Mulla kun ei ole lapsia niin voisiko joku valaista mua yhessä asiassa

  • Viestiketjun aloittaja uusi tuttu
  • Ensimmäinen viesti
uusi tuttu
mitä se yhteishuoltajuus oikeen tarkoittaa käytännössä? Onko siis lapsi ihan miten vaan ja millon vaan jommankumman vanhemman luona ja niin pitkään kun vaan haluaa vai onko näissä jotain sääntöjä.

Siksi vaan kyselen kun uudella miestutulla on lapsi ja en ole kysynyt mut oletan et niillä on yhteishuoltajuus ja se lapsi on nyt vallan isän luona(mua ei haittaa). Ollaan kuitenkin sen verran vähän aikaa tunnettu et en ole vielä hirveest udellu tosta et onko yhteihuoltajuus ja miten ne on sopineet juttuja.
 
"vieras"
Yhteishuoltajuus tarkoittaa sitä, että äiti ja isä ovat lapsen viralliset huoltajat. Vanhemmat voivat sopia tapaamisista ja asumisesta keskenään tai sitten siitä voidaan sopia vaikkapa viranomaisten avulla, eli käytäntöjä on hyvin erilaisia. Esimerkiksi sisareni on eronnut miehestään, mutta hänen miehensä asuu lähellä. Heidän lapsensa ovat jo sen verran isoja, että pystyvät myös itse kulkemaan, joten lapset voivat itse päättää aika pitkälle kumman luona ovat milloinkin.
 
Kysy siltä mieheltäsi miten on exänsä kanssa sopinut, nää on sopimusasioita. Eikä välttämättä mene kalenterin mukaan, minä tiedän tällä hetkellä että kolmesta lapsestani kaksi on menossa isän luo huomenna, en tiedä milloin tulevat takaisin tai milloin kolmas on menossa... näin lomalla meillä ei ole mitään aikatauluja, normisti ovat about joka toinen viikonloppu isällä ainakin jollain kokoonpanolla.
 
uusi tuttu
Kysy siltä mieheltäsi miten on exänsä kanssa sopinut, nää on sopimusasioita. Eikä välttämättä mene kalenterin mukaan, minä tiedän tällä hetkellä että kolmesta lapsestani kaksi on menossa isän luo huomenna, en tiedä milloin tulevat takaisin tai milloin kolmas on menossa... näin lomalla meillä ei ole mitään aikatauluja, normisti ovat about joka toinen viikonloppu isällä ainakin jollain kokoonpanolla.
No kysyn sitten kun tilanne on ehkä vähän edennyt.Sen verran nyt olen ymmärtänyt et lapsi on tässä loman ajan enemmän isän luona mitä äidin luona. isä tosin pitää lasta luonaan aika paljon mutta arki kun alkaa niin en tiedä miten tilanne muuttuu. Kyllä mä sit kysyn kun tosiaan tilanne meijän välillä kehittyy.
 

Yhteistyössä