mulla ei taida olla varaa imettää vauvaa..

No mutta jos pumppu on sinulle NOIN tärkeä, niin kuinka voi olla, että edellsiessä vastauksessasi poimit palstalaisten kommenteista AINOASTAAN sen maidonkerääjän tarpeen?Nehän eivät paljon maksa, eiko sinulla todellakaan ole varaa ostaa niitä? Ja tuollahan sinulle on tarjottu pumppua ja liivinsuojuksiakin aika edullisesti, mikset vastaa tähän tarjoukseen? Pumppu tosiaan vaikuttaa oivalta avulta teille, mutta edelleen olen pahoillani, että edes kotisi ei ole paikka, jossa saisit rauhassa imettää tai lypsää ilman että vieraat tunkeilevat sinne tänne. Eihän se minua mitenkään kaivele, mutta sinua se tuntuu kaivelevan, koska olet tänne kuitenkin avauksen tehnyt, ja näillä asioilla perustelet ja vastustat sinulle tehtyjä ehdotuksia.
sillä keskityin tuohon maidonkerääjään koska asenne tuntui olevan se, että se on täysin turha kapine. yritin vääntää rautalangasta sen että joillekin se voi olla tosi tarpeellinen ja hyödyllinen apuväline.
olen kyllä huomannut "myynti-ilmoitukset" mutta mulla on sen verran itsesuojeluvaistoa jäljellä että en ala täältä palstalta ostamaan mitään. pahimmassa tapauksessa mä en saa mitään muuta kun vielä enempi kakkaa niskaani kun nimi ja osoitetiedot alkavat levitä täällä. tää ketju todistaa hyvin miten ilkeämielisiä täällä ollaan.
minua ei kaivele se että en voi imettää kodissani kun meillä on vieraita (olen jo tottunut siihen 3 edellisen lapsen kohdalla) ja tän aloituksen tarkoituksena oli miettiä kannattaako satsata 2-3 kuukauden osittaiseen imettämiseen rahaa vai ei.
onneksi täällä oli pari vastaajaa jotka oikeasti ymmärsivät aloitukseni ja sen mitä aloituksessa tarkoitin.
 
hyi
No hei, jos imettäessä ei sitä tiedä että kun toisesta imettää, toinenkin aktivoituu ja maitoa tulee, eikä osaa ottaa harsoliinaa avuksi, niin pitäähän sille jo vähän nauraa. Ei tollasta tyhmyyttä nyt voi nauramatta sulattaa.
Kuule sinä et tiedä sitä että joillakin sitä voi tulla enemmänkin eli ei pelkkä harso auta. Vai onko susta fiksua heittää sitä maitoa hukkaan niin paljon että koko harsokin on siitä märkänä??

Ihme porukkaa, ei muuta tekemistä kuin päteä imettämisasioilla netissä tuntemattomille. Huhhuh.
 
samps
sillä keskityin tuohon maidonkerääjään koska asenne tuntui olevan se, että se on täysin turha kapine. yritin vääntää rautalangasta sen että joillekin se voi olla tosi tarpeellinen ja hyödyllinen apuväline.
olen kyllä huomannut "myynti-ilmoitukset" mutta mulla on sen verran itsesuojeluvaistoa jäljellä että en ala täältä palstalta ostamaan mitään. pahimmassa tapauksessa mä en saa mitään muuta kun vielä enempi kakkaa niskaani kun nimi ja osoitetiedot alkavat levitä täällä. tää ketju todistaa hyvin miten ilkeämielisiä täällä ollaan.
minua ei kaivele se että en voi imettää kodissani kun meillä on vieraita (olen jo tottunut siihen 3 edellisen lapsen kohdalla) ja tän aloituksen tarkoituksena oli miettiä kannattaako satsata 2-3 kuukauden osittaiseen imettämiseen rahaa vai ei.
onneksi täällä oli pari vastaajaa jotka oikeasti ymmärsivät aloitukseni ja sen mitä aloituksessa tarkoitin.
Kannattaa satsata..Teet sen tavallasi ja hyvä niin.
Vinkkinä että ota se vauva talliin ja imetä siellä?Pääset helpommalla :)
Ja se maidonkerääjä on todella tarpeellinen ollut meillä ainakin !Maksaa 5e prismassa.
Itekin olen imettänyt vain 2-4kk mutta prempi se on kuin ei mitään .
 
MITEN NIIN HUKKAAN?
Kuule sinä et tiedä sitä että joillakin sitä voi tulla enemmänkin eli ei pelkkä harso auta. Vai onko susta fiksua heittää sitä maitoa hukkaan niin paljon että koko harsokin on siitä märkänä??

Ihme porukkaa, ei muuta tekemistä kuin päteä imettämisasioilla netissä tuntemattomille. Huhhuh.
Tuleehan sitä maitoa suihkussa käydessäkin yms, ei ole tullu mieleen, että kaikki pitäisi kerätä talteen. Sitä tulee vaikka litratolkulla jos vaan puristelee. Jos taas maitoa ei valu yli äyräiden, niin sittenhän ei ole mitään hukkaan heitettävääkään
 
hyi
Tuleehan sitä maitoa suihkussa käydessäkin yms, ei ole tullu mieleen, että kaikki pitäisi kerätä talteen. Sitä tulee vaikka litratolkulla jos vaan puristelee. Jos taas maitoa ei valu yli äyräiden, niin sittenhän ei ole mitään hukkaan heitettävääkään
Vänkvänkvänkvänk!! Miks sä sit puristelet ja heität hukkaan?? Te lähes kaikki tässä ketjussa tarvitsisitte ajan lääkärin vastaanotolle niin saisitte noi kestomenkkanne vihdoin loppumaan!!
 
"kolmen äiti"
Tuleehan sitä maitoa suihkussa käydessäkin yms, ei ole tullu mieleen, että kaikki pitäisi kerätä talteen. Sitä tulee vaikka litratolkulla jos vaan puristelee. Jos taas maitoa ei valu yli äyräiden, niin sittenhän ei ole mitään hukkaan heitettävääkään
En ole kyllä koskaan ajatellut, että se rinnoista valuva maito menisi jotenkin "hukkaan". Siis tokihan semenee, mutta koska sitä maitoa on tullut vauvalle riittävästi, pumpata en ole halunnut enkä käyttää mitään maidonkerääjiäkään, koska en olisi itse tarvinnut sitä pakastettua maitoa mihinkään. Vauva sai siis kaiken ravintonsa suoraan rinnasta aina. Ja luovuttaakaan täällä ei oikein voi, kun lähimpään sairaalaan on niin pitkälti matkaa.
 
juuri tätä tarkoitin
[QUOTE="kolmen äiti";22829356]En ole kyllä koskaan ajatellut, että se rinnoista valuva maito menisi jotenkin "hukkaan". Siis tokihan semenee, mutta koska sitä maitoa on tullut vauvalle riittävästi, pumpata en ole halunnut enkä käyttää mitään maidonkerääjiäkään, koska en olisi itse tarvinnut sitä pakastettua maitoa mihinkään. Vauva sai siis kaiken ravintonsa suoraan rinnasta aina. Ja luovuttaakaan täällä ei oikein voi, kun lähimpään sairaalaan on niin pitkälti matkaa.[/QUOTE]

jep
 
Beep
Kuule sinä et tiedä sitä että joillakin sitä voi tulla enemmänkin eli ei pelkkä harso auta. Vai onko susta fiksua heittää sitä maitoa hukkaan niin paljon että koko harsokin on siitä märkänä??

Ihme porukkaa, ei muuta tekemistä kuin päteä imettämisasioilla netissä tuntemattomille. Huhhuh.
No harso kastui, seuraavaksi harso pyykkiin ja puhdas tilalle. Onpa vaikeeta? Jos harso ei riitä, pyyhe? Ja ei tartte olla edes Marimekkoa tai Gantia, joten halvallakin pääsee! :D


Ja mitä pätemiseen tulee, niin tekstissäni ei pädetty kyllä pätkääkään vaan ihmeteltiin ettei jollakulla olisi varaa imettää. Ihan tonttu ajatuskin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
sillä keskityin tuohon maidonkerääjään koska asenne tuntui olevan se, että se on täysin turha kapine. yritin vääntää rautalangasta sen että joillekin se voi olla tosi tarpeellinen ja hyödyllinen apuväline.
olen kyllä huomannut "myynti-ilmoitukset" mutta mulla on sen verran itsesuojeluvaistoa jäljellä että en ala täältä palstalta ostamaan mitään. pahimmassa tapauksessa mä en saa mitään muuta kun vielä enempi kakkaa niskaani kun nimi ja osoitetiedot alkavat levitä täällä. tää ketju todistaa hyvin miten ilkeämielisiä täällä ollaan.
minua ei kaivele se että en voi imettää kodissani kun meillä on vieraita (olen jo tottunut siihen 3 edellisen lapsen kohdalla) ja tän aloituksen tarkoituksena oli miettiä kannattaako satsata 2-3 kuukauden osittaiseen imettämiseen rahaa vai ei.
onneksi täällä oli pari vastaajaa jotka oikeasti ymmärsivät aloitukseni ja sen mitä aloituksessa tarkoitin.
No minä laitan sitten huutonettiin myyntiin nuo, pistä sinne tarjous jos kiinnostaa. Koska mulla ne ihan oikeasti ylimääräisenä ja jäänyt vaan kaappiin pyörimään. Saanko kysyä miksi sä olet päättänyt imettää vain 2-3kk? Mulla oli tilanne että esikoisen imetys oli ihan tuskaista ja se loppui kokonaan ihan tosi aikaisin. Sitten raskausaikanani hermoilin jos joku edes kysyi mites meinasit imetyksen kanssa koska lähipiirissä oli aika innokkaita imetyksenpuolestapuhujia. Tuli tunne että "hitto mä en imetä kohta yhtään, jos vielä utelette!" Mutta meidän kuopuksen kans imetys sujui ihanasti, itseasiassa hänelle ei pullo kelvannut ollenkaan vaan sitten 1v1kk iässä vaihtui suoraan tissi nokkamukiin ja tavalliseen maitoon. Ja koin että imetys noin loistavasti onnistuessaan oli ihana asia. Ja mulla on kyllä hieman ikävä niitä ihania hetkiä kun pikkuinen oli tuossa rinnalla ja loikoilimme sängyllä ja hän tarttui sormesta ym.ihanaa :) Ja sitten isompana oli aivan ihanaa kun hän katsoi silmiin ja hörähti nauruun tissi suussa. Vaikka esikoisen imetyksestä mulle ei jäänyt onnellisia hetkiä mieleen vaan pikemminkin hermostuttavia tilanteita, oli kuitenkin toisen lapsen imetys ihan erilaista. Ei kannattaisi etukäteen niin kamalasti stressata. Ja sitä paitsi, esikoisen kans mulla kans suihkusi aina toinen tissi mutta ei toisen kanssa. Eli kannattaisko katsoa ensin miten imetys lähtee käyntiin ennenkuin menee ostamaan nuo kaikki varusteet? Mieshän ne sitten voi käydä ostamassa tai pyydä niitä vieraita tuomaan tälläisiä lahjoja eikä niitä iänikuisia vauvanvaatteita!
 
"vieras"
Mä en voi kun ihmetellä. Jos maitoa tulee kerran vissiin yllin kyllin ja rahasta on pulaa, niin miksi ihmeessä imettää vain ne pari kuukautta? Ja kuvitteletko tosiaan, että korvike on ilmaista?

Miksi pitää ajatella kalleinta mahdollista rintapumppua? Jos olet aikaisempiakin lapsia imettänyt, niin kai heiltä on jäänyt imetyspaitoja ja liivejä? Ja maidonkerääjät maksaa ehkä sen 5 euroa parilta.

Siis ootko sä nyt oikeasti tosissasi???
 
zed
Itse olen kyllä miettinyt myös että minulla EI OLISI OLLUT VARA OLLA IMETTÄMÄTTÄ.
Parhaillaan se pari desia korviketta maksaa 50s, sama määrä maitoa on ilmaista... :)
Ja jos lapsi juo ensimmäisten kuukausien aikana melkeinpä sen litran... Huh huh.

Pari vinkkiä siis:
-Ompele saumurilla/ompelukoneella monikäyttöisiä liivin suojuksia. Ihoa vasten pehmeä flanelli tai puuvilla, väliin frotee ja päällimmäiseksi mikä vain kangas. Vaikka toinen flanelli. Kaikki nämä materiaalit saa vanhoista yökkäreistä, pyyhkeistä.... Eli ilmaista. Jos ei ole ompelukonetta niin vaikka käsin. :)

-Itse ostin käytettynä Aventin käsikäyttöisen rintapumpun +maidonkerääjän. YHT. 15E. Maidonkerääjää en ole käyttänyt, vaikka toinen tisu imettäessä vuotaakin... En jaksa niitä liruja kuitenkaan kerätä. Uusia pumppuja saa alkaen 19.9E (prismasta). Mutta siis oma äitini kuulema lypsi käsin esim. lautaselle ja siitä kaatoi säilytys pussiin ja pakkaseen.

-Imetyspaitoja en välttämättä tarvitse. Käytä "normi" paidan alla löyhä kauluksista toppia niin ei tarvitse mahaa joka paikassa esitellä jos kaupungillakin imettää. Päällyspaita ylös ja topin kaulusta vain alas. Toimii ihan hyvin. Ja hmLLÄ on aika hyviä suht pitkiä ja suuri kauluksisia toppej ehkä 5E kipale..

-Liivit on kyllä tosiaan melkein hankittava. Jossakin on ollut kyllä ohje miten normiliiveistä saa itse tehtyä imetysliivit...? Ei maksa paljon esim. HMllä, lindexillä jos sattuu omaamaan aika pienet rinnat.... Itsellä sellainen 65H... joten ostin yhdet hyvät kaarituelliset imetysliivit ihan oikeasta liivikaupasta (50E) ja sit tilasin sellaiset yö/-eka viikkojen puuvillaliivit ilman kaaritukia netistä alle parilla kympillä.

Imettämään vaan ja ainakin sinne vuoden ikään niin ei tarvitse korvikkeita ollenkaan antaa.
http://imetystukilista.net/sivut/index.php
 

Yhteistyössä