Mulla on 23 kenkäparia, aika vähän vai?

  • Viestiketjun aloittaja ok
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
[QUOTE="eee";28526344]Siirryitkö talvinilkkureista sitten suoraan sandaaleihin?

Ymmärrän kyllä, jos rahasta on pulaa. Mutta en tajua, miten sitä pärjää.[/QUOTE]

Joo, mulla on sandaalit heti ku niitä vain voi pitää eli ku lumi on sulanu :D Mun jalat ei tykkää kengistä.

Ja siis ei meillä nyt mitään isoa rahapulaa oo muuta ku sillon ku mun pitäs ostaa ittelleni jotain. Aina mä keksin jotain tähdellisempää tarvetta niille rahoille.
 
Mulla kumpparit, crocksit työkenkinä, sandaalit, tennarit, kangastossut, talvikengät, syyssaappaat,..jaa olikohan se siinä.
Niillä olen pärjännyt. Mutta en mä kenkiä vihaa, on vaan vaikea löytää miun maun mukkaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28526391]Mihin teillä mahtuu ne 23 paria kenkiä? Varmaan itsellänikin on lähelle tuota, mutta ei ne oikein mahdukaan.[/QUOTE]

Vaatehuoneessa lattianrajassa osa, korkealla hyllyllä osa. Käyttökengät eteisessä, kumisaappaat "kurakaapissa".

Omien kenkien kanssa ei vielä ole ongelmaa, mutta kun perheessä on sen seitsemän muutakin paria kumisaappaita. Muista muiden kengistä puhumattakaan...
 
"vieras"
Suomessa sääolosuhteetkin vaativat erilaisia jalkineita.

Kesään mulla on flipflopit, ballerinat, kangastossut ja sandaalit. Uudet sandaalit pitäis ostaa, vanhat ovat ihan risat jo, kangastossut ovat ehjät mutta pohja kulunut vaarallisen liukkaaksi...

Syksyyn/kevääseen mulla on nahkasaappaat, nahkaiset Converset ja kiilakorkokävelykengät.

Talveksi mulla on maiharit ja Riekerin villavuoriset jalkineet. Tarvitsisin jotkut lämpimät, mutta siisti ja naiselliset talvinilkkurit.

Lisäksi löytyy kolmet juhlakengät, kahdet kumisaappaat (kevyet matalavartiset kaupunkiin ja Kontiot luontoon), kahdet työkengät, vaelluskengät, lenkkarit ja sisäpelitossut.

Mulla on siis 20 paria kenkiä. Eikä yhtään ole liikaa, kaikkia käytän säännöllisesti.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";28526283]No ei tuo nyt mikään erityisen suuri määrä kenkäpareja ole, vaikka epäilemättä olisitkin halunnut kuulla päivittelyjä "valtavasta" kenkäarsenaalistasi :)[/QUOTE]

Enpäs olisi. Ei mulla ole mielestäni paljoa kenkiä, olen aina ajatellut että että vähän. Kunnes laskin ne - luku kuulostaa todella suurelta. Toki sitä nostaa harrastuksiin tarvittavat ja parit kulahtaneet joita en juuri enää käytä, harkitsen roskiin heittoa.
Tuttavapiirissä on joitain ns. kenkäfriikkejä, joilla on oikeasti älytön määrä kenkiä. Niihin verrattuna mulla on vähän.
 
-75
Mä vihaan kenkien ostamista. Äkkiseltään laskin että kenkiä on n. 15-20 paria, ihan tarkkaan en nyt jaksa laskea. Ja miehen mielestä mulla on ihan liikaa kenkiä. Osa kaapissa olevista kenkistä on kyllä sellaisia että en ole pitänyt muutamaan vuoteen että joutaisivat pois (liian pieniä tai huonoks menneitä). Mutta 170 paria kenkiä tai yli 50:kin, kuulostaa hurjalle... Mun kenkämärällä pärjää ihan hyvin, mut kesäks voisin kyllä jotkut kivat uudet ostaa ja uudet saappaat tarvisin, kun nyt on vaan matalavartiset, kunnon kontiot tarvis vielä olla.
 
M32
Minulla taitaa olla 20–25 paria jalkineita, puolisollani saman verran. Kaikki ovat käytössä, meillä ei säilötä turhaa tavaraa. Etenkin nahkakengille tekee hyvää, ettei käytä samoja monta päivää peräkkäin vaan antaa levätä välillä lestissä.
 
En ole pariin vuoteen laskenut kenkiäni, mutten yllättyisi jos 100 paria menisi rikki. :D Heikkouteni ovat ballerinat, mutta niitä käytänkin eniten. Värit, tekstuurit ja muodot vaihtelevat niissä paljon ja hintahaitari niissä on 10-600€ pari. :) Tiedän etten tarvitsisi kenkiä niin paljon, mutta tykkään valita aina jokaiseen asuun sen täydellisen kenkäparin ja välillä leikitellä kengillä. Voisin sen rahan moneen huonompaankin asiaan käyttää. :)
 
Mulla on noin 25 paria tällä hetkellä, uusia kesäkenkiä en ole vielä ostellut. Näistä viidet on talvikenkiä, kolmet lenkkarit, yhdet nilkkurit ja sitten on lähinnä erivärisiä korkokenkiä ja ballerinoja. Eli ihan normaali määrä aloittajalla mun mielestä :)
 
En ole pariin vuoteen laskenut kenkiäni, mutten yllättyisi jos 100 paria menisi rikki. :D Heikkouteni ovat ballerinat, mutta niitä käytänkin eniten. Värit, tekstuurit ja muodot vaihtelevat niissä paljon ja hintahaitari niissä on 10-600€ pari. :) Tiedän etten tarvitsisi kenkiä niin paljon, mutta tykkään valita aina jokaiseen asuun sen täydellisen kenkäparin ja välillä leikitellä kengillä. Voisin sen rahan moneen huonompaankin asiaan käyttää. :)
Mulla on reippaasti yli tuon 100 parin :ashamed: Ostan kenkiä koko ajan ja neljät samalla kertaa. Useasti...Rakastan kenkiä...ei voi mitään. Toisilla on laukkuja, mulla on kenkiä ja mekkoja..
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Turhamaisuuden huippu
Anteeksi, minkä ikäinen mahdat olla kun sinulla tuollaisia ongelmia on? 16-v. vanhempien kanssa asuva, vai?
Ketä oikeasti kiinnostaa, monetko kengät jollain toisella on? Huh, huh...

Tiesitkö, että muutama sukupolvi taaksepäin talon 5:llä lapsella saattoi olla vain yksi kenkäpari yhteensä joita vuorotellen käytettiin. Miltähän sen ajan lapsesta tuo kysymyksesi kuullostaa?
 
"a p"
Anteeksi, minkä ikäinen mahdat olla kun sinulla tuollaisia ongelmia on? 16-v. vanhempien kanssa asuva, vai?
Ketä oikeasti kiinnostaa, monetko kengät jollain toisella on? Huh, huh...

Tiesitkö, että muutama sukupolvi taaksepäin talon 5:llä lapsella saattoi olla vain yksi kenkäpari yhteensä joita vuorotellen käytettiin. Miltähän sen ajan lapsesta tuo kysymyksesi kuullostaa?
:LOL:
 
"vieras"
Mulla on äkkiseltään muisteltuna balleriinat, kumisaappaat, lenkkarit, nilkkurit kiilakorolla (syksy- ja kevätkengät), kuomat, jotkut vaelluskengän tyyppiset talvikengät ja sisäpelikengät, eli 7 kenkäparia, ja on kyllä liian vähän, kaikki kengät aktiivisessa käytössä ja tulee vastaan sellasia tilanteita ettei oikein ole sopivia kenkiä mitä laittaa päälle. Raskaus muutti pysyvästi jalan kokoa ja mallia, joten olen joutunut ostamaan kaikki uusiksi, siksi mulla on noin vähän kenkiä :) Mulle sopivia löytyy vähän, harvoin inhimillisellä hinnalla, niin ei kyllä ole varaakaan ihan heti ostaa isoa varastoa, olen ostanut ensimäisenä ulkoilu- ja lenkkeilykenkiä kun niitä nyt kotiäitinä tarvitsee kipeimmin.

En ymmärrä miten Suomen sääolosuhteissa pärjää muutamalla kenkäparilla, ainakaan jos harrastaa liikuntaa ulkona. Ja olisi vielä hyvä, ettei samat kengät olisi koko ajan jalassa, vaan saisivat kuivua ja tuulettua välillä kunnolla.
 
Voi b
Luulin eka et tää on joku pilailujuttu, et ihmiset tosissaan luettelee omia KENKIÄÄN täällä, mut sit tajusin et tää on ihan TOTTA! Piti oikeesti ihan näyttää miehelleniki ja se sanoi et onks naiset ihan oikeesti noin tyhmiä et ne kirjoittaa tänne pokkana kengistään! Tää on jotain ihan sairasta...Onks tää oikeesti joku fetissijuttu ku ei niinku millään avaudu mulle...?!
 
Luulin eka et tää on joku pilailujuttu, et ihmiset tosissaan luettelee omia KENKIÄÄN täällä, mut sit tajusin et tää on ihan TOTTA! Piti oikeesti ihan näyttää miehelleniki ja se sanoi et onks naiset ihan oikeesti noin tyhmiä et ne kirjoittaa tänne pokkana kengistään! Tää on jotain ihan sairasta...Onks tää oikeesti joku fetissijuttu ku ei niinku millään avaudu mulle...?!
Täytyykö jokaisella keskustelulla olla joku syvällinen merkitys?
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
ok
Luulin eka et tää on joku pilailujuttu, et ihmiset tosissaan luettelee omia KENKIÄÄN täällä, mut sit tajusin et tää on ihan TOTTA! Piti oikeesti ihan näyttää miehelleniki ja se sanoi et onks naiset ihan oikeesti noin tyhmiä et ne kirjoittaa tänne pokkana kengistään! Tää on jotain ihan sairasta...Onks tää oikeesti joku fetissijuttu ku ei niinku millään avaudu mulle...?!
Juu siis voi kauhee! Ihan kauheeta tää maailman meno!
 
Luulin eka et tää on joku pilailujuttu, et ihmiset tosissaan luettelee omia KENKIÄÄN täällä, mut sit tajusin et tää on ihan TOTTA! Piti oikeesti ihan näyttää miehelleniki ja se sanoi et onks naiset ihan oikeesti noin tyhmiä et ne kirjoittaa tänne pokkana kengistään! Tää on jotain ihan sairasta...Onks tää oikeesti joku fetissijuttu ku ei niinku millään avaudu mulle...?!

Palstan tosimiehetkin ovat kertoneet kengistään, laittaneet jopa kuvaa, joten:rolleyes:
 
M32
Luulin eka et tää on joku pilailujuttu, et ihmiset tosissaan luettelee omia KENKIÄÄN täällä, mut sit tajusin et tää on ihan TOTTA! Piti oikeesti ihan näyttää miehelleniki ja se sanoi et onks naiset ihan oikeesti noin tyhmiä et ne kirjoittaa tänne pokkana kengistään! Tää on jotain ihan sairasta...Onks tää oikeesti joku fetissijuttu ku ei niinku millään avaudu mulle...?!
Tervetuloa Internetiin.
 
Monot
Mun mielestä tää on hyvä aihe. Itse en ole erityisen kiinnostunut kengistä eikä aktiivisessa käytössä ole kuin muutamat kengät. Kuitenkin jos lasken kaikki omistamani jalkineet, niin on niitä yli 20 paria. Mökiltä löytyy useammat vanhat lenkkarit, sandaalit sekä saappaat ja varastossa on lumilautakengät ja parit hiihtomonot. Lisäksi olen säilyttänyt mm. Ylioppilasjuhlakenkäni ja jotkut kymmeniä vuosia vanhat hienot nahkakengät -en vaan raaski heittää niitä poiskaan.
 
hellsbells
Mun mielestä ihan sopivasti.

Itelläni on tällä hetkellä ehkä 10 semmoset sopivat kengät, joita käytän. Vanhimmat on jääneet pieniks, mun jalan koko on kasvanu :-/ (raskauksien ja lihomisen takia) En kyllä muutenkaan ole mikään "kenkäfriikki", en tykkää esim. korkkareista, mieluiten kulkisin tennareissa ja (feikki!)crokseissa kesät, talvet.
 

Yhteistyössä