Mulle laitetaan mirena nyt jälkitarkastuksessa....

  • Viestiketjun aloittaja pelkuri
  • Ensimmäinen viesti
pelkuri
ja hirvittää!
Lapsia on riittävästi,sterilisaatio liian lopullinen mutta pysyvä ehkäisy tarvitaan.

Mua pelottaa sen laittaminen,inhottaa vierasesine kohdussa ja pelottaa kaikki ne kauhukokemukset joita täällä netissä tulee vastaan....

Tähänkin varmaan joku taas yhden,kaks kauhujuttua laittaa...

*Mut kertokaa mulle hyviä kokemuksia,rauhoitelkaa peloissan olevaa!*

Ja ehdottomasti sen kierukan haluan,en halua olla raskaana taas.
Pillerit unohtuu ja kumit jää laatikkoon ja sitten taas napsahtaa.
Kroppa ja nuppi ei enää kestä raskautta,ainakaan useampaan vuoteen.
 
No mutta, kokeilemallahan se selviää, eihän sitä tarvitse pitää sitä viittä vuotta jos ongelmia tulee..Suurin osahan on siihen tyytyväisiä kuitenkin. Itse kestin 4kk jatkuvaa RUNSASTA vuotoa(jonka aikana hb laski alle sadan) ja luovutin, vaikka lääkärin mielestä olisi pitänyt jaksaa VUOSI!
 
Noista samoista syistä mä en ottanut kierukkaa (enkä ota ikinä) vaikka lääkärit ja neuvolantädit yrittävätkin sitä puolipakolla markkinoida.
Mä päädyin kapseliin ja hyvä on ollut.
 
ap
Muuten kysymys koskien vuotoa mirenan aikana.
Kun mulle se laitetaan heti jälkitarkastuksessa niin tod.näk ei menkat oo vielä alkanut(aikomus imettää jos vaan onnistuu ja imetys ennen pitänyt menkat 6-8kk pois)
Tekeekö kierukka sitten vuotelua kuitenkin,vaikka menkat periaatteessa poissa,kokemuksia?

Juu ja kokeilemallahan se selvii,hirvittää vaan silti.Ja kauhistuttaa se että jos se ei sovi ja en kestä niin joutuu taas ronkittavaksi kun otetaan se pois....
 
Listasin alapuolelle mun kokemuksia. Suurin osa ehdottomasti on hyviä :)

A) synnytys sattu enempi ku kierukan laitto
B ) Vuoto kesti laiton jälkeen kaks viikkoa
C) sen jälkeen menkat on ollut max. kaks päivää kestävät ja niin niukat että pikkuhousun suojilla pärjää.
D) Kerran kuukauteen vihlasee jommaltakummalta puolelta kerran tai kaks (varmaan ovis, en tiiä)
E) ei tunnu mitenkään
F) ei tarvii muistaa pillereitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muuten kysymys koskien vuotoa mirenan aikana.
Kun mulle se laitetaan heti jälkitarkastuksessa niin tod.näk ei menkat oo vielä alkanut(aikomus imettää jos vaan onnistuu ja imetys ennen pitänyt menkat 6-8kk pois)
Tekeekö kierukka sitten vuotelua kuitenkin,vaikka menkat periaatteessa poissa,kokemuksia?

Juu ja kokeilemallahan se selvii,hirvittää vaan silti.Ja kauhistuttaa se että jos se ei sovi ja en kestä niin joutuu taas ronkittavaksi kun otetaan se pois....
Täällä ei suostuta laittamaan ennenkuin menkat alkaneet synnytyksen jälkeen..
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muuten kysymys koskien vuotoa mirenan aikana.
Kun mulle se laitetaan heti jälkitarkastuksessa niin tod.näk ei menkat oo vielä alkanut(aikomus imettää jos vaan onnistuu ja imetys ennen pitänyt menkat 6-8kk pois)
Tekeekö kierukka sitten vuotelua kuitenkin,vaikka menkat periaatteessa poissa,kokemuksia?

Juu ja kokeilemallahan se selvii,hirvittää vaan silti.Ja kauhistuttaa se että jos se ei sovi ja en kestä niin joutuu taas ronkittavaksi kun otetaan se pois....
mulle ei ainakaan imetys aikana laitettu tota. minipillerit oli ainoa...
 
ap
Täällä meidän suunnalla laitetaan jälkitarkastuksessa jos papa-koe otettu ja ok.
Mä inhoon gynellä juoksemista ja mulle olis just hyvä että hoituis samalla keikalla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vicy,kerro mulle siitä kapselista lisää jos viitsit!!!!!!!
kannattaa googlettaa..

Mutta siis siinä tehdään pieni reikä käsivarren ihoon ja laitetaan sinne ihon alle(merkista riippuen ) 1-2 kapselia ja ommellaan reikä kiinni. Ehkäisy teho kestää 3-5 vuotta (henkilön painosta ja kapseli merkistä riippuen ) ja on kuulemma sterilisaatioon verrattavissa teholtaan. Ne voidaan laittaa heti jälkitarkastuksen aikoihin, koska niitä voi käyttää imetysaikana.
 
emmalie
Mulle laitettiin syksyllä jälkitarkastuksessa ja jonkin verran oli vuotoa laiton jälkeen, mutta tosi vähäistä ja oisko jonkun pari viikkoa kestänyt. Tyttö on nyt 8kk ja imetän edelleen eikä vielä ainakaan oo menkat alkaneet, eikä muutenkaan vuotoja ollut tuon alun jälkeen. Mulle tää on nyt jo toinen kierukka, kahden nuorimman välissä oli pari vuotta, ja oon kyllä ollut tosi tyytyväinen. Viimeksi jäi menkat kokonaan pois ja nyt elättelen toiveita, ettei alkais ollenkaan.

Mä oon sitä mieltä, että riippuu ihan laittajasta saattuuko sen laittaminen vai ei. Ekalla kerralla sattui ihan tuhottomasti ja olis koko päivän tosi kipeä, mutta nyt en juuri laittamista edes huomannut enkä ollut yhtään niin kipeä jälkeenpäin. Jotain vahvaa kipulääkettä kannattaa ottaa kuitenkin etukäteen, mä tosin sain sen neuvolasta kun en kotona muistanut ottaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja emmalie:
Mulle laitettiin syksyllä jälkitarkastuksessa ja jonkin verran oli vuotoa laiton jälkeen, mutta tosi vähäistä ja oisko jonkun pari viikkoa kestänyt. Tyttö on nyt 8kk ja imetän edelleen eikä vielä ainakaan oo menkat alkaneet, eikä muutenkaan vuotoja ollut tuon alun jälkeen. Mulle tää on nyt jo toinen kierukka, kahden nuorimman välissä oli pari vuotta, ja oon kyllä ollut tosi tyytyväinen. Viimeksi jäi menkat kokonaan pois ja nyt elättelen toiveita, ettei alkais ollenkaan.

Mä oon sitä mieltä, että riippuu ihan laittajasta saattuuko sen laittaminen vai ei. Ekalla kerralla sattui ihan tuhottomasti ja olis koko päivän tosi kipeä, mutta nyt en juuri laittamista edes huomannut enkä ollut yhtään niin kipeä jälkeenpäin. Jotain vahvaa kipulääkettä kannattaa ottaa kuitenkin etukäteen, mä tosin sain sen neuvolasta kun en kotona muistanut ottaa.
Kiitos tästä!

 
Mun on PAKKO kehua =) Asennuksen jälkeen vuotoa tuli parilla kertaa paperiin vessassa käydessä, migreeni jäi pois sen jälkeen melkein kokonaan (ennen väh 4 kertaa/kk,nyt 2kertaa/6kk) ja menkat jäi pois. Yhdet niukat tuli alkupuolella, toiset tuli nyt missä riitti yksi side ja tosiaan 6kk ollut jo. Omasta mielestä laitto ei sattunut yhtään, otin tosin särkylääkkeen jo ennen laittoon menoa ja ainoa mikä nippas oli kun mitattiin kuinka pitkänä kierukan pitää olla (käsittääkseni) eli olen erittäin tyytyväinen ollut!!Ei ole mielialat vaihdelleet, ei ole vaikuttanu seksihaluihin (jos ei jopa lisännyt)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kisumisu83:
Mun on PAKKO kehua =) Asennuksen jälkeen vuotoa tuli parilla kertaa paperiin vessassa käydessä, migreeni jäi pois sen jälkeen melkein kokonaan (ennen väh 4 kertaa/kk,nyt 2kertaa/6kk) ja menkat jäi pois. Yhdet niukat tuli alkupuolella, toiset tuli nyt missä riitti yksi side ja tosiaan 6kk ollut jo. Omasta mielestä laitto ei sattunut yhtään, otin tosin särkylääkkeen jo ennen laittoon menoa ja ainoa mikä nippas oli kun mitattiin kuinka pitkänä kierukan pitää olla (käsittääkseni) eli olen erittäin tyytyväinen ollut!!Ei ole mielialat vaihdelleet, ei ole vaikuttanu seksihaluihin (jos ei jopa lisännyt)
Kiitos tästäkin!!

Miten muuten vaikuttaa painoon?*turhis*
 
Lilli
Mulla kans kapseli ja oon ollu tosi tyytyväinen. Mulla kans oli hirveä ajatus vierasesineestä kohdussa. Jotenkin paljon helpompi oli antaa laittaa käteen. Laitto ei tuntunu yhtään, tai no, tunsin mä että jotain tehdään, mutta yhtään ei tehny kipeää ja oli tosi nopea juttu. Sama hormoni kuin hormonikierukassa ja suurinpiirtein saman maksaa.
 
Mulle laitettiin Mirena jälkitarkastuksessa vuosi sitten tammikuussa. Pari päivää sitten se otettiin pois koska vuodot eivät normalisoituneet lainkaan ja lisäksi ultra paljasti että kierukka oli "valahtanut" hiukan alemmas eli ei ollut ihan kohdun pohjassa. Minipillerit pitäisi nyt aloittaa jahka saan ne haettua apteekista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kisumisu83:
Mun on PAKKO kehua =) Asennuksen jälkeen vuotoa tuli parilla kertaa paperiin vessassa käydessä, migreeni jäi pois sen jälkeen melkein kokonaan (ennen väh 4 kertaa/kk,nyt 2kertaa/6kk) ja menkat jäi pois. Yhdet niukat tuli alkupuolella, toiset tuli nyt missä riitti yksi side ja tosiaan 6kk ollut jo. Omasta mielestä laitto ei sattunut yhtään, otin tosin särkylääkkeen jo ennen laittoon menoa ja ainoa mikä nippas oli kun mitattiin kuinka pitkänä kierukan pitää olla (käsittääkseni) eli olen erittäin tyytyväinen ollut!!Ei ole mielialat vaihdelleet, ei ole vaikuttanu seksihaluihin (jos ei jopa lisännyt)
Kiitos tästäkin!!

Miten muuten vaikuttaa painoon?*turhis*
Mä en ainakaan oo huomannu, että olis painoon vaikutusta, mutta en sitten tiedä normaalipainoisesta
:LOL:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuinka herkästi kierukka siirtyy paikoiltaan?
Voiko sen havaita itse?
Ekalla kertaa en havainnut, toisella kertaa havaitsin. Ei siis tullut pois, mutta ei ollu myöskään kohdussa.
Tulitko raskaaksi tämän takia?Siis heikentyykö ehkäisyteho silloin radikaalisti?
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuinka herkästi kierukka siirtyy paikoiltaan?
Voiko sen havaita itse?
Ekalla kertaa en havainnut, toisella kertaa havaitsin. Ei siis tullut pois, mutta ei ollu myöskään kohdussa.
Tulitko raskaaksi tämän takia?Siis heikentyykö ehkäisyteho silloin radikaalisti?
en tullut. Totta kai ehkäisyteho heikkenee, kun kierukka ei ole kohdussa. Mulla oli kylläkin kupari, mut en tosiaan huomannu mitään. Menin gynelle ja siellä se oli kohdunkaulakanavassa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuinka herkästi kierukka siirtyy paikoiltaan?
Voiko sen havaita itse?
Ekalla kertaa en havainnut, toisella kertaa havaitsin. Ei siis tullut pois, mutta ei ollu myöskään kohdussa.
Tulitko raskaaksi tämän takia?Siis heikentyykö ehkäisyteho silloin radikaalisti?
en tullut. Totta kai ehkäisyteho heikkenee, kun kierukka ei ole kohdussa. Mulla oli kylläkin kupari, mut en tosiaan huomannu mitään. Menin gynelle ja siellä se oli kohdunkaulakanavassa.
Ok!


 
no
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuinka herkästi kierukka siirtyy paikoiltaan?
Voiko sen havaita itse?
Ekalla kertaa en havainnut, toisella kertaa havaitsin. Ei siis tullut pois, mutta ei ollu myöskään kohdussa.
Tulitko raskaaksi tämän takia?Siis heikentyykö ehkäisyteho silloin radikaalisti?
en tullut. Totta kai ehkäisyteho heikkenee, kun kierukka ei ole kohdussa. Mulla oli kylläkin kupari, mut en tosiaan huomannu mitään. Menin gynelle ja siellä se oli kohdunkaulakanavassa.
Ok!
mut tuo laittaminen on tosiaankin lasten leikkiä. Ennen synnytystä kierukan laitto kävi jonkun verran, mut synnytyksen jälkeen laitetut olleet lähes kivuttomia. Ota burana ja panadol tunti ennen laittoa:)
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuinka herkästi kierukka siirtyy paikoiltaan?
Voiko sen havaita itse?
Ekalla kertaa en havainnut, toisella kertaa havaitsin. Ei siis tullut pois, mutta ei ollu myöskään kohdussa.
Tulitko raskaaksi tämän takia?Siis heikentyykö ehkäisyteho silloin radikaalisti?
en tullut. Totta kai ehkäisyteho heikkenee, kun kierukka ei ole kohdussa. Mulla oli kylläkin kupari, mut en tosiaan huomannu mitään. Menin gynelle ja siellä se oli kohdunkaulakanavassa.
Ok!
mut tuo laittaminen on tosiaankin lasten leikkiä. Ennen synnytystä kierukan laitto kävi jonkun verran, mut synnytyksen jälkeen laitetut olleet lähes kivuttomia. Ota burana ja panadol tunti ennen laittoa:)
Näin teen,kiitos!!

 

Yhteistyössä