaisia vieraita.

Mutta siis jos tuo vieraiden käytös on sinusta ok niin sittenhän se on sitä. Eihän tuossa mitään hankalaa ole. Joko etsit nuo apuvälineesi jostain teille sopivaan hintaan tai päädytte pelkkään korvikkeeseen.
 
Varmasti saa nuo kamat alle 120 e:n, ellei ole jumalaton nirppanokka. Tässäkin ketjussa joku lupasi myydä ap:lle rintapumpun ja liivinsuojia 5 e:lla.
Minähän se olin, tarjous on yhä voimassa jos mun viesti hukkui tulvaan ap:n silmissä. Onhan se hieman sääli että jotkut ajattelevat kaiken rahassa, kun on oikeasti asioita joita ei voi edes ajatella rahassa kuten esim vauvan hyvinvointi ja terveys!
 
näitten vastausten perusteella sen imetyksen pitäisi mennä niin että vauva toiselle tissille ja sitten mä vapaalla kädellä painan toista tissiä koko imetyksen ajan jotta siitä ei valuisi maitoa ja sotkisi vaatteita. tai vaihtoehtoisesti varaan vierelle kasan harsoja ja rättejä joita sitten tungen tissin päälle ja joita sitten vähän väliä vaihdan kuiviin ennenkuin vaatteet kastuvat. se maidonkerääjähän on täysin turha kapine ja koska sitä ei muutkaan ole koskaan tarvinneet niin minäkään en sitä tarvitse.. ehkä mun ajatusmaailma sitten on jotenkin kieroutunut kun mä pidän tuota ensin mainittua imetyshetkeä mukavampana ja rentouttavampana.
palstan mielestä taas tuo ensin mainittu on todella hankalaa ja vaikeaa imetystä.. (vauvaahan pitää imettää ilman apuvälineitä, tarvitaan vain vauva ja tissit)
jos mulla vaan ois sitä rahaa niin mä en edes miettis tätä asiaa. mutta kun sitä ei ole, niin pakko miettiä.
jos päätän aloittaa imetyksen niin ainut vaikea asia siinä todellakin on se että mun pitää keksiä ne tavarat jostain. sen jälkeen kun ne tavarat on hommattu niin ei tää imetys aiheuta mulle mitään tressiä. teille se taitaa aiheuttaa sitä minunkin edestä..;)
Jos tää on ainoa, mitä sä tästä ketjusta olet saanut, niin sulla on ongelmia joko lukemisen tai ymmärtämisen kanssa. Tai luet vain aika valikoituja viestejä. Mun ja monen muun mielestä se maidonkerääjä ei tunnu olevan mikään ongelma, vaan ennemminkin se rintapumppu ja autotalliin piiloutuminen. Kun homman voisi ratkaista ihan niin helpolla että a. rauhoittaa kotinsa vierailta, b. sanoo vieraille, että haluan imettää rauhassa, c. hommaa makuuhuoneen oveen lukon tai salvan. Mutta näitä ehdotuksia vastaan sinulla on jotain? Kuten sanottua, maidonkerääjä sinulla on varmasti varaa ostaa jos sinulla on varaa kestitä vieraitakin niin jatkuvalla syötöllä kuin niitä tuntuu teillä ramppaavan.
 
[QUOTE="kaisa";22828816]Oleks romani vai et?? Kaikki olis kiinnostuneita?[/QUOTE]

On vastannut jo että ei ole.

En mäkään jaksa lukea sivutolkulla niin kysyn, että MIKSI sä olet myynyt kaikki edelliset kamat, jos sulla on kerta lapsia jo ennestään?
Miksi ne pitää siis kaikki ostaa nyt uusia?
 
Jos tää on ainoa, mitä sä tästä ketjusta olet saanut, niin sulla on ongelmia joko lukemisen tai ymmärtämisen kanssa. Tai luet vain aika valikoituja viestejä. Mun ja monen muun mielestä se maidonkerääjä ei tunnu olevan mikään ongelma, vaan ennemminkin se rintapumppu ja autotalliin piiloutuminen. Kun homman voisi ratkaista ihan niin helpolla että a. rauhoittaa kotinsa vierailta, b. sanoo vieraille, että haluan imettää rauhassa, c. hommaa makuuhuoneen oveen lukon tai salvan. Mutta näitä ehdotuksia vastaan sinulla on jotain? Kuten sanottua, maidonkerääjä sinulla on varmasti varaa ostaa jos sinulla on varaa kestitä vieraitakin niin jatkuvalla syötöllä kuin niitä tuntuu teillä ramppaavan.
miten se voi kaivaa ihmisiä noin paljon missä mä tissini tyhjennän jos meillä on vieraita? meillä on autotallissa kiva pieni "miehen oma huone". siis nurkkaus missä on työpöytä, pehmeä tuoli, pari mappihyllyä ym juttui. siellä on ihan kiva istua lämpimässä ja omassa rauhassa lypsyllä. ja sähkökäyttöisellä pumpulla ei mee kuin hetki kun olen saanut maidot pulloon. tarviin mä sitä pumppua muutenkin, vaikka oltais kotona vaan perheen kesken. joskus käy niin että olen ollut muutaman tunnin imettämättä (ei olla kotona) ja vauvalle tulee nälkä just ennenkuin ollaan lähdössä kotiin. vauva saa sitten maidot pullosta ja kun päästään kotiin niin vauva on kylläinen (ja tod.näk. nukkuu) ja mun pitää kuitenkin saada tissit tyhjäks. siinä tilanteessa se pumppu on oiva apu.
 
hyi
Ootte te palstalaiset inhottavia. 11 sivua ootte jaksanut jankata, nauraa ja esittää olevanne parempia kuin ap. No varmasti itse kuvittelette olevanne jotenkin parempia, mutta ootte oikeesti vaan ilkeitä ja inhottavia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22828931:
On vastannut jo että ei ole.

En mäkään jaksa lukea sivutolkulla niin kysyn, että MIKSI sä olet myynyt kaikki edelliset kamat, jos sulla on kerta lapsia jo ennestään?
Miksi ne pitää siis kaikki ostaa nyt uusia?
mä annoin kolmannen lapsen jälkeen kamat pois koska olimme miehen kanssa siinä uskossa että lapsia ei enää tule..
 
miten se voi kaivaa ihmisiä noin paljon missä mä tissini tyhjennän jos meillä on vieraita? meillä on autotallissa kiva pieni "miehen oma huone". siis nurkkaus missä on työpöytä, pehmeä tuoli, pari mappihyllyä ym juttui. siellä on ihan kiva istua lämpimässä ja omassa rauhassa lypsyllä. ja sähkökäyttöisellä pumpulla ei mee kuin hetki kun olen saanut maidot pulloon. tarviin mä sitä pumppua muutenkin, vaikka oltais kotona vaan perheen kesken. joskus käy niin että olen ollut muutaman tunnin imettämättä (ei olla kotona) ja vauvalle tulee nälkä just ennenkuin ollaan lähdössä kotiin. vauva saa sitten maidot pullosta ja kun päästään kotiin niin vauva on kylläinen (ja tod.näk. nukkuu) ja mun pitää kuitenkin saada tissit tyhjäks. siinä tilanteessa se pumppu on oiva apu.
No mutta jos pumppu on sinulle NOIN tärkeä, niin kuinka voi olla, että edellsiessä vastauksessasi poimit palstalaisten kommenteista AINOASTAAN sen maidonkerääjän tarpeen?Nehän eivät paljon maksa, eiko sinulla todellakaan ole varaa ostaa niitä? Ja tuollahan sinulle on tarjottu pumppua ja liivinsuojuksiakin aika edullisesti, mikset vastaa tähän tarjoukseen? Pumppu tosiaan vaikuttaa oivalta avulta teille, mutta edelleen olen pahoillani, että edes kotisi ei ole paikka, jossa saisit rauhassa imettää tai lypsää ilman että vieraat tunkeilevat sinne tänne. Eihän se minua mitenkään kaivele, mutta sinua se tuntuu kaivelevan, koska olet tänne kuitenkin avauksen tehnyt, ja näillä asioilla perustelet ja vastustat sinulle tehtyjä ehdotuksia.
 
Beep
Ootte te palstalaiset inhottavia. 11 sivua ootte jaksanut jankata, nauraa ja esittää olevanne parempia kuin ap. No varmasti itse kuvittelette olevanne jotenkin parempia, mutta ootte oikeesti vaan ilkeitä ja inhottavia!
No hei, jos imettäessä ei sitä tiedä että kun toisesta imettää, toinenkin aktivoituu ja maitoa tulee, eikä osaa ottaa harsoliinaa avuksi, niin pitäähän sille jo vähän nauraa. Ei tollasta tyhmyyttä nyt voi nauramatta sulattaa.
 
No hei, jos imettäessä ei sitä tiedä että kun toisesta imettää, toinenkin aktivoituu ja maitoa tulee, eikä osaa ottaa harsoliinaa avuksi, niin pitäähän sille jo vähän nauraa. Ei tollasta tyhmyyttä nyt voi nauramatta sulattaa.
No mullakin kyllä maitoa tuli niin paljon siitä toisesta, että siinä ei paljon harsoliina auttanut. :D Mutta maidonkerääjä oli oiva apu. Mutta edelleen en ymmärrä, miksi se olisi niin suuri taloudellinen rasite, kun sen saa samalla hinnalla kuin ostaa tai tekee sille vierasjoukolle pullaa.
 

Yhteistyössä