Mulla ois taas kysyttävää poskionteloista ja sarvikuonosta =)

Mulla oli joku aika sitten (ei montaa päivää sitten) pää kipeänä, sillä tyylillä kun poskiontelotulehduksessa. No huuhtelin sarvikuonolla, niin loppu se pöhnänen kipu. Ja on ollut nyt muutaman päivän aivan normaalia nuhaa vaan, ei muita oireita.

Tänään taas huuhtelin nenääni, kun tukossa olin, mutta ei päätä särkenyt tai mitään, mutta kun huuhtelin, niin heti sen jälkeen löi aivan älyttömän säryn päälle ja aivan samanlaista kun poskiontelotulehduksessa ja tää nyt ei ole loppunut 6h aikana ollenkaan. Mitä ihmettä nyt sitten tein väärin?
 
Et mitään, mutta sun poskiontelot ovat varmaan niin tukossa (turvoksissa ), että vesi ei päässyt kiertämään vaan jäi onteloihin.
Mulle kävi samoin kun käytin sarvikuonoa ensimmäisen (ja viimeisen! ) kerran. Sattui ihan älyttömästi sen jälkeen päähän ja poskeen.
 
vieras
osta inkivääri, paloittele ja keitä, hengitä keitinhöyryä. lupaan, että röörisi aukeaa. moneen vuoteen en ole antibiootteja joutunut syömään poskiontelotulehdukseen!!!
 
Kyllä mie mielestäni olen tarkkana sen suolan kans. Kun siinä on se valmis mitta, niin en kai nyt varmaan sitä saa tyrittyä B)

Jos se vesi nyt tuonne jäis jumiin, niin lähtisköhän se ajan kanssa pois. Toivon tosiaan, että sais tuolla huuhtelulla ( niin kuin olin kai saanutkin ennen tätä viimestä huuhtelua) poskiontelot puhtaiksi, koska antibioottikuurit on rasittavia ja ongelmallisia.

Vili, kuinka vähäksi aikaa tuli paska fiilis?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Kyllä mie mielestäni olen tarkkana sen suolan kans. Kun siinä on se valmis mitta, niin en kai nyt varmaan sitä saa tyrittyä B)

Jos se vesi nyt tuonne jäis jumiin, niin lähtisköhän se ajan kanssa pois. Toivon tosiaan, että sais tuolla huuhtelulla ( niin kuin olin kai saanutkin ennen tätä viimestä huuhtelua) poskiontelot puhtaiksi, koska antibioottikuurit on rasittavia ja ongelmallisia.

Vili, kuinka vähäksi aikaa tuli paska fiilis?
Mun olo kesti seuraavaan päivään. Tein sen iltapäivällä ja makasin vaan loppupäivän, ku en pystyny mitään tekeen.
Niistämällä sitä vettä ei pois tullu, vaan jotenki se sit lähti omia aikojaan.
Lääkäri tuon mulle kerto, että se vesi on jääny sinne "jumiin" turvonneiden onteloiden takia. Lääkäri ei myöskään suositellut käyttämään sitä jos poskiontelot on niin pahasti tukossa, koska se ei tosiaan silloin auta.
Mä kävin pari kertaa punkteerausessa tuossa pari viikkoa sitten ja vasta nyt alkaa olemaan turvotus lähtenyt onteloista, kun olen käyttänyt sen lisäks sumutetta.
Nyt ehkäpä saattaisin uskaltaa taas kokeilla sitä sarvikuonoa.

 

Yhteistyössä