Mulla on täysi työ muistaa ruokkia koirani säännöllisesti

  • Viestiketjun aloittaja huono omistaja
  • Ensimmäinen viesti
huono omistaja
Koira ei ole tippaakaan namien perään. Nippa nappa syö ruoka-annoksensa. JOs siihenkin tulee muutoksia, niin ei kelpaa.
Mikä hiton anorektikko-koira minulla oikein on? : /

Ei se koskaan ilmoita mitenkään olevansa nälkäinen. Vettä se juo ihan normaalisti ja koira on kaikin tavoin muuten terve, mutta ruokahalua sillä ei vaan ole. :(

On niin turhauttavaa käydä tottistreeneissäkin, kun koiraa ei kiinnosta tippaakaan vaikka olisi ollut vrk. syömättä.
Plaaaaaah!
Kyllä se roskia vetelee, ulkona napsii oksia ja heiniä (ja sitten oksentelee ja paskoo tikkuja).
Koira on tosiaan jo 1-vuotias, peruskäskyt olen saanut uppoamaan kaaliin.
Niin kaiholla katson muita samanrotuisia, jotka tekee tuossa iässä jo vaikka mitä tottisjuttuja ja enemmänkin.
Ääh, kateus ja huoli painaa! :(
 
cvcv
Kyllä se vanhempana menee ohi. Ja jos ei mene niin sterilisaatioleikkaus auttaa jos niin huolissasi olet. Hirmu yleistä nuorilla koirilla, nartuilla ennen ekaa juoksua ja uroksilla pidempään kun nartut alkavat kiinnostaa...
 
"plop"
Milaisia nameja olet kokeillut? Meillä koira innostuu vain eilisistä ruualta ylijääneistä kanansuikaleista, jotka on yön yli muhinut huoneenlämmössä ja tarjoillaan taskulämpiminä.

Eiku innostuuhan se myös ihan kamalan hajuisesta kuivatusta lehmänmahasta :X Kokeile etsiä eläinkaupasta se kaikkein pahanhajuisin herkku, koirat yleensä innostuu hajuista...
 
a.p.
Oon kokeillut pahanhajuisia ja neutraaleja nameja. Ei käy, ei kelpaa.
Tai siis koira ottaa namin suuhun, sylkee sen ulos ja jättää sen maahan. Joskus on aiheuttanut lähinnä huvittuneisuutta, kun on ottanut namin suuhun ja vahingossa nielaissut, kun on sitten yrittänyt kakoa sitä takaisin ylös. Ja ei kurkussa pitäisi olla rakenteellista vikaa, kun kuitenkin normiruoka uppoaa ihan tavallisesti alas. Niin ja heinät ja tikut menee alas.
 
Oon kokeillut pahanhajuisia ja neutraaleja nameja. Ei käy, ei kelpaa.
Tai siis koira ottaa namin suuhun, sylkee sen ulos ja jättää sen maahan. Joskus on aiheuttanut lähinnä huvittuneisuutta, kun on ottanut namin suuhun ja vahingossa nielaissut, kun on sitten yrittänyt kakoa sitä takaisin ylös. Ja ei kurkussa pitäisi olla rakenteellista vikaa, kun kuitenkin normiruoka uppoaa ihan tavallisesti alas. Niin ja heinät ja tikut menee alas.
Heinäähän ne vetää välillä, et saa suoliston puhtaaks, jos siellä olis siis jumissa jotain?
Paljon koira painaa ja minkä rotunen?
 
a.p.
Heinäähän ne vetää välillä, et saa suoliston puhtaaks, jos siellä olis siis jumissa jotain?
Paljon koira painaa ja minkä rotunen?
Mä en usko, että suolistossa on jumi. Aina tuo on ollut yhtä huonosyömänen. : /
Että jos olisi, niin se olisi ollut siellä jo ihan luovutusikäisestä asti, nii olisihan se jo muullakin tavoin tullut ilmi?!
Bortsu ja painaa n. 17 kg. Aika laiha se on.
 
Entäs ruokavalion vaihto?

Ja tosiaan kasvata sen nälkää, tarjoa ruoka, jos ei muutamassa minuutissa syö, kippo pois ja tarjotaan seuraavalla ruoalla ja taas sama juttu, kyllä ihan satavarmasti rupeaa jossakin kohdassa syömään jos ei mitään vikaa ole.

Lisäksi vielä aluksi tarjoaisin normiannosta pienemmän määrän, jotta kippo tulee tyhjäksi ja koiralle kuitenkin vielä jää vähän nälkää päälle.

Mitä koulutukseen tulee, niin käytä jotakin muuta motivaatiovälinettä koiralle moottorina, palloa palkaksi, tai vetoleikkejä.

Paljon myös vaikuttaa ohjaajan oma olemus, flegu ohjaaja ei saa koirastaankaan nopeaa ja paljon virtaa omaavaa suoritusta irti.
 

Yhteistyössä