Mulla on teoria, että ihmiset ovat onnellisimmillaan, kun heillä ei ole paljon rahaa

  • Viestiketjun aloittaja "leppis"
  • Ensimmäinen viesti
"leppis"
Veikkaan, että ihminen on silloin onnellisimmillaan, kun hän ei ole suoranaisesti köyhä, mutta ei rikaskaan. Jos joutuu vähän ponnistella ja säästää rahaa ostaakseen esim. auton tmv., sen saaminen tuntuu paljon paremmalta kuin jos voisi aina tuosta vaan mennä ja ostaa mitä haluaa.
 
En kyllä allekirjoita. Mua ainakin kyrpii ihan sairaan paljon kun säästötilin saldo hupenee typerien autonkorjausten ja hankintojen myötä. Olisin paljon onnellisempi jos ei tuollaisiin tarvitsisi suunnitella etukäteen niin pirun pitkälti..
 
Mun mielestä ihminen on onnellisimmillaan, kun hänellä on riittävästi rahaa. Jos rahaa on jatkuvasti liian vähän tai velkaa paljon, se rasittaa. Ideaali olisi, jos omistaisi oman torpan ja pystyisi säästämään vähän kalliimpaankin autoon. Sen jälkeen jos rahaa jää ja sitä on "liikaa" se voi olla hallaa onnellisuudelle ehkä.
 
"Mamma italiana"
riippuu myòs ympàristòstà. jossain kòyhàssà kylàssà (maassa) ihmiset voivat ollaa onnellisia koska heillà ei ole vertauskohtaa siihen "parempaan elàmààn". jos elàt jossain paikassa rikkaiden keskellà, kòyhyys ei varmaankaan tuo onnea.
 
Non compos mentis
Minä taas olen omakohtaisesti huomioinut, että sillä rahalla ei loppujen lopuksi ole suurtakaan merkitystä, kunhan sitä on riittävästi. Voin olla onnellinen rikkaana sekä köyhänä.
 
e
Mun mielestä paras tilanne ois sillon, kun koko rahaa ei tarvis edes ajatella. Pystyis elämään ja tekemään isommatkin hankinnat ilman laina- ja muita murheita. Kyllä mulla ainakin "onnellisuus" väheni siinä vaiheessa kun laskut jäi maksamatta ja tilit vetelee miinuksilla.. Onneksi se oli vaan väliaikasta, mutta sais sitä rahaa nytkin olla enemmän. Ei tarvis stressata siitä, jos tulee jotain pakollisia menoja ja ei oe säästöjä..
 
Mä olisin onnellinen jos tällaisessa maassa voisi oikeasti elää suht normaalia elämää pienillä tuloilla, mutta tässä maassa on erittäin huonoa se, että jos haluat elää vähääkään omavaraisesti, joudut elämään kauempana keskuksista ja usein myös työpaikoista, eli tarvitset auton kulkemiseen. Kotoa käsin työn tekeminen vaatisi kouluttautumista johonkin ihan eri alalle tai jotain nettipuljun pyörittämistä. Kylmä maa tarttee hiton kallista sähkölämpöä tai polttopuita, joita olisi ihana saada omasta metsästä, mutta kun ei sellaista ole sukulaisilta kovin halvalla tiedossa niin..

Mua oikeesti harmittaa se että on pakko elää todella suorituskeskeistä elämää joitain vuosia (sitä parasta ikää vielä) jotta voi saada sen mitä oikeasti haluaa ja päästä siihen omavaraisempaan elämään kiinni edes hiukan kulmasta. No, onneksi se harmittaa näin paljon vain silloin kun asiaa miettii liian tarkkaan :D
 
[QUOTE="Mamma italiana";22103336]rahan puutteen takia moni menettàà hengen. raha voi sààstà hengen. tosin riippuu aina niistà vertailukohdista[/QUOTE]

Itse raha on tarpeetonta. Ruokaa saa ilman rahaakin kyllä, varsinkin suomessa. Rahalla voi toki ostaa ruokaa mutta itse rahaa ei tarvitse syödä.
 

Yhteistyössä